تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
عراقچی پس از نشست کمیسیون مشترک برجام:

کاهش تعهدات برجامی تا زمان تامین شدن خواسته‌های ایران ادامه دارد/ مشکلات بسیار جدی هستند

سید عباش عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه اعلام کرد در هنگام جمع ‌بندی، تمامی کشورهای باقی مانده در برجام بر پایبندی به تعهدات‌شان ذیل توافق هسته‌ای تاکید کردند.

 

رویداد۲۴  سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه کمیسیون مشترک برجام به دلیل شکایت متقابلی که ایران و سه کشور اروپایی از نحوه اجرای برجام داشتند، برگزار شد. بحث‌های خوبی صورت گرفت و طرفین منطق‌ کارهای خود را ارائه دادند.

او در خصوص کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار کرد: ما در یک ماه گذشته تحولاتی در نحوه اجرای برجام داشته‌ایم. امروز بحث‌های مفصلی بر سر گزارش‌های آژانس مبنی بر کاهش تعهدات برجامی ایران و قصور کشورهای اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای داشتیم. بحث‌ها سازنده بود. هنگام جمع ‌بندی، تمامی کشورهای باقی مانده در برجام بر پایبندی خود به تعهدات‌شان ذیل توافق هسته‌ای تاکید کردند. ایران نیز تاکید کرد که تا زمان تامین نشدن خواسته‌هایش، به روال خود در کاهش تعهدات برجامی‌ ادامه خواهد داد.

عراقچی در خصوص نشست کمیسیون مشترک برجام همچنین اعلام کرد: روحیه حاکم بر جلسه خوب و سازنده بود اما مشکلات ما بسیار جدی هستند و باید برطرف شوند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران امور خارجه هم گفت: اعضای برجام مصمم هستند که جلسه وزرای امور خارجه برجام را نیز برگزار کنند. ما نیاز به آمادگی‌سازی‌های قبلی داریم و در جلسه امروز، بحث‌هایی در این زمینه نیز انجام شد. احتمالا جلسات دیگری در سطح کارشناسی داشته باشیم که در حین ملاقات وزرا به دست‌آوردهای ملموسی برسیم.

وی در آخر اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که گروه‌های کاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی کار خود را شروع کنند. پس از این جلسه، کارشناسان ما با هدف رسیدن به راه‌حل‌های عملیاتی در اجرای برجام در دو حوزه مختلف اقتصادی جلساتی خواهند داشت.

همچنین «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت که در این نشست از ایران خواسته شد تا گام سوم کاهش تعهد خود به برنامه جامع اقدام مشترک را انجام ندهد.

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
کمیسیون مشترک برجام یک مرده متحرک بیش نیست. سیاست دولت برای تعامل و گفتگو با غرب صد درصد شکست خورده است و خسارت های زیادی به برنامه هسته ایی، نظامی و اقتصادی ایران وارد کرده است. و اگر همین امروز حسن روحانی را برکنار کنید از شما تشکر هم خواهد کرد چون او هیچ برنامه دیگری بجز صبر استراتژیک تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ندارد. کار دیگری هم بجز صبوری استراتژیک از دستش برنمی آید که تا پایان دوران ریاست جمهوری اش بکند. حسن روحانی یک رئیس جمهور کاملا شکست خورده است و دوران ریاست جمهوری او بجز خسارت محض هیچ چیز دیگری برای ایران نداشته است. خسارت بارترین رئیس جمهور تاریخ ایران بعد از انقلاب اسلامی بوده است. دوران ریاست جمهوری روحانی تنها فرصت مناسبی بود برای فرار اصلاح طلبان از ایران و گرفتن تابعیت خارجی.
نظرات شما
پیشخوان