تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

مذاکره وزارت راه و ارتباطات برای اتصال ایرلاین‌های ایرانی به اینترنت ماهواره‌ای

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز مسافرین به وجود اینترنت ماهواره‌ای در حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی احساس می‌شود تاکید کرد: امروز به علت توسعه تلفن‌های هوشمند یکی از مواردی که مورد نیاز جدی مسافرین می‌باشد، دسترسی به اینترنت پر سرعت است.

 

رویداد۲۴  شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر نیاز مسافرین به وجود اینترنت ماهواره ای در حمل و نقل ریلی ، هوایی و دریایی احساس می شود اظهار کرد: امروز به علت توسعه تلفن های هوشمند یکی از مواردی که مورد نیاز جدی مسافرین می باشد ، دسترسی به اینترنت پر سرعت است.


وی افزود: این نیاز باعث شده تا شرکت های حمل و نقلی از جمله شرکت های هواپیمایی سرویس اینترنتی را حتی از طریق وای فای به مسافرین در حین پرواز ارائه دهند.

آدم نژاد در ادامه امکان اتصال اینترنتی در حین سفر را یکی از مهم ترین شاخص های جهانی را در کسب رضایت مسافرین دانست ، گفت: از مزایای این فناوری می توان به پهنای باند وسیع آن ، امکان اتصال لحظه ای و پوشش فراگیر جمعیت در نواحی فاقد سرویس تلفن همراه اشاره کرد.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، شرایط خاص مسیر حرکت قطار ، هواپیما و یا کشتی امکان وجود سرویس تلفن همراه را میسر ننموده است.

آدم نژاد تصریح کرد: ارتباطات ماهواره ای به منظور برقراری سرویس ارتباطات داده در این مدهای حمل و نقلی راهکار مهمی برای این خلع محسوب می شود.

معاون حمل ‌و نقل وزیر راه و شهر سازی در ادامه امکان سنجی تکوین فناوری های ارتباطی ماهواره ای در مدهای مختلف حمل و نقل یکی از برنامه های اصلی این معاونت دانست و گفت: در حال حاضر شرکت های خصوصی داخلی ارائه کننده خدمات ماهواره ای ، امکان ارائه خدمات از طریق های هاب داخل کشور و ماهوراه های بین المللی را دارا هستند و به جهت امکان سنجی این موضوع در ایرلاین های کشور ، رایزنی ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال انجام است.

نظرات شما
پیشخوان