تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

انباشت ۳۶۰ هزار راس دام در کشور/ دولت یا واردات را متوقف یا صادرات را آزاد کند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، با بیان اینکه ۳۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در کشور انباشت شده است، گفت: دولت یا باید واردات را متوقف کند، یا اجازه صادرات بدهد.

انباشت ۳۶۰ هزار راس دام در کشور/ دولت یا واردات را متوقف یا صادرات را آزاد کند

رویداد۲۴ سیداحمد مقدسیر، با بیان اینکه ۳۶۰ هزار راس دام در کشور انباشت شده است، گفت: حدود ۶۰ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در کشور وجود دارد که آماده عرضه به بازار هستند؛ اما مشتری ندارند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در حال زیان هستند، از واردات بی رویه گوشت و دام زنده توسط دولت انتقاد کرد و افزود: دولت نه واردات را متوقف می کند؛ نه اجازه می دهد ما محصول خود را صادر کنیم.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: زمانی که وضعیت تولید داخل مناسب است؛ چرا باید دولت این همه اقدام به واردات کند؟ اگر هم می خواهند نیاز کشور را از این طریق تامین کنند، اجازه بدهند تولیدکنندگان محصول خود را صادر کرده تا دچار زیان نشوند.

مقدسی درباره اینکه واردات گوشت و دام زنده به منظور تنظیم بازار گوشت قرمز انجام شده و هنوز هم قیمت این کالا در بازار کاملاً متعادل نیست، افزود: قیمت برای تولیدکننده کاهش یافته؛ اما اگر برای مصرف کنندگان این اتفاق رخ نداده، مسئولیت با دستگاه های نظارتی است که در این رابطه ورود نمایند، به نحوی که دلایل این فاصله قیمتی را بررسی و آن را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوساله نر، حدود ۱۰ هزارتومان برای تولیدکنندگان کاهش یافته است، ادامه داد: دولت باید تدبیری برای این امر در نظر بگیرد.

دولت با کامیون‌داران مذاکره کند

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم همکاری کامیون ها در حمل نهاده های دامی اشاره و اضافه کرد: جنس خریده و ترخیص شده؛ اما به دلیل عدم همکاری کامیون‌داران، امکان حمل آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه قبل، کامیون داران برای حمل هر کیلوگرم نهاده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان دریافت می کردند، افزود: در حال حاضر آنها برای حمل هر کیلوگرم نهاده، به دریافت کمتر از ۲۶۰ تا ۳۰۰ تومان رضایت نمی‌دهند و درخواست مبالغی تحت عنوان پشت بارنامه می‌کنند.

مقدسی با اشاره به اینکه این مساله، قیمت تمام شده تولید را افزایش داده است، افزود: دولت باید با کامیون داران مذاکره کند تا این چالش برطرف شده و تولیدکنندگان گرفتار نشوند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان