تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
ایران در پایان ۵ وزن، صدرنشین شد

رقابت ایران و روسیه برای قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان جهان

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان در بلغارستان، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۲ طلا و یک نقره در صدر قرار گرفت.
رقابت ایران و روسیه برای قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان جهان
رویداد۲ با پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۱۹ در صوفیه بلغارستان، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۲ مدال طلای رحمان عموزاد در ۴۸ و امیرحسین فیروزپور در وزن ۸۰ کیلوگرم، نقره مهدی ویسی در ۵۵ کیلوگرم و عنوان پنجمی سالار حبیبی در ۱۱۰ کیلوگرم و با ۸۶ امتیاز در صدر قرار گرفت.

همچنین روسیه با یک طلا و ۲ نقره و ۶۵ امتیاز در رده دوم جای گرفت و هند با ۴ برنز و مجموع ۶۰ امتیاز در رده سوم جای دارد. ازبکستان با ۵۵ و ژاپن با ۵۳ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در رقابت‌های ۵ وزن دوم و پایانی که امروز با برگزاری دیدار‌های رده‌بندی و فینال به پایان می‌رسد، علی عرب، عرفان الهی و سهیل یوسفی برای کسب مدال طلا به میدان می‌روند، ولی‌پور در ۷۱ کیلوگرم در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز کشتی می‌گیرد و قلی زادگان در ۵۱ کیلوگرم نیز در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به دیدار رده‌بندی مبارزه می‌کند.

روسیه نیز برای کسب عنوان قهرمانی رقابت نزدیکی با ایران دارد، روس‌ها در رقابت‌های ۵ وزن دوم، ۴ فینالیست دارند، اما در مجموع وضعیت ایران بهتر از روسیه است و شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

اسامی فینالیست‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد نوجوانان جهان به شرح زیر است:

وزن ۴۵ کیلوگرم: مارک گوان (آمریکا) - علی عرب (ایران)

وزن ۵۱ کیلوگرم: ماخومد خانیف (روسیه) - ژاخنگیر آخماجانوف (قزاقستان)

وزن ۶۰ کیلوگرم: عرفان الهی (ایران) – آریپ عبدالله یف (روسیه)

وزن ۷۱ کیلوگرم: کریستین بیرو (رومانی) – سوسلان تیگیف (روسیه)

وزن ۹۲ کیلوگرم: زاگید کریموف (روسیه) – سهیل یوسفی (ایران)
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان