تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

تخصیص ۴۰ میلیاردی به فدراسیون‌ها

معاون توسعه منابع مالی وزارت ورزش با تاکید بر اینکه وضعیت اعتبارات مطلوب نیست، گفت: با این شرایط احتمال اینکه بتوانیم درصد کاملی از اعتبارات را در اختیار داشته باشیم، ممکن نیست.

تخصیص ۴۰ میلیاردی به فدراسیون‌ها

رویداد۲۴ ژاله فرامرزیان در مورد وضعیت اعتبارات وزارت ورزش گفت: فکر می کنم همه از شرایط اقتصادی کشور اطلاع داشته باشند، این شرایط باعث شده وضعیت اعتبارات ورزش هم برای سال جاری مطلوب و قابل اتکا نباشد طوریکه نمی توان در مورد میزان پرداختی ها  رقم دقیقی را مشخص نکرد. 

وی ادامه داد: قاعدتا اینکه در این شرایط بتوانیم اعتبارات خود را به صورت کامل از دولت دریافت کنیم، امکان پذیر نیست. البته تمام تلاش ها و رایزنی ها برای این است که بتوانیم حداکثر بودجه لازم را بگیریم اما شرایط کلی و وضعیت اعتبارات دست من و وزارت ورزش نیست. 

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش با بیان اینکه این وزارتخانه نسبت به جامعه ورزش و فدراسیون ها تعهداتی دارد، خاطرنشان کرد: عمل به این تعهدات رابطه مستقیم با اعتبارات تخصیصی دارد. وزارت ورزش تا آنجا که امکان داشته باشد به تعهدات خود عمل می کند به خصوص که در سال مهمی قرار داریم و نتایج بسیاری از اعزام ها و مسابقات در تعیین وضعیت ورزشکاران برای حضور در المپیک تاثیرگذار است اما طبیعی است وزارت ورزش اگر سهمی از اعتباراتش را دریافت نکند به همان میزان نمی تواند به تعهداتش عمل کند. 

فرامرزیان با طرح درخواست از فدراسیون ها و به خصوص فدراسیون های المپیکی مبنی بر اینکه در این شرایط، مدیریت دقیق تری در مورد بودجه و هزینه کرد آن داشته باشند، در مورد میزان اعتبارات واریزی به حساب آنها توضیح داد. 

وی گفت: تا به امروز وزارت ورزش طی سه مرحله، واریز بودجه به حساب فدراسیون ها داشته است. در هر یک از این مراحل تمام فدراسیون ها به نسبت موقعیت و شرایط پیش رو، دریافتی داشته اند. البته به برخی فدراسیون ها که با شرایط خاصی مواجه بودند، مبالغی خارج از سه مرحله توزیع موردنظر هم اختصاص داده ایم. 

این معاون وزیر ورزش با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی وزارت ورزش به فدراسیون ها می شود که طی سه مرحله و از محل اعتبارات سال جاری در اختیارشان گذاشته شد، در مورد مرحله چهارم توزیع اعتبارات گفت که برای انجام این مرحله الزامی در رابطه با حساب فدراسیون ها و افتتاح آن نزد بانک مرکزی وجود دارد. 

وی در این زمینه اینگونه توضیح داد: طبق ابلاغ دولت، اعتبارات فدراسیون ها که جزو نهادهای عمومی غیردولتی به حساب می آیند باید از طریق حساب آنها نزد بانک مرکزی پرداخت شود.  هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده و فدراسیون ها هم نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کرده اند. به کارگیری و استفاده از حساب های جدید مستلزم کدی است که هنوز از طرف سازمان برنامه و بودجه به وزارت ورزش و فدراسیون ها اعلام نشده است.

فرامرزیان تاکید کرد: بعد از مشخص و اعلام شدن این کدها، پرداخت بودجه به فدراسیون ها از طریق حساب های جدیدشان انجام می شود. تا آن زمان هم وزارت ورزش نمی تواند اقدامی برای واریز بودجه داشته باشد. 

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش تاکید کرد که به محض اعلام کد حساب فدراسیون ها نزد بانک مرکزی، مرحله چهارم اعتبارات آنها به حساب شان واریز می شود. 

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان