تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر

هر دو نماینده دستگیرشده مجلس، اصولگرا و از مدیران دوره احمدی نژاد بودند

دو نماینده مجلس پنجشنبه و جمعه را در زندان اوین سپری کردند؛ محمد عزیزی نماینده ابهر و فریدون احمدی نماینده زنجان. خبر بازداشت آن‌ها شامگاه چهارشنبه منتشر شد و آن‌طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفت، به دلیل تعطیلات آخر هفته امکان تودیع وثیقه برای آزادی این دو مهیا نشده است. آن طور که روز پنجشنبه علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده بود، این دو نماینده مجلس در ارتباط با پرونده «تخلف» در شرکت سایپا بازداشت شده‌اند.

رویداد۲۴   محمد عزیزی و فریدون احمدی هر دو از اعضای کمیسیون صنایع مجلس هستند. فریدون احمدی در دولت‌های نهم و دهم معاون وزیر بازرگانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو بود. محمد عزیزی هم در همان دولت‌ها مشاور مدیرعامل سایپا و مشاور وزیر اقتصاد بود.

پوشک، بازار خودرو و...؟

همچنین روزنامه اعتماد نوشت:اگر نام احمدی، نماینده اصولگرای زنجان تقریبا برای نخستین‌بار است که به موضوعات مرتبط با فساد گره خورده، اوضاع برای عزیزی، نماینده ابهر بسیار متفاوت است. البته که فساد موضوعی فراجناحی است، ولی بازداشت محمد عزیزی که براساس سوابقش ازجمله چهره‌های شناخته شده اصولگرا است، از اهمیتی دو چندان برخوردار است. او که سال‌ها قبل مدیرکل اطلاعات و اخبار صداوسیما در کرمانشاه مشغول فعالیت بود، در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد به معاونت اجتماعی منطقه ۱۵ تهران رفت و پس از ریاست‌جمهوری او به عنوان فرماندار ابهر انتخاب شد.

نخستین‌بار احمد توکلی در نامه بیست‌ودوم تیرماه امسال خود به رییسی از بازداشت عزیزی و سپس آزادی‌اش با نازل‌ترین نوع قرار وثیقه خبرداد و خواستار رسیدگی رییس دستگاه قضا به این مهم شد. عزیزی نوزدهم تیرماه بازداشت شده بود، ولی این‌بار اتهام او نه اخلال در بازار خودرو، بلکه پوشک بود؛ پوشک مولفیکس. خبرگزاری فارس نیز همان زمان در گزارشی خبر از ایجاد انحصار در بازار پوشک با سوءاستفاده از ۵۰ میلیون دلار ارز دولتی داد.

عزیزی پس از انتشار این نامه در گفتگو با «اعتماد» که در روز بیست وسوم تیرماه منتشر شد، بازداشت خود به اتهام اخلال در بازار پوشک را تایید کرد، ولی خواست این موضوع منتشر نشود تا فضا آرام‌تر شده و آن‌گاه سخن بگوید. اما هرگز چنین نشد، ولی او مشخصا دخالت خود در ایجاد اخلال و انحصار در بازار پوشک از طریق نامه‌نگاری با وزیر صنعت را قبول ندارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
1
اولا"اکثر وزراءزمان احمدی نژاد از طریق مافیای قدرت وثروت به او تحمیل می شدند ثانیا"نماینده مجلس که امروز دزدیش رو شده زیر نظر رییسی بوده که برای جنازه ایی به نام برجام نافرجام وخشنودی اربابانش ۲۰ دقیقه فاتحه سالها زحمت ومرارات دانشمندان ایرانی ومیلیاردها دلار بودجه صرف شده را خوانده وبرای تصویب این سیاه نامه مجبور بوده امتیازات ویژه بدهد. این خاطیان رو سیاه چرا آن روز که وزیر بودند اینکارها را نمیکردند؟ پس اینها هم تحمیل شده به آن جوانمرد بوده اند و هم شناگران قابل که منتظر فرصت شنا نداشتند وجناب منتخب حوزه ومدرسین علی لاریجانی برای این گرگان فرصت شنا ایجاد کرد.
پاسخ ها
علي
| Germany |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
درود برشما ‘ وقتي عملكرد و فعاليتهاي احمدي نژاد را افتتاح مي نمايند آن را برجسته كرده وبه نام خود آن را معرفي مي كنند ‘ اما وقتي دوستانشان به اين مملكت كند مي زنند ‘ آن را به احمدي نژاد تعميم مي دهند ‘ خدا لعنت كند دروغگويان تاريخ انقلاب .
hjfhyu
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
1
سلام
مثلا می فرمایید اصولگراست یعنی چی آدم نیست یا حیوانه نمیدونه همه دارن می خورند اونم دست داره / جشم و ابرو داره و از همه مهمتر بچه داره می خوره نوش جانشان اصولگرا بخوره بهتر از منافقان بخورند
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
2
سلام . نماینده که باید حامی من باشه خودش عامل فساد و ... شده. یا حسین. بی کی باید اعتماد کرد؟
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
2
همش دروغه . همه مال این دولته . هرچی گندکاریه رو میندتزن به دولت احمدی نژاد . این وسط مردم هستند که به بازی گرفته میشن
مجتبی صبحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
فقط خدا کمک مون کنه اون دوره ای که پوشک پیدا نمیشد نگو دست این بی وجدان بوده تواین مملکت هرکی انحصار یه چیز دستشه پوشک..شیرخشک...دارو...گوشت..مرغ..شکر... بعد که نزدیک انتخابات میشه میریم به کیا رای میدیم
علي
|
Germany
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
خدا لعنت كند جماعت اصلاح طلب كه جامعه را به ويرانه تبديل كردند ‘ افساد طلبان خاك پاي احمدي نژاد نخواهند شد .
نظرات شما
پیشخوان