تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

کپی‌های برنامه۹۰ درفصل جدید فوتبال؛ میثاقی در تهران، مزدک در لندن!/ رقابت برای تقسیم غنایم حذف فردوسی‌پور

همزمان با مرحله پیش‌تولید برنامه‌ای که احتمالا «نود پلاس» نام خواهد داشت، شبکه فارسی زبان لندن‌نشین نیز تیزر تبلیغاتی برنامه جدید ورزشی اش را منتشر کرد.
کپی‌های برنامه۹۰ درفصل جدید فوتبال؛ میثاقی در تهران، مزدک در لندن!/ رقابت برای تقسیم غنایم حذف فردوسی‌پور
رویداد۲۴ شبکه ۳ همچنان سیاست دور کردن چهره‌های محبوب و اصلی گزارش و اجرا را دنبال می‌کند و حالا شنیده می‌شود در پی ساختن برنامه‌ای مشابه نود برای فصل جدید است!

بنا بر اطلاعات ارایه شده از سوی برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های داخلی و شایعات و شنیده‌ها در این زمینه، محمدحسین میثاقی، شاگرد عادل فردوسی پور که ماه هاست به او پشت کرده و راه جدایی برگزیده است، با نام «نودپلاس» و با همراهی دو مجری تازه روی آنتن می‌آید.

گفته می‌شود این برنامه مثل اسمش، برنامه‌ای الگوبرداری شده از برنامه پربیننده و موفق نود است که قرار است بعد از بیست سال پخش مستمر، به جای آن و همزمان با شروع لیگ برتر به روی آنتن شبکه ۳ برود تا بینندگان برنامه عادل از دست شبکه سه نپرد!

خبر رسیده که محمدحسین میثاقی در تدارک ساخت برنامه‌ای برای آنالیز لیگ برتر نوزدهم با نام «نود پلاس» است و مراحل تکمیل دکور، آنونس ها، تیتراژ و نویسندگان برنامه طی می‌شود. در همین حال با پخش گسترده تیزر‌های تبلیغاتی برنامه ورزشی شبکه ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» در لندن ـ که گفته می‌شود برنامه‌ای شبیه برنامه ۹۰ و با اجرای مزدک میرزایی خواهد بود ـ هواداران برنامه نود، باید قید تماشای این برنامه حداقل در آینده نزدیک را بزنند و گزینه جایگزین را انتخاب کنند. با این تفاوت که این بار دیگر خبری از انحصار صداوسیما نیست و رقبای تازه‌ای سوار بر سیگنال‌های ماهواره‌ای راه خانه‌های مردم را پیدا کرده اند.

به این ترتیب، خیز رقبا برای گرفتن مخاطبان برنامه نود به بیرون مرز‌ها کشیده و صداوسیما با تصمیم برخی مدیران جوان و تازه واردش به سطوح عالی مدیریت شبکه، یک فرصت طلایی در اختیار شبکه‌های مخالف سیاست‌های نظام قرار داده است تا بر تعداد بینندگان شان بیفزایند و خوراک تبلیغی احیانا مسموم به افکارعمومی داخل ایران تزریق کنند!

خارج شدن انحصار پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران از شبکه سوم سیما هم جدی شده است. در همین راستا، شنیده‌های جدی حاکی از تلاش شبکه فارسی زبان لندن نشین برای خرید حق پخش برخی از بازی‌های تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است! زمزمه‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید برای شروع این روند، دیدار ایران و هنگ کنگ در خانه حریف شرق آسیا در نظر گرفته شده که مستقیم از این شبکه روی آنتن می‌رود و طبیعتا گزارشگر این مسابقات، کسی نخواهد بود جز کارمند تازه مهاجرت کرده صداوسیما، مزدک میرزایی.

به این ترتیب، جنگ جذب مخاطب از طریق امواج در حوزه پرعلاقه‌مند ورزشی بین تلویزیون ایران و شبکه‌های خارج نشین در آستانه فصل تازه فوتبال در ایران و اروپا بالا گرفته و برنده این مبارزه کسی است که ابزار محبوب تری داشته باشد.
 
کپی‌های برنامه۹۰ درفصل جدید فوتبال؛ میثاقی در تهران، مزدک در لندن!/ رقابت برای تقسیم غنایم حذف فردوسی‌پور

پس از قطع ناگهانی برنامه نود در هفته‌های پایانی و حساس لیگ برتر هجدهم با تصمیم سلیقه‌ای مدیر جوان شبکه ۳، این کانال رسانه ملی در قالب برنامه «فوتبال برتر» توسط محمدحسین میثاقی، آنالیز بازی‌های لیگ را ادامه داد، اما حالا شنیده می‌شود او برنامه‌ای مستقل و مشابه برنامه نود که احتمالاً «۹۰ پلاس» نام خواهد داشت، در شبی غیر از دوشنبه شب‌ها (!) - احیانا شنبه‌شب‌ها - روی آنتن می‌برد تا خلأ برنامه محبوبی که سال‌ها عادل فردوسی‌پور آن را اجرا می‌کرد پر کند، اما مشخص نیست آیا این اتفاق در عمل رخ خواهد داد یا نه؟!

همه این احتمالات در صورتی است که لیگ نوزدهم از اساس آغاز شود و فدراسیون فوتبال بتواند موانع استارت مسابقات را رفع کند، در غیر این صورت فوتبالی در کار نخواهد بود که سر پخش زنده یا مرده اش دعوایی باشد! باید منتظر ماند و تماشا کرد.
منبع: تابناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
میثاقی برای تو تا به اینجا رسیدن خیلی هزینه شده مقاومت کن و احساسی عمل نکن آنان که از تو انتظارات غیر معقول مانند مزدک را دارند بها نده و مقاومت کن گذشت زمان نشان خواهد داد که آنان فقط تماشاگران اختلاف هستند و دوستی و حمایت انان از فردوسی پور دوستی خاله خرسه است وگرنه آنها فردوسی پور را هم قبول نداشتند.آنها دوست دارند همه چیز را سیاسی جلوه دهند زیرا در پشت سیاست یک تنبلی توام با گریز از عمل نهفته است
نظرات شما
پیشخوان