تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

علی ربیعی: سفر ظریف به فرانسه ارتباطی به گروه ۷ نداشت

سخنگوی دولت گفت: سفر ظریف به فرانسه ارتباطی به گروه ۷ نداشت و این سفر به درخواست فرانسوی‌ها انجام شده است.
علی ربیعی: سفر ظریف به فرانسه ارتباطی به گروه ۷ نداشت
رویداد۲۴ علی ربیعی امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران ربیعی گفت: سفر محمد جواد ظریف ارتباطی به گروه ۷ نداشت و این سفر به درخواست فرانسوی‌ها انجام شده است.

وی اظهار داشت: هیچ تمایلی هم برای ملاقات با هیچ مقام آمریکایی نبوده است، ما دخالت و نقشی در مذاکرات فرانسه و آمریکا و گروه ۷ نداریم

آلام و درد‌های مردم در جلسات دولت در کانون بحث‌ها قرار داشته است

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت متوجه فشار‌ها بر مردم بوده و در جلسات دولت، آلام و درد‌های مردم در کانون بحث‌ها قرار داشت، تاکید کرد: هیچ جلسه دولتی نبود که بخشی از مشکلات و رنج‌ها و مشکلات مردم در آن مورد بحث قرار نگیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: هفته دولت امسال، آغازی نیرومند برای ورود به مرحله جدید و ۲۴ ماه آینده است که در پیشرو داریم. ما در کنار مردم ۱۸ ماه سختی را پشت سر گذاشتیم. ترامپ پدیده نامتعارف و نامیمون برای صلح و امنیت جهانی است و فشار بی حد و حصری را برای تسلیم کردن ایران انجام داده است.

وی ادامه داد: او با اعمال بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها بر ملت ایران، اقدامات خود را به محض دستیابی به ریاست جمهوری آغاز کرد. آمریکایی‌ها ایران از درون فرو خواهد پاشید. ایران بزرگ کوچک می‌شود و بر اثر این فشارها، بی‌ثباتی ارز و تنش در بازار پیش آمد، اما مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم ایستادند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت متوجه فشار‌ها بر مردم بوده و در جلسات دولت، آلام و درد‌های مردم در کانون بحث‌ها قرار داشت، اظهار داشت: هیچ جلسه دولتی نبود که بخشی از مشکلات و رنج‌ها و مشکلات مردم در آن مورد بحث قرار نگیرد.

همه تلاش خود را برای کمک کردن آثار تحریم به کار می‌گیریم

سخنگوی دولت ادامه داد: ما همه تلاش خود را برای کم کردن آثار تحریم و بی اثر کردن آن با مقاومت به کار می‌گیریم، اما به هیچ وجه در عرصه جهانی نمی‌پذیریم که تحریم برای ما یک تقدیر است و ما باید زیست تحریمی داشته باشیم و کسانی که چنین تحریم‌های ظالمانه‌ای ایجاد کردند باید به عقب بازگردند.

ربیعی ادامه داد: ما از این کنش فعال هیچگاه دست نخواهیم کشید. گویی به ما گفته شود بخشی از کشور اشغال شده است و ما باید آثار اشغال را کم کنیم، این قابل قبول نیست و ما اصلا نمی‌پذیریم که آمریکا اجازه ادامه این تحریم‌ها را دارد.

دریابان شمخانی به عنوان یک شهروند ایرانی نظرش را در مورد برجام گفته که نظر دولت نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در رابطه با صحبت‌ها اخیر دریابان علی شمخانی مبنی بر اشتباه بودن برجام گفت: جناب شمخانی در گفتگو اخیر خود تاکید کرده است که به عنوان یک شهروند ایرانی نظرش را می‌گوید و این نظر دولت نیست؛ دولت معتقد است که برجام کار مهمی برای سهل و امنیت جهانی بود.
ربیعی همچنین در رابطه با اعلام لیست بدهکاران دانه درشت بانکی نیز گفت: این بدهکاران در ۲۰ سال گذشته اقدام به اخذ وام کرده و به عناوین مختلف از ایفای تعهدات سر باز زده اند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مجموع اصل سوء بدهی این بدهکاران بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد، افزود: بانک مرکزی پرونده‌ها را به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرده و همزمان در قوه قضاییه نیز موضوع دنبال خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان