تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

نجات ۸۵۷ مسافر تابستانی در ۷۲ ساعت گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ۸۵۶ نفر از مسافران تابستانی سراسر کشور در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.
نجات ۸۵۷ مسافر تابستانی در ۷۲ ساعت گذشته
رویداد۲۴ مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: با تلاش و کوشش نیرو‌های امدادرسان هلال احمر در سراسر کشور ۵۶۹ ماموریت در ۷۲ ساعت گذشته انجام شد که با انجام این ماموریت‌ها هزار و ۶۱۱ نفر امدادرسانی شدند.

وی افزود: از این تعداد ۶۲۰ نفر خدمات امداد و کمک‌های اولیه سرپایی را در محل وقوع این حوادث دریافت کرده و ۳۲۷ نفر نیز با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

سلیمی اضافه کرد: در مدت یادشده ۴۳ مورد عملیات نجات فنی برای رهاسازی و نجات ۴۷ نفر مصدوم سوانح رانندگی و ترافیکی از میان خودرو‌های تصادفی در سراسر کشور انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت ۹۴ روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محور‌های مواصلاتی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

سازمان امداد و نجات از همه توان لجستیکی شامل ۱۰۶۲ آمبولانس، ۴۵۶ خودرو نجات، ۵۰ خودرو عملیاتی ویژه، ۱۲۱۸ خودرو عملیاتی، ۲۷ خودرو فرماندهی ارتباطات، ۱۲۲ موتور سیکلت، ۴۸۰ موتور سیکلت امدادی، ۳۴۳۹ ناوگان امدادی استفاده می‌کند و این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

در اجرای برگزاری این طرح ملی امداد و نجات ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۷۲۹ پست‌های موقت مراکز استان‌ها، شعب، پست، آنست و امداد هوایی فعالیت دارند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان