تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جنوب شهر همیشه محروم است! / سرگردانی دانش‌آموزان منطقه ۲۲ برای ثبت نام در مدارس

با وجود ساخت و ساز انبوه و بلندمرتبه سازی در منطقه ۲۲ تهران و ازدحام جمعیت در این منطقه اما امکانات رفاهی چندانی برای چنین جمعیتی دیده نشده است که مهم‌ترین این امکانات ساخت مدرسه برای دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف ساکن در این منطقه است.
سرگردانی دانش‌آموزان منطقه ۲۲ به دنبال ساخت و ساز های بی‌ضابطه
رویداد۲۴ شادی مکی:  ساکنان منطقه ۲۲ تهران از کمبود مدرسه در این منطقه گلایه‌مند هستند، زیرا دانش‌آموزان این منطقه برای ثبت نام در مدارس دولتی ناچارند بسیار دورتر از محل سکونت خود و در منطقه ۵ ثبت نام کنند؛ اتفاقی که باعث شده امکانات آموزشی مناطق دیگر نیز با چالش جدی مواجه شود.
 
علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران پیشتر درباره وضعیت مدارس در منطقه ۲۲ پایتخت گفته بود: در منطقه ۲۲، ۲۴ مدرسه دولتی با ۲۷۹ کلاس درس برای حدود ۱۰ هزار دانش آموز و در بخش غیردولتی هم ۲۷ مدرسه با ۱۹۷ برای ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز فعالیت می‌کند. آنگونه که شهری گفته فضای آموزشی در منطقه ۲۲ ناکافی است و قرار است در مذاکرات با آموزش و پرورش مشکل حل شود.

یکی از کارشناسان آموزش و پرورش به رویداد۲۴ می‌گوید: شهرداری با آموزش و پرورش درباره ساخت مدارس در منطقه ۲۲ همکاری نکرده و بیشتر مدارس ساخته شده در این منطقه غیرانتفاعی هستند. این در حالی است که اغلب ساکنان این منطقه از پایتخت از قشر متوسط رو به پایین بوده و بسیاری از آن‌ها مستاجر هستند و توانایی پرداخت شهریه مدرسه را ندارند و به همین علت ضروری است مدارس دولتی در این منطقه ساخته شود.

او با تاکید براینکه برای هر ۲۹۹ خانوار ساکن در یک منطقه باید یک مدرسه در نظر گرفته شود، می‌افزاید: این درحالی است که در منطقه ۲۲ تهران این قانون رعایت نشده و به عنوان مثال در بلوار کوهک که یکی از محلات این منطقه است هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد. برای این منطقه هیچگونه امکانات رفاهی از جمله مدرسه در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل دانش آموزان این منطقه به منطقه ۵ سرریز شده‌اند.

به گزارش رویداد۲۴ شهروندان منطقه ۲۲ تهران نیز مانند سایر مناطق پایتخت باید از حمایت نمایندگان خود در شورای شهر بهره‌مند شده و از این طریق حقوق خود نسبت به واگذاری زمین برای ساخت مدرسه را از شهرداری تهران طلب کنند.
 
الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره کمبود فضای آموزشی در این منطقه به رویداد۲۴ می‌گوید: توسعه ساخت و ساز باشتاب و در انحراف از برنامه جامع و طرح تفصیلی تهران در اوایل دهه ۹۰ به ویژه در منطقه ۲۲ تهران صورت گرفت و در حالیکه باید توسعه ساخت و ساز با رعایت ضوابط شهری در خصوص تامین سرانه‌های آموزشی، انتظامی، فرهنگی و درمانی تدبیر می‌شد، اما متاسفانه این ضوابط در آن زمان رعایت نشد.
 
او می‌افزاید: در حال حاضر برای ایجاد فضا‌های آموزشی و مدرسه در منطقه ۲۲ که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم بحث شده، با پیشنهاد زمین شهری و مسکن و شهرسازی و همچنین شهرداری وظایفی تعیین شده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران توضیح می‌دهد: در شورای برنامه‌ریزی استان با حضور نمایندگان مجلس مقرر شد ۵ تا ۷ قطعه زمین از سوی سازمان مسکن و شهرسازی و دو قطعه زمین نیز از سوی شهرداری تهران برای ساخت مدرسه در منطقه معرفی می‌شود که ساخت و تجهیز مدارسی که در این زمین‌ها ساخته خواهد شد به سال تحصیلی پیش رو نمی‌رسد.
 
به گزارش رویداد۲۴ با وجود گذشت ۲ سال از شورای پنجم روی کار آمدن شهرداران جدید و با وجود اطلاع از سرگردانی دانش‌آموزان منطقه ۲۲ تهران برای ثبت نام در مدرسه و کمبود فضای آموزشی در این مدرسه تا کنون هیچ اقدام عملی برای رفع مشکل این منطقه صورت نگرفته است و دانش‌آموزان این منطقه برای مدتی نامعلوم ناگزیر از تحمل شرایط فعلی هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان