تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

ضرب الاجل سه هفته‌ای انتخاب سرمربی فوتسال زنان

مسابقات لیگ فوتسال زنان درحالی برگزار می‌شود که مربیان آن به مدت سه هفته زیر ذره بین کمیته فنی خواهند بود. ضرب الاجلی که مسئولان این عرصه برای انتخاب سرمربی ملی پوشان در نظر گرفته‌اند.
ضرب الاجل سه هفته‌ای انتخاب سرمربی فوتسال زنان
رویداد۲۴ این روز‌ها مسئول کمیته و مدیر فنی فوتسال به دنبال انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتسال زنان هستند. ملی پوشان که روز‌های قهرمانی را یکی پس از دیگری سپری کردند، از شهریور سال گذشته بدون هیچ سرمربی تا اردیبهشت ماه به تمرین پرداختند و پس از آن در کنار علی رعدی مدیر فنی خود و زیور بابایی مربی در تورنمنت روسیه شرکت کردند.

از آن تاریخ تاکنون ملی پوشان نه دیداری و نه تمرینی را در برنامه خود دارند. درحالی که هر کدام از این بازیکنان از این پس باید در تیم‌های خود برای حضور در لیگ فوتسال زنان در ۲۵ مرداد ماه آماده شوند.

این امر درحالی است که تب و تاب انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتسال زنان اکنون به مسابقات لیگ نیز کشیده شده است. مسئولان در نظر دارند تا بهترین سرمربی را از میان مربیان تیم‌ها انتخاب کنند. در واقع آن‌ها با ارزیابی سه هفته‌ای رفتار‌ها و تکنیک‌های مربیان، به دنبال راهبرد گزینش سرمربی تیم ملی هستند.

محمدحسن انصاری فرد در این خصوص به ایرنا می‌گوید: پس از برگزاری چندین جلسه در کمیته فنی درباره انتخاب سرمربی به این نتیجه رسیدیم تا بعد از آغاز لیگ فوتسال زنان مدیر فنی تیم با ارزیابی عملکرد مربیان تیم‌ها، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان را انتخاب کند.

سخنان انصاری فرد در حالی مطرح شد که برای پیگیری انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال به سراغ علی رعدی مدیرفنی تیم رفتیم. وی به خبرنگار ایرنا می‌گوید: در جلسه هفته گذشته بحث انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتسال زنان بررسی شد. ۳ گزینه را برای این امر در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها برای سرمربیگری قطعی شده بود، اما وی نپذیرفت و حتی در جلسات هم حضور نیافت؛ بنابراین ۲ گزینه برای سرمربیگری باقی مانده است. قرار شد که در مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان به مدت سه هفته عملکرد و رفتار‌های مربیان تیم‌ها را از نزدیک بررسی کنیم و بهترین سرمربی را از دل مسابقات لیگ بیرون بکشیم.

همچنین وی انتخاب سرمربی را برای تیم ملی فوتسال زنان ضرورت ندانست و عنوان کرد: سرمربی چه کاری می‌کند که مربی و مدیرفنی نمی‌تواند آن را انجام دهد و دختران ملی پوش ما نیازی به آن ندارند.

این سخنان وی سبب واکنش شهناز یاری سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال زنان شد. وی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: در همه جای دنیا سرمربی براساس معیار‌ها و فاکتور‌های خاصی انتخاب می‌شود. یک سرمربی کادر خود را همسو با اهدافش انتخاب می‌کند. درخصوص سخنان رعدی نمی‌توانم نظری داشته باشم به ویژه آنکه که یک مدیرفنی چگونه می‌تواند خود به تنهایی سرمربی را انتخاب کند. نمی‌دانم این موضوع از چه زمانی در فدراسیون باب شد؟ آیا در دنیا این شیوه انتخاب معقول و پسندیده‌ای است؟ مسیری که برای تعیین سرمربی تیم ملی فوتسال زنان تعیین شده را نمی‌پسندم.

وی ادامه داد: رعدی دارای دیدگاه متفاوتی است که تمامی معیار‌ها و اصول حاکم در فوتسال زنان را زیر پا می‌گذارد. همچنین تیم ملی فوتسال زنان ماه‌ها بدون تمرین سپری می‌کند پس چگونه می‌تواند در مسیر پیشرفت باشد در حالی که تمرینی برای ملی پوشان در نظر نگرفته‌اند. یک مشاور فنی چگونه می‌تواند قول پیشرفت یک تیم را بدون داشتن تمرین و سرمربی بدهد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال زنان عنوان کرد: هدف اصلی همه ما مربیان زن، پیشرفت تیم‌های فوتبال و فوتسال است، زیرا ما زحمات خیلی زیادی را برای تیم‌های ملی کشیدیم. چون تنها حضور در تیم ملی کافی نیست. ما تمام آن کار‌هایی که باید به پیشرفت فوتسال زنان در باشگاه‌ها منجر شود، انجام دادیم.

یاری گفت: این سخنان رعدی، صحبت‌های یک سرمربی است. در فدراسیون هرفردی باید وظایف حیطه خود را انجام دهد. به نظرم جایگاه کادر فنی فوتسال هنوز مشخص نیست، زیرا مشاور فنی به راحتی درباره همه چیز نظر می‌دهد. درواقع این موضوع از وظایف نایب رییس زنان فدراسیون است که رزومه مربیان را در تیم‌های مختلف بررسی کند و با توجه به شناخت کافی وارزیابی کامل، بتواند افراد شایسته‌ای که می‌توانند تیم را هدایت کنند، برگزیند.

در ارزیابی سخنان مدیران و سرمربی باید بررسی شود که آیا سه هفته مدت زمان مناسبی برای تشخیص و انتخاب بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی فوتسال زنان می‌تواند باشد؟ آیا این شیوه می‌تواند ملی پوشان را دوباره در مسیر قهرمانی در آسیا و همچنین در عرصه‌های جهانی قرار دهد؟
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان