تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

جلیل سبحانی کیست؟

جلیل سبحانی مدیرعامل شرکت اسپک در روزهای گذشته در پرونده‌ای موسوم به تخلفات پتروشیمی بازداشت شده است. پرونده او در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
جلیل سبحانی، جعبه سیاه پتروشیمی‌گیت کیست؟
رویداد۲۴ جلیل سبحانی مدیرعامل شرکت اسپک، از شرکت‌های زیرمجموعه بازرگانی پتروشیمی، اخیراً بازداشت شده است.
 
جلیل سبحانی متولد سال ۱۳۴۳ در شازند اراک است. او که کارمند پتروشیمی شازند اراک بود در سال ۱۳۷۸ به گفته خودش به دستور محمدرضا نعمت‌زاده که در آن زمان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود، به تهران می‌آید و در شرکت اسپک مشغول به کار می‌شود.

شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی که به اختصار اسپک نامیده می‌شود، در سال ۱۳۷۷ با هدف ساخت نیاز‌های صنعت پتروشیمی در داخل کشور، تاسیس شد. یک سال پس از تأسیس این شرکت، جلیل سبحانی کار خود را در شرکت اسپک، ابتدا به‌عنوان مدیر یکی از واحد‌ها و سپس مدیر بازرگانی و مدیر مهندسی آغاز کرد.

در آذرماه سال ۱۳۸۸ و در حالی که مسعود میرکاظمی وزیر نفت در دولت دوم احمدی‌نژاد بود، شرکت اسپک به همراه شرکت بازرگانی پتروشیمی، خصوصی‌سازی شد. در یک معامله حدود ۵۵ درصد سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی با تمام شرکت‌ها و دفاتر تابعه آن، با قیمتِ کمی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت سرمایه‌گذاری ایران و شرکای آن واگذار شد.

چهره اصلی در شرکت سرمایه‌گذاری ایران، علینقی خاموشی است و هنوز هم در وب‌سایت شرکت سرمایه‌گذاری ایران، پیام او به‌عنوان رئیس هیأت مدیره موجود است. علینقی خاموشی به‌عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایران در سال ۱۳۸۹ که دیگر کنترل شرکت بازرگانی پتروشیمی را در دست گرفته بودند و چهار صندلی از هفت صندلی هیأت مدیره بازرگانی پتروشیمی در اختیار آن‌ها بود.
 
جلیل سبحانی، جعبه سیاه پتروشیمی‌گیت کیست؟
عیلنقی خاموشی در کنار رضا حمزه‌لو در مراسم بیستمین سالگرد تأسیس بازرگانی پتروشیمی در سال ۱۳۸۹


جلیل سبحانی مدیرعامل شرکت اسپک در تمام سال‌های پس از خصوصی‌سازی

۱۰۰ درصد سهام شرکت اسپک، متعلق به شرکت بازرگانی پتروشیمی است و لذا شرکت اسپک نیز از شرکت‌های تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری ایران محسوب می‌شود. از زمانی که شرکت اسپک در سال ۱۳۸۸ خصوصی‌سازی شده است تاکنون، جلیل سبحانی مدیرعامل آن است.

در فضای غیررسمی ادعا شده که شرکت اسپک، یکی از مهم‌ترین، راهبردی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین تجهیزات صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی کشور، یعنی کاتالیست‌های مورد نیاز این صنایع را از چین وارد می‌کرده است. همچنین یکی از اتهامات شرکت اسپک این است که مانع از این می‌شده که کاتالیست‌های با کیفیت مناسب، وارد کشور شود! هر دو ادعا در دادگاه در حال بررسی است و هنوز ثابت نشده است.
 
 
جلیل سبحانی، جعبه سیاه پتروشیمی‌گیت کیست؟
امضای تفاهم‌نامه میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا و پژوهشگاه صنعت نفت در اردیبهشت ۹۷
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
1
2
وا اسفا از فضاي دروغ
عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
4
سبحانی کیست ؟ یک دزد سر گردنه که خیلی راحت وثیقه 100 میلیادر تومانی رو گذاشت و آزاد شد و در حال حاضر هم خیلی راحت در کارخانه ای که با پول مردم ساخته مشغول مدیریت و دزدی است و هیچکس هم قادر به اجرای عدالت نیست ، واقعا" وا اسفا
سبحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
1
سبحانی یکی از اقوام نزدیک بنده میباشد . ایشان در حقیقت نون برادر شهیدش رو میخوره . آدمی گنده دماغ و مغرور که از فامیل فاصله گرفت و رفت به کارهاش برسد .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان