تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
ظریف:

آمریکا خواهان مطیع کردن ایران است که هرگز رخ نخواهد داد

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت، آمریکا به دنبال مذاکره نیست و تنها خواهان مطیع ساختن ایران است که این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

آمریکا خواهان مطیع کردن ایران است که هرگز رخ نخواهد داد

رویداد۲۴ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در یک رشته توییت نوشت: در بیانیه‌های پیاپی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به خاطر سپردم که ایران برای اینکه مردمش بتوانند غذا بخورند، باید سیاست‌هایش را تغییر دهد. این یک تروریسم اقتصادی کامل است. تنها دلیل ارتباط دادن غذا و دارو به سیاست، کشتن و گرسنگی دادن به مردم است تا آن‌ها را مطیع سازد. مردم ایران هرگز سر خم نخواهند کرد.
 

ظریف در یک تویت دیگر آورده است: با اینکه پیشتر گفته‌ام که ترامپ ممکن است تنها به دنبال فرصت عکس انداختن باشد اما آمریکا حقیقتا به دنبال مذاکره نیست و تنها خواهان مطیع ساختن ایران است. این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

ظریف همچنین نوشت: نمونه‌ای از تاکتیک‌های آمریکا این است که شخصی را به تحریم در عرض دو هفته تهدید می‌کنند مگر اینکه پیشنهاد آن‌ها را برای مذاکره در دفتر بیضی شکل (دفتر کار رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید) بپذیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در توییت دیگری نوشت: بار دیگر تاکید می‌کنم که سقوط اعتبار آمریکا با شکست خوردن این کشور در ملحق کردن دست‌نشانده‌های خود به طرح‌هایش کاملا مشهود است.

کشورهای منطقه مدت‌ها پس از رفتن آمریکا نیز همسایه خواهند ماند. وقت آن رسیده که رهبران منطقه بر روی مسائل منطقه تمرکز کنند. از سرگیری مذاکرات و امضای معاهده عدم تعرض نیز آغاز مناسبی است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان