تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

ذخیره میلیون‌ها بشکه نفت ایران در بندرگاه‌های چین

ایران بین ماه‌های ژانویه تا می‌به میزان ۱۲ تا ۱۴ میلیون بشکه به چین صادر کرده است و ۲۰ میلیون بشکه نفت دیگر در مسیر این کشور است.
ذخیره میلیون‌ها بشکه نفت ایران در بندرگاه‌های چین
رویداد۲۴ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مطابق گزارش‌های سازمان‌های حمل و نقل چین به‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران میلیون‌ها بشکه از نفت این کشور در بندرگاه‌های چین تخلیه شده است.

این انباشت نفتی توسط چین می‌تواند از این جنبه حائز اهمیت باشد که روی قیمت جهانی نفت در ماه‌های آتی تاثیر بگذارد.

به گفته کارشناسان، نفت ایران بین ماه‌های ژانویه تا می‌به میزان ۱۲ تا ۱۴ میلیون بشکه بوده است؛ میزانی که کارشناسان نفتی معتقدند بر قیمت نفت تاثیر خواهد گذاشت.

«جان کلیدوف» کارشناس موسسه «کاپیتال» به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «این ذخایر نفتی چین می‌تواند از پنج تا هفت دلار قیمت نفت را کاهش دهد».

وی ادامه داد: «اگر چین تصمیم به آزادسازی این حجم از نفت در بازار‌های خود بگیرد قیمت نفت با کاهش مواجه خواهد شد.»

چین برای دور زدن تحریم‌های آمریکا از ثبت نفت ایران در سامانه گمرکی خود ممانعت می‌کند تا مشمول قوانین بین‌المللی نباشد.

آنچه که تا به حال باعث اعتراض آمریکا نشده است این است که چین این نفت را در انبار‌هایی ذخیره کرده که تحت عنوان «انبار امانات» به ثبت رسیده است.

این کارشناس در ادامه گفت که ۲۰ میلیون بشکه نفت دیگر ایران در مسیر چین است که به همین منوال در انبار ذخیره خواهد شد.

وی ادامه داد: «نگه داشتن و عدم استخراج نفت به چاه‌های نفت آسیب خواهد زد و عمر چاه‌ها را کاهش می‌دهد در نتیجه ایران مجبور به صادرات است».

استفاده ایران از امکان ذخیره در بندرگاه‌های چین به این معنی خواهد بود که این کشور مجبور به ذخیره آن در تانکر‌های نفتکش بر روی دریا نخواهد بود.

وی افزود: «نفت ایران در حالی در انبار‌های چین ذخیره شده است که چین تخفیف خوبی بابت خرید این نفت از ایران گرفته است پس معامله خوبی برای دو طرف خواهد بود.»

 

 

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نفت ایران
نظرات شما
پیشخوان