تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

اختلاف فاحش قیمت میوه در بازار و اینترنت!/ نرخ‌های نجومی فروش آنلاین میوه از کجا می‌آید؟ +عکس

با نگاهی به سایت‌های میوه و تره بار متوجه می‌شویم که قیمت این محصولات فاصله زیادی با نرخ منطقی که قانون برای فروش میوه مشخص کرده دارد و در این میان به نظر می‌رسد که جای بازرسان و ناظران در سایت‌های فروش میوه و تره بار خالی است.

فعالیت غیرقانونی تره بار‌های اینترنتی/هیچ نظارتی بر قیمت گذاری میوه در فضای مجازی نیست

رویداد۲۴ ندا جعفری: کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ‌ها تقریبا باعث شدند کالا و خدمات با قیمت ارزان‌تر به دست مشتری برسد؛ این گزاره اما درباره فروش میوه مصداق ندارد. گشتی در بازار فروش آنلاین میوه و تره بار نشان می‌دهد که وضعیت قیمت این محصولات پر مصرف، اختلاف فاحشی با نرخ منطقی آن بر اساس قیمت عمده فروشی و حتی میوه فروشی‌های سطح شهر دارد.

قیمت‌هایی که یکی از سایت‌های فروش میوه انجام داده، از این قرار است؛ نیم کیلو آلبالو ۱۴۰۰۰ تومان! این در حالی است که قیمت هر کیلو آلبالو در سایت میوه و تره بار از ۵ تا ۹ هزار تومان است. این یعنی این کالا با قیمت  8 هزار تا 18 هزار تومان گران‌تر به ازای هر یک کیلو به فروش می‌رسد.

همچنین قیمت نیم کیلو گیلاس در این سایت فروش اینترنتی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما در سایت میوه و تره بار قیمت هر کیلو گیلاس از 5 و در بهترین کیفیت آن ۱۶ هزار تومان است. قیمت این میوه به صورت آنلاین در بهترین کیفیت آن به ازای هر یک کیلو 16 هزار تومان گران‌تر از بازار است.

قیمت هر کیلو انگور در این سایت فروش میوه هر کیلو ۲۰ هزار تومان عنوان شده، اما در سایت میوه و تره بار از ۴ تا ۹ هزار تومان است.

 

 

فعالیت غیرقانونی تره بار‌های اینترنتی/هیچ نظارتی بر قیمت گذاری میوه در فضای مجازی نیست

قیمت فروش آنلاین میوه

فعالیت غیرقانونی تره بار‌های اینترنتی/هیچ نظارتی بر قیمت گذاری میوه در فضای مجازی نیست

قیمت فروش میوه بر اساس نرخنامه رسمی

 

علی متبحری عضو هیات مدیره اتحادیه بار فروشان می‌گوید: سایت‌های اینترنتی زیر مجموعه سازمان میوه و تره بار نیستند و باید از سوی سازمان تعزیرات حکومتی رصد شوند. اتحادیه میوه و تره بار هفته‌ای دو بار قیمت‌ها را در سایت بارفروشان به روز رسانی می‌کند و قیمت‌های نجومی سایت‌های فروش میوه به این اتحادیه ارتباطی ندارد و زیر نظر ما نیست.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ می‌گوید: فعالیت این سایت‌ها از نظر ما غیرقانونی است، زیرا از اتحادیه میوه هبچ مجوزی دریافت نکرده‌اند.فروشندگانی که زیر نظر اتحادیه هستند، بر اساس نرخنامه رسمی اقدام به فروش میوه می‌کنند و نمی‌توانند سر خود قیمت‌گذاری کنند.

کارگر می‌گوید: کلیه قیمت‌ها دو بار در هفته و در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه کشف قیمت می‌شود و در سایت اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قرار می‌گیرد و به تاکید مجدد اتاق اصناف ایران کلیه مغازه‌های میوه فروشی ملزم به چسباندن قیمت‌ها بر روی اجناس هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان