تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

هیات مدیره استقلال یعنی کشک/ فتحی از خودش اراده‌ای ندارد

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه بعید است این تیم امسال قهرمان شود، گفت: هیات مدیره‌ای که نه در انتصاب و عزل مدیرعامل نقش دارد و نه در تصمیمگیری‌ها، یعنی کشک.

هیات مدیره استقلال یعنی کشک/ فتحی از خودش اراده‌ای ندارد

رویداد۲۴ حسن روشن در خصوص ارزیابی اش از شرایط تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: از تیم جدیدی که به نام استقلال جمع شده است، شناخت چندانی ندارم و بازیکنان این تیم را زیاد نمی شناسم. طبیعی است که این بازیکنان را سرمربی نگرفته چون استراماچونی شناختی از فوتبال ایران ندارد. اگر کمیته فنی این بازیکنان را گرفته باشد که باید مسئولیت نتایج این فصل هم تا حدودی بر عهده آنها باشد و اگر هم یک شخص این بازیکنان را با نظر و سلیقه خودش جذب کرده که باید بر احوال این تیم گریه کرد.

بعید است استقلال قهرمان شود
پیشکسوت آبی پوشان اضافه کرد: من به بدنه و مدیریت این تیم نزدیک نیستم و مستقیما از داخل این تیم خبر ندارم. اما شنیده‌ها و اطلاعاتی دارم که به من نشان می‌دهد در فصل جدید هم نباید منتظر قهرمانی استقلال بود.

ابهام در خصوص مربیان استقلال و پرسپولیس
وی افزود: استراماچونی را به درستی نمی‌شناسم اما برای من در خصوص او یک ابهام وجود دارد و آن این است که اگر مربی توانایی است، چرا در سالهای اخیر بیکار بوده. البته این سئوال در باره سرمربی پرسپولیس هم وجود دارد و این که چرا این دو باشگاه به سراغ مربیانی رفته‌اند که بیکار بوده اند. 

تغییرات زیاد به تیم ضربه می‌زند
مهاجم پیشین تیم استقلال در خصوص تغییرات زیاد در این تیم گفت: حتی اگر رئال مادرید و بارسلونا هم اینقدر تغییرات در یک سال داشته باشند زنگ تفریح لالیگا می‌شوند. این اصلا منطقی نیست که یک تیم این همه خروجی در یک فصل داشته باشد و بعد از آن با کمبود بازیکن مواجه شود.  تیم‌هایی را می‌توان خوب دانست که آکادمی‌های پویایی داشته باشند. تغییرات باید تدریجی اعمال شود و تیمی مثل استقلال هم باید از تیم‌های پایه‌اش خوراک بگیرد نه این که سالانه چندین میلیارد صرف خرید بازیکن جدید شود؛ بازیکنانی که هندوانه دربسته هستند.

زرینچه به سرنوشت حاجیلو دچار نشود
روشن در ادامه بیان داشت: مشکلات یکی دو تا نیست. حاجیلو و زرینچه دوستان من هستند. هر دو از پیشکسوتان قابل احترام هستند و به هر دو ارادت دارم. اما مشخص نشد حاجیلو چطور آمد، از کجا آمد و چرا رفت. همینطور معلوم نشد زرینچه چرا انتخاب شد و چطور آمد و سئوال پیش می‌آید که آیا همانطور که یک شبه به حاجیلو گفتند نباش، ممکن است به زرینچه هم همین را بگویند؟ باشگاه ما حتی در سطح سرپرستی هم ثبات ندارد چه رسد به کادر فنی و به خصوص بازیکن.

آقای فتحی! اینجا استقلال است نه شهرداری
وی خطاب به مدیرعامل استقلال گفت: آقای فتحی! اینجا که شما مدیرش شدید شهرداری نیست بلکه یکی از بزرگترین، پر افتخارترین و پر هوادارترین تیم‌های ایران و آسیاست. اینجا استقلال است و شما باید به ده‌ها میلیون هوادار و ده‌ها پیشکسوتش پاسخگو باشید. 

به فتحی گفتم با قدرت بیا
روشن در ادامه بیان داشت: یک روز فتحی به من و چند پیشکسوت دیگر از جمله حشمت مهاجرانی زنگ زد و گفت وزیر گفته با شما جلسه بگذاریم، صحبت کنیم و شما کمک کنید مشکلات باشگاه حل شود. با حشمت خان صحبت کردیم و قرار شد در این نشست شرکت کنیم. همان روز به فتحی گفتم اگر با قدرت بیایی ما کنارت هستیم و به تو کمک می‌کنیم. اما اگر اینطور باشد که هرچه وزیر بگوید گوش کنی و فرمانبر او باشی این مدیریت نیست و ما هم نمی‌توانیم کمک کنیم.

به فتحی گفتند معاون باشگاه برود
ملی پوش سابق آبی پوشان تصریح کرد: حالا مشخص شد که فتحی خیلی از خودش اراده‌ای برای اداره باشگاه ندارد. وقتی یک معاون انتخاب می‌کند و بنا به ادعای همان معاون، از دولت و وزارت ورزش به او فشار می‌آورند تا این معاون برود و این اتفاق می‌افتد، یعنی مدیرعامل حتی نمی‌تواند یک معاون برای خودش انتخاب کند و همه کار را باید با نظر وزیر انجام دهد. 

هیات مدیره کشک است
وی اضافه کرد: علی پروین یک زمانی گفت مدیر فنی کشک است. من می‌گویم به جز مدیر فنی، هیات مدیره هم کشک است. وقتی وزیر خودش افراد نزدیکش را بدون دخالت هیات مدیره، مدیرعامل استقلال و پرسپولیس می‌کند که هرچه بگوید انجام دهند، می شود نامش را هیات مدیره گذاشت؟ پس هیات مدیره هم مثل مدیر فنی کشک است. وزیر، هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را دور می‌زند و خودش مدیرعامل این دو باشگاه را انتخاب می‌کند.

وزیر می تواند پرسپولیسی باشد
پیشکسوت آبی پوشان گفت: به خاطر یکسری مصاحبه‌هایی که می‌کردم هواداران از من دلخور شده بودند و به من گفتند اگر راست می‌گویی این را هم بگو که وزیر پرسپولیسی است. به آنها می‌گفتم وزیر هم یک انسان است و حق دارد که طرفدار یک تیم باشد و حالا آن تیم پرسپولیس است. اما این درست نیست که نگاه به دو تیم یکسان نباشد. 

هواداران نباید خودسر تجمع کنند
روشن ادامه داد: به هوادارن می‌گفتم این کار من نیست که بروم وزارت ورزش اعتراض کنم. کار شما هواداران هم نیست که سرخود و خود جوش بروید؛ این کار مدیرعامل استقلال است و باید فراخوان بزند و بگوید آقا و خانم هوادار، من خودم راه می‌افتم می‌روم وزارت ورزش اعتراض، شما هم بیایید و پشت من باشید. ولی وقتی مدیر را خود وزیر انتخاب کرده آیا چنین تصمیمی می‌گیرد؟ هرگز!

افتخاری را برکنار کردند و گریه کرد
عضو پیشین کمیته فنی آبی پوشان گفت: زمانی که افتخاری مدیرعامل بود و در حالی که هواداران از او ناراضی بودند با قدرت به صندلی‌اش تکیه می‌زد و می‌گفت: «تا وقتی روحانی هست من هم هستم». اما چه شد؟ خیلی راحت او را برکنار کردند. افتخاری برکنار شد و گریه کرد. هم برکنارش کردند و هم محرومش کردند؛ هیچ اتفاقی هم نیفتاد. حالا باید هر روز راه بیافتد برود دادگاه که از محرومیتش کم شود.

مدیران استقلال و پرسپولیس مستقل نیستند
وی اضافه کرد: این مثال را زدم که بگویم مدیران استقلال و ایضا پرسپولیس، مستقل نیستند و همه آنها وابسته به وزیر هستند. با حکم وزیر می‌آیند و با حکم او می‌روند و هیات مدیره هم در این زمینه هیچ کاره است. اما اگر اننتخاب مدیرعامل روند طبیعی داشته باشد و هیات مدیره با رای خودش یک مدیرعامل انتخاب کند، ولو این که مدیرعامل عضو هیات مدیره نباشد، آن مدیرعامل استقلال کاری بیشتری دارد. 

دلم برای هوادار می سوزد
روشن در خاتمه گفت: همه اینها شواهدی هستند که نشان می‌دهند امسال هم نباید خیلی به موفقیت استقلال دل بست و در کل باید بگویم بیچاره هوادار استقلال. دلم برای این جماعت چند ده میلیونی می سوزد.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان