تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

مدیران کهنسالی که بازنشسته نشده‌اند منع فعالیت ندارند

خزانه‌دار شورای شهر تهران، گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان، استمرار مدیران کهنسالی که بازنشسته نشده‌اند را منع نکرده است.

مدیران کهنسالی که بازنشسته نشده‌اند منع فعالیت ندارند

رویداد۲۴_ حسن رسولی، در خصوص سرانجام تذکری که در رابطه با کیفیت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به شهردار تهران داده بود، گفت: پاسخ این تذکر داده شده است و از تاریخ تصویب و ابلاغ  منع به کارگیری بازنشستگان هیچ فرد بازنشسته شده‌ای توسط شهرداری به کار گرفته نشده است.

وی ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان صرف نظر از کم و کیف اجرای آن درخصوص منع به کارگیری مجدد افرادی است که بر اساس فرایند دقیق اداری و حقوقی بازنشسته می شوند وقانونگذار در خصوص عکس این موضوع سخنی نمی گوید به این معنا که افرادی که سنوات خدمتی آنها پر شده است به طور مثال ۳۵ سال خدمت با مدرک کارشناسی ارشد، یا ۳۰سال با مدرک کارشناسی اینها به کار گرفته نشوند.

رسولی اضافه کرد: آنچه من به دنبالش بودم عدم به کارگیری و خدمت نیروهای کهنسال در حوزه های مدیریتی بود، قانون منع به کارگیری بازنشستگان توسط مجلس استمرار خدمت این مدیران را منع نکرده است بلکه انتصاب مجدد این افراد را ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: فرض کنید من امروز معاون شهردار هستم، ۵۰ سال نیز سابقه کار دارم اما هنوز بازنشسته نشده ام قانون مصوب مجلس نمی گوید آقای شهردار موظف است که از ادامه فعالیت من جلوگیری کند، می گوید نمی تواند در پست جدید برای من حکم صادر کند.

رسولی در پاسخ به این پرسش که آیا بازنشسته نشدن  مدیرانی با ۵۰ سال خدمت و با مدرک کارشناسی قانونی است، گفت: فرایند قانونی بازنشستگی کاملا مشخص است، فردی که سنوات خدمتش پر شده باشد به تقاضای خود  موافقت دستگاه بالاتر اقدام به بازنشستگی می کنند و گاهی نیز مقام اجرایی می تواند راسا اقدام به بازنشستگی کند.

وی یادآور شد: مدیر می تواند نسبت به بازنشستگان، افرادی که سقف سنوانی خدمت شان پر شده باشد اقدام کند اما به آن الزامی ندارد.

رسولی در خصوص تذکر تاخیر ارسال لایحه اصلاح ساختار در شهرداری تهران نیز گفت: ارائه لایحه اصلاح ساختار در شهرداری تهران به زودی به شورای شهر ارائه می شود و شهردار به این تذکر نیز پاسخ داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان