تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

صندلی محکم برادر مشاور رئیس جمهور/ سکوت مدیریت شهری تهران در قبال تخلف فروشگاه شهروند

حکم تخلف فروشگاه شهروند به خاطر فروش برنج تقلبی صادر شد. با این حال شهرداری تهران نسبت به این موضوع سکوت پیشه کرد تا مسعود سریع القلم برادر مشاور رئیس جمهور همچنان در پست خود حفظ شود. این در حالی است که پیروز حناچی وعده داده بود در صورت اثبات تخلف با مدیران شهروند برخورد خواهد کرد.
صندلی محکم برادر مشاور رئیس جمهور/ سکوت مدیریت شهری تهران در قبال تخلف فروشگاه شهروند
رویداد۲۴  شادی مکی: حکم سازمان تعزیرات برای تخلف فروشگاه شهروند صادر شد؛ حکمی عجیب که البته قرار نیست بندی از آن هم اجرا شود؛ «فروشگاه شهروند به پرداخت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد که در صورت تکرار این تخلف، محکومیت اجرا می‌شود.» اما عجیب‌تر آنکه شهرداری تهران در قبال وعده‌ای که داده بود، سکوت کرد تا برادر مشاور رئیس جمهور کماکان در جایگاه خود حفظ شود.
 
اواخر اردیبهشت ماه گزارشی از فروش برنج تقلبی در فروشگاه شهروند منتشر شد که در پی انتشار رسمی این گزارش، هم شورای شهر تهران و هم شهردار تهران قول برخورد با متخلفان را داده بودند. پیروز حناچی شهرداری تهران در واکنش به این تخلف گفته بود «در صورتی که تخلف شهروند قطعی شود، برخورد خواهیم کرد.» از میان اعضای شورای شهر، زهرا نژاد بهرام نیز به رویداد۲۴ گفته بود «به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر تهران حتما این ماجرا را پیگیری خواهیم کرد، اما باید به این فروشگاه زمان داد تا مکانیسم لازم برای جبران خسارت را مشخص کند.»
 

تخلف فروشگاه شهروند محرز شد اما مدیران شهری به وعده خود عمل نکردند. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز به ارائه گزارش سازمان تعزیرات بسنده کرده بود و همان جملات تعزیرات را بدون واکنش رسمی شورای شهر مطرح کرد تا سیاست سکوت در برابر یک تخلف رسمی ادامه بیابد. برای پیگیری وعده شهردار تهران ابتدا با رمضان امینی رئیس کل سازمان باررسی شهرداری تهران تماس گرفتیم و پرسیدیم با توجه به رای سازمان تعزیرات، شهرداری تهران چه برخوردی با مدیرعامل فروشگاه شهروند خواهد داشت؟ پاسخ می‌شنویم: «در این خصوص با مدیرعامل شهروند صحبت کنید!» توضیح می‌دهیم که فروشگاه شهروند زیرمجموعه شهرداری است، آیا سازمان بازرسی وظیفه برخورد ندارد؟ مکالمه با پاسخ کوتاه «این موضوع به من مربوط نیست، با شهردار صحبت کنید» به پایان می‌رسد.

برای پیگیری بیشتر با اعضای شورای شهر تهران تماس می‌گیریم؛ نهادی که مسئولیت نظارت بر عملکرد شهرداری را بر عهده دارد. علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به موضوع اظهار می‌اطلاعی می‌کند! و نمی‌خواهد درباره آن صحبت کند.

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، پاسخگوی این سوال نیست. همکار او موضوع گفتگو را می‌پرسد و در نهایت اعلام می‌کند «در صورتی که خانم آروین بخواهند درباره این موضوع صحبت کنند، با شما تماس می‌گیریم.» چندان دور از ذهن نبود که بهاره آروین هیچگاه برای صحبت تماس نگیرد!

ابراهیم امینی نائب رئیس و رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا نفر بعدی است که با او تماس می‌گیریم. این بار هم پاسخ تماس را همکار او می‌دهد و می‌گوید «اگر تمایل داشتند در این خصوص صحبت کنند با شما تماس می‌گیریم»؛ رویه‌ای متداول برای فرار از پاسخگویی.

به گزارش رویداد۲۴ مسعود سریع القلم مدیر فروشگاه شهروند برادر محمود سریع القلم مشاور رئیس جمهور است. در رزومه مشاغلی ذکر شده که تقریبا هیچکدام به دیگری ارتباطی ندارد؛ سخت است بتوان میان مشاغل اقتصادی همچون «كميته پرداخت ديون و مطالبات شهرداري تهران» و «عضویت در گروه كارت‌هاي اعتباری ايران» و فرهنگی مانند «مشاور قائم مقام سازمان صدا و سيما» و «مستندسازی برای شهرداری تهران» ارتباطی برقرار کرد. گویا موضوع برخورد مدیریت شهری با مسعود سریع‌القلم مدیرعامل فروشگاه شهروند مساله‌ای است که اداره‌کنندگان پایتخت چندان هم علاقه‌ای به اظهار نظر درباره آن ندارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
احمد روشنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
8
سریع قلم بغیر اشنا چیزی در رزومه خود ندارد ایشون کارمند سادا سازمان فرهنگی هنری بوده و هیچ سابقه بازرگانی ندارد و در دادگاه اختلاس بنهای شهروند در سال ۸۶ جز خواندگان پرونده بوده است... اقای حناچی هم حرف زده بود اگر محکومیت شهروند مشخص شود برخورد میکند ولی ظاهرا مشغول عکاسی و خبرپراکنی سه شنبه های بدون خودرو است و این موضوعات که با مال و سلامتی شهروندان سر و کار دارد برایش مهم نیست، متاسفیم واقعا
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
6
چون تو لابیهای سیاسی چیزی بنام قانون وجود نداره فقط سیاسی کاری و پارتی بازی....اینجا مگه آمریکا هستش که دادگاهش بنفع ایران رای بده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان