تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
کارشناس مسائل غرب آسیا:

نتانیاهو با حمله به حشدالشعبی در پی پروپاگاندای انتخاباتی است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در آستانه انتخابات جدید، نتانیاهو نیازمند یک پروپاگاندای انتخاباتی هست و تصور می‌کند با حمله به حشدالشعبی، لبنان و سوریه خواهد توانست افکار عمومی در داخل اراضی فلسطین اشغالی را به نفع خود مدیریت کند.
نتانیاهو با حمله به حشدالشعبی در پی پروپاگاندای انتخاباتی است
رویداد۲۴ «حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره حمله اسرائیل به پایگاه‌های حشدالشعبی در عراق و همچنین حملات پهپادی به جنوب لبنان گفت: طی روز‌های گذشته، رژیم صهیونیستی دست به ماجراجویی‌های نظامی خطرناکی زده که پیامد‌های غیرقابل تصوری برای این رژیم و منطقه در پی خواهد داشت. حملات پهپاد‌های اسرائیل به سوریه، عراق و لبنان با هدف انتخاباتی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، صورت گرفته است.

هانی‌زاده افزود: با توجه به اینکه طی سه هفته آینده، انتخابات زودهنگامی در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد، در ماه‌های اخیر این انتخابات با شکست مواجه شد و نتانیاهو نتوانست یک کابینه ائتلافی با شرکت احزاب دست راستی و دینی اسرائیل ایجاد کند؛ لذا انتخابات گذشته با شکست مواجه شده است. دلیل این امر و دلیل شکست نتانیاهو در انتخابات ماه‌های اخیر این بوده است که ارتش اسرائیل طی سال‌های اخیر، چهار بار در غزه با شکست مواجه شده و آخرین بار هم در حمله اسرائیل به مردم غزه، نتانیاهو پس از دو روز درخواست آتش بس کرد و این شکستی برای ارتش رژیم صهیونیستی بود و همین باعث شد احزاب دست راستی و افراطی از شرکت در کابینه نتانیاهو خودداری کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در حال حاضر در آستانه انتخابات جدید، نتانیاهو نیازمند یک پروپاگاندای انتخاباتی هست و تصور می‌کند با حمله به حشدالشعبی، لبنان و سوریه خواهد توانست افکار عمومی در داخل اراضی فلسطین اشغالی را به نفع خود مدیریت کند درحالی که اظهارات اخیر سیدحسن نصرالله و هشدار شدیداللحن وی به نتانیاهو نشان می‌دهد منطقه در آستانه جنگ غیرقابل کنترلی است. هشدار حشدالشعبی و همچنین محور مقامت به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اسرائیل اگر وارد یک جنگ جدیدی شود بدتر از سال ۲۰۰۶ که در جنگ ۳۳ روزه لبنان رخ داد، شکست خواهد خورد و نتانیاهو نتیجه معکوس به دست خواهد آورد.

حسن هانی‌زاده عنوان کرد: بنابراین ماجراجویی‌های نتانیاهو در حمله به حشدالشعبی، سوریه و لبنان، نتایج معکوسی در پی خواهد داشت و ممکن است منطقه شاهد جنگ جدیدی باشد.

وی درباره واکنش ایران به این حملات نیز تاکید کرد: اسرائیل مدعی است این حملات برای جلوگیری از نفوذ ایران است در حالی که اسرائیل بیشتر مناطق حشدالشعبی در عراق و همچنین حزب‌الله را در جنوب لبنان و سوریه مورد حمله قرار داده که ایران پایگاهی در سوریه و لبنان ندارد. حشدالشعبی در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل عمل می‌کند. حزب‌الله نیز اعلام کرده پاسخ این حملات را خواهد داد.

وی در پایان بیان داشت: بنابراین نتانیاهو تصور می‌کند ایران را محدود کرده و شکست داده درحالی که این حملات ارزش نظامی ندارد و هیچ‌گونه تاثیری در تغییر شطرنج نظامی منطقه به نفع اسرائیل نخواهد داشت در حال حاضر نیز اسرائیل دست به ماجراجویی جدیدی بزند جبهه‌ای گسترده‌ای یمن تا عراق، لبنان، سوریه و غزه علیه اسرائیل تشکیل خواهد شد. این جنگ با جنگ‌های گذشته متفاوت است، زیرا محور مقاومت به صورت یکپارچه علیه اسرائیل وارد عمل خواهد شد.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان