تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

اتفاق عجیب در حاشیه دیدار خداحافظی شمسایی از تیم ملی

وحید شمسایی در حالی قرار است بعد از حدود ۱۰ سال به تیم ملی فوتسال برگردد و با لباس این تیم خداحافظی کند که برای او کشوری با یک لیگ آماتور در نظر گرفته شده است!
اتفاق عجیب در حاشیه دیدار خداحافظی شمسایی از تیم ملی
رویداد۲۴ در شرایطی که فدراسیون جهانی فوتبال دوبار در پاسخ به استعلام خبرگزاری مهر اعلام کرده است چیزی تحت عنوان آقای گلی فوتسال جهان شبیه به عنوان آقای گلی فوتبال ندارد، وحید شمسایی بار‌ها عنوان کرده که می‌خواهد با به ثمر رساندن چند گل دیگر، آقای گل فوتسال جهان شود!

فالکائوی برزیلی ۴۰۰ گل ملی زده و با این تعداد گل از تیم ملی فوتسال برزیل خداحافظی کرده است. تصور عمومی بر این است که فالکائو با این ۴۰۰ گل، آقای گل فوتسال جهان است در حالی که فیفا اعلام کرده تعداد گل‌های یک بازیکن در جام‌های جهانی را ملاک قرار می‌دهد و فالکائو با ۴۸ گلی که در جام‌های جهانی به ثمر رسانده، آقای گل است.

شمسایی در سال‌های اخیر بار‌ها تاکید کرده که این رکورد از دست ایران رفته و می‌خواهد کشورمان را صاحب این عنوان و افتخار کند! کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال در نهایت اعلام کرده اند بازی با قطر را برای بازگرداندن شمسایی به تیم ملی برنامه ریزی کرده اند، اما حتی در خبر فدراسیون اشاره‌ای به عنوان آقای گلی نشده است.

سایت فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه در خبری دعوت دوباره شمسایی به تیم ملی را اینطور اعلام کرد: «کمیته فوتسال از قطعی شدن برگزاری بازی دوستانه ایران و قطر با حضور ستاره سابق فوتسال ایران و جهان خبر داد. با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رییس کمیته فوتسال جهت برگزاری دو بازی دوستانه تیم ملی فوتسال ایران با حضور وحید شمسایی، در نهایت حضور تیم ملی فوتسال قطر در ایران قطعی شد. بر این اساس دو بازی دوستانه ایران و قطر در روز‌های ۱۲ و ۱۳ شهریورماه برگزار خواهد شد.»

به نظر می‌رسد برای فدراسیون فوتبال هم که از سوی جریان سازی‌های خاص برای عنوان آقای گلی تحت فشار است، مشخص شده که چنین عنوانی وجود خارجی ندارد و بحث دعوت از شمسایی صرفاً برای خداحافظی او از بازی‌های ملی فوتسال است!

اما اگر نیت فدراسیون چنین چیزی باشد، بررسی وضعیت حریف پیش بینی شده قابل بحث است. آیا بازگشت وحید شمسایی به تیم ملی فوتسال آن هم بعد از حدود ۱۰ سال با دیدار مقابل تیمی درجه چندم در شان کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال است؟ شمسایی طبق ادعای فدراسیون فوتبال قرار است صرفاً از تیم ملی خداحافظی کند؛ آنهم مقابل تیمی که در دنیای فوتسال محلی از اِعراب ندارد.

نکته عجیب اینجاست که قطر در سال‌های اخیر لیگ فوتسال خود را از حالت حرفه‌ای خارج کرده و فوتسالیست‌های این کشور به صورت آماتور بازی می‌کنند. مربی تیم ملی این کشور هم در ماه‌های گذشته در یک تیم دیگر مشغول به کار شده است. با این شرایط قرار است قطری‌ها میهمان ایران باشند؛ آنهم در دیداری که کاپیتان ارزنده تیم ملی فوتسال ایران قرار است بعد از ۱۰ سال با لباس این تیم خداحافظی کند!
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان