تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
قابل توجه مالکان موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده؛

اطلاعیه جدید کارت سوخت در راه است

درحالی که تنها ۳ روز تا اجرای مصوبه الزام استفاده از کارت سوخت شخصی باقی مانده، هنوز وضعیت مالکان موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده که طبق قانون نتوانسته‌اند کارت سوخت دریافت کنند، مشخص نشده است.

رویداد۲۴ طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قرار است از ۲۰ مردادماه، استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی شود و عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از این تاریخ صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو، امکان‌پذیر خواهد بود.

در این خصوص کسانی که متقاضی کارت سوخت المثنی و یا اتصال کارت بانکی به کارت سوخت شده‌اند، قرار است تا قبل از تاریخ ۲۰ مردادماه، کارت سوخت جدید خود را دریافت کنند.

البته برای کسانی که تا این تاریخ (۲۰ مردادماه) کارت سوخت جدید به دست‌شان نرسد، می‌توانند تا زمان رسیدن کارت سوخت، از کارت سوخت جایگاه‌داران (به مدت محدود) استفاده کنند.

در این بین، مالکان موتورسیکلت‌های با سن بالای ۱۰ سال و اتومبیل‌های با سن بالای ۲۵ سال، طبق قانون نمی‌توانند به علت سن بالای وسیله نقلیه و یا به عبارتی فرسوده بودن آن، کارت سوخت دریافت کنند.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران در این خصوص گفت: نهاد مشخص کننده وضعیت کارت سوخت موتورسیکلت‌های بالای ۱۰ سال و خودرو‌های بالای ۲۵ سال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست بلکه باید وضعیت این‌گونه وسایل نقلیه را نیروی انتظامی و پلیس راهور مشخص کنند.

وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منتظر اعلام نظر نهاد‌های ذیربط است تا هر تصمیمی که در این زمینه اتخاذ می‌شود را در قالب اطلاعیه به مالکان موتورسیکلت‌ها و خودرو‌هایی که طبق قانون، با عمر بالا و فرسوده محسوب می‌شوند، اعلام کند.

 درحالی که تنها ۳ روز تا اجرای مصوبه الزام استفاده از کارت سوخت شخصی باقی مانده، هنوز وضعیت مالکان موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های فرسوده که طبق قانون نتوانسته‌اند کارت سوخت دریافت کنند، مشخص نشده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان