تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

دلار بالاخره تغییر کانال داد/ پسروی قیمت تا کجا ادامه دارد؟

دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومان قرار گرفت.

رویداد۲۴   بازار ارز دیروز در حالی به فعالیت خود پایان داد که پسوری دلار در بازار رکوردی تاریخی به جا گذاشت و هر دلار امریکا تا مرز یازده هزار و ۱۹۰ تومان عقب نشینی کرد.

بر این اساس بازار در سومین روز هفته با دلار ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد، اما از میانه روز تحت تاثیر اخبار مثبت منتشر شده در خصوص وضعیت سیاسی ایران در عرصه بین المللی، بازار روند ریزشی خود را سرعت داد.

بسیاری از صرافان می‌گویند بازار از ابتدای تیرماه، در حالی که هنوز خبری از تحولات سیاسی نبود، تعدیل قیمت‌ها را آغاز کرده بود، اما اتفاقات رخ داده در دو روز گذشته سبب شده است این روند تشدید شود.

قیمت دلار

بسیاری از فعالان اقتصادی معتقدند که قیمت واقعی دلار، حتی بدون صادرات نفت و با برداشته شدن فشار‌های تحریمی قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان را داراست.

همتی رییس کل بانک مرکزی نیز اوایل خرداد ماه وعده تعدیل بازار ارز را داده بود و سرمایه گذاران را از حضور در این بازار منع کرد.

به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت دلار در شرایط کنونی ادامه یابد و صرافان کانال ۱۰ هزار تومان را نقطه ایستادگی قیمت دلار ارزیابی می‌کنند.

به این ترتیب چهارمین روز شهریور ماه را می‌توان روز خاص بازار ارز در ایران دانست، تغییر کانال و شکستن سد مقاومتی، همراه با راکد شدن وضعیت خرید و فروش ارز در بازار زمینه را برای بروز تغییراتی جدی‌تر در این حوزه مهیا کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار ارز ، قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان