تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
محمود صادقی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

از فردوسی‌پور تا مزدک میرزایی/ چطور «مدیران قدرنشناس» سرمایه های ملی را به آتش می‌کشند؟

نماینده مردم تهران حذف فردوسی پور و مهاجرت مزدک میرزایی را به آتش زدن برندی تعبیر کرد که خود صدا و سیما طی چهار دهه برای خودش دست و پا کرده بود و این اتفاق را زیر سر مدیران قدرنشناسی دانست که توان درک سرمایه‌های ملی را ندارند.

از فردوسی‌پور تا مزدک میرزایی/ چطور «مدیران قدرنشناس» سرمایه های ملی را به آتش می‌کشند؟

رویداد۲۴ عدم پخش برخی از برنامه‌های محبوب مردمی توسط صداوسیما و مانع تراشی برای ادامه فعالیتشان سبب دلسردی و بی‌اعتمادی مردم به رسانه ملی شده است.

اینکه مدیریت شبکه‌های تلویزیونی به چه نحوی بوده که کار را به اینجا رسانده، جای بحث دارد. قاعدتاً سازمانی که حتی در خصوص هزینه‌کرد بودجه خود به کسی جواب نمی‌دهد حتماً درباره خروج نابهنگام مجریان محبوب هم، خود را موظف به پاسخگویی نمی‌داند.

اخبار فوتبالی همیشه راهی برای رسیدن به صدر اخبار رسانه ها پیدا میکنند، اما این بار خبر کوتاه و جنجالی بود؛ «مزدک میرزایی به شبکه ایران اینترنشنال پیوست».

اهمیت این خبر زمانی دو چندان شد که مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش در توییتر خود از احتمال خروج آرشیو صدا و سیما توسط این گزارشگر فوتبال خبر داد. او در توییتی نوشت: «مزدک میرزایی یک جورایی شاهد مراسم عقد من بیست و چند سال پیش بود، بچه شرق تهران بودیم و کلی خاطره خوب دارم؛ امیدوارم که اول مزدک به کشور برگرده و دوم اون آرشیو منحصراً متعلق به صداوسیماست و پخش آن پیگیری بین المللی داره.»

خروج مزدک میرزایی از کشور در کنار تسویه عادل فردوسی پور از تلویزیون و حذف برنامه پرطرفدار نود که بر اساس آمارها در ده سال اخیر تنها بهانه تماشای صدا و سیما توسط طیف گسترده ای از مردم بود، بهانه ای شده تا با محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش مجلس به گفت وگو بنشینیم.

صادقی در این باره به رویداد۲۴ گفت: متاسفانه یکی از نقش‌های اصلی صداوسیما، تخریب دولت است. صداوسیما شفافیت ندارد. این سازمان در امور مالی، درآمدهای کلانی را از طرق مختلف کسب می‌کند و تا به امروز گزارشی از درآمدهای خود به مجلس ارائه نداده است. یعنی حتی نمایندگان مردم در خانه ملت هم نمی‌دانند هزینه‌کرد صداوسیما در بخش‌های مختلف به چه صورت است.

وی با تاکید بر این که صداوسیما در پخش حواشی مجلس نیز گزینشی، حزبی و جناحی عمل می‌کند، افزود: قانون نظارت بر صداوسیما باید اصلاح شود تا بتوان نظارت صحیحی را انجام داد. گویا کسانی که وظیفه نظارتی بر این سازمان را دارند بیشتر نظاره‌گر هستند تا نظارت‌کننده. تا زمانی که شاهد چنین رویکردهای سلیقه‌ای هستیم، نمی‌توانیم به همکاری و تعامل همه طرف‌ها با صداوسیما امیدوار باشیم.

نماینده مردم تهران درباره سوءمدیریت در برخی از شبکه‌های رسانه ملی که سبب دور شدن مجریان محبوب از فضای تلویزیون شده است، گفت: سوءمدیریت در صداوسیما باعث خواهد شد تا در وهله اول خود آن‌ها متضرر شوند. بطور مثال آقای عادل فردوسی‌پور که سال‌ها در تلویزیون فعالیت داشته و مخاطبان زیادی را جذب صداوسیما کرده، یک سرمایه ارزشمند، نه فقط برای صداوسیما که برای ایران است. چطور می‌شود فردی که بیش از دو دهه با اجراهای خود میلیون‌ها نفر را به پای تلویزیون کشانده را به یکباره حذف کرد و هیچ توضیح شفافی هم به مردم نداد!

او افزود: به تعبیر من، این کار، آتش بر برندی است که خود صداوسیما آن را بوجود آورد و کاش تا دیرتر از این نشده این رویکرد تغییر کند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مدیران صداوسیما قدرنشناس هستند و توان درک برخی از سرمایه‌هایی که در طول زمان برای صداوسیما ایجاد شده را ندارند که در وهله اول، خود صداوسیما از این موضوع متضرر می‌شود؛ زیرا دیگر تولیدات آن‌ها جذابیت لازم را نخواهد داشت و در وهله دوم، باعث بی‌اعتمادی مردم به آن‌ها خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
3
یکی مثل فروغی اصلا درکی ندارند چون سابقه ای ندارد که اهمیت موضوع رو درک کنند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
5
فقط به قیافه فروغی نگاه کنید
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
ارزش نگاه کردنم نداره .
بهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
مدیر بی کیفیت !!!!
بهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
مدیر بی کیفیت !!!!
نظرات شما
پیشخوان