تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

ادعای ترامپ: چین در حال انتقال نیرو به مرز هنگ کنگ است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه مدعی شد که چین در حال انتقال نیرو‌های خود به مرز هنگ کنگ است.
رویداد۲۴ ترامپ در توئیتی نوشت: دستگاه اطلاعاتی‌مان به ما اطلاع داده که دولت چین در حال انتقال نیرو به مرز هنگ کنگ است. همه باید آرام و امنیت باشند.
 
هنگ کنگ در ماه‌های اخیر شاهد ناآرامی‌ها و اعتراضاتی بوده است. معترضان علیه لایحه‌ای که استرداد مظنونان به سرزمین اصلی چین را پیشنهاد می‌کند، تظاهرات کرده‌اند.

اوضاع در این منطقه در چهار روز گذشته ناآرام شده است و همزمان شماری از معترضان فرودگاه را برای دومین روز اشغال کرده اند و این موضوع باعث لغو صد‌ها پرواز شده است.

دولت چین نسبت به دخالت طرف‌های خارجی از آمریکا در تحولات مربوط به هنگ‌کنگ هشدار داده است.
وزارت خارجه چین سه‌شنبه در بیانیه‌ای خواستار آن شد تا کشور‌های خارجی از مداخله در امور هنگ کنگ که جزو امور داخلی چین محسوب می‌شود، خودداری ورزند و همزمان بر خویشتنداری معترضان در این منطقه تاکید کرد.

در همین حال، گزارش روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین گزارش داد نزدیک به ۱۲ هزار نیروی پلیس چین در شهر «شن جن» در همسایگی هنگ کنگ بسر می‌برند. این نیرو‌ها برای برگزاری رزمایش هفتادمین سالگرد تاسیس چین نو در روز ملی مصادف با اول اکتبر آماده می‌شوند و حضورشان ربطی به شورش‌های هنگ کنگ ندارد.

دولتمردان چین در روز‌های اخیر نسبت به بروز عملیات تروریستی و نفوذ برخی از کشور‌های غربی در هنگ کنگ هشدار داده‌اند و خواستار بازگشت شرایط به ثبات هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان