تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

کیفرخواست پرونده سکه ثامن صادر شد/پرونده مهناز افشار مفتوح است

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در پرونده سکه ثامن خبر داد.
کیفرخواست پرونده سکه ثامن صادر شد/پرونده مهناز افشار مفتوح است
رویداد۲۴ علی القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره بازداشت پورمختار نماینده همدان و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و آزادی او با وثیقه اظهار کرد: بازداشت و آزادی این فرد با قید وثیقه صحت ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن گفت: در این پرونده اقدامات خوبی در راستای استیفای حقوق مالباختگان انجام شده و بحشی از طلب شکات از محل توقیف اموال متهم در مرحله تحقیقات با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و پیگیری‌های رئیس قوه‌قضاییه پرداخت شد و تمام طلبکاران حدود یک سوم از بدهی خود را دریافت کردند.

القاصی‌مهر ادامه داد: همچنین تشریفات لازم برای مزایده و فروش بخشی از اموال غیرمنقول نیز در حال انجام است و با دادسرای مربوطه صحبت کردیم تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانیم بخش دیگری از پول طلبکاران را پرداخت کنیم.

وی افزود: تحقیقات پرونده سکه ثامن در خصوص دو اتهام اعم از کلاهبرداری مشدده و پولشویی کامل و قرار مجرمیت و کیفرخواست آن صادر شده است و پیش‌بینی می‌کنیم پرونده در اواسط هفته آینده به دادگاه ارسال شود.

القاصی‌مهر درباره ارسال پرونده سکه ثامن به دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی تصریح کرد: این موضوع در حال بررسی است و اگر اتهام متهمان مشمول اخلال در نظام اقتصادی شود به دادگاه ویژه ارسال می‌شود.

وی درباره ممنوع الخروجی پگاه آهنگرانی بازیگر سینما گفت: این فرد بدلایل اتهام امنیتی و جرم عمومی ممنوع‌الخروج شده است.

القاصی‌مهر درباره آخرین وضعیت پرونده مهناز افشار نیز افزود: این فرد خارج از کشور است و چند شاکی دارد و پرونده‌اش براساس شکایت شکات مفتوح و در حال رسیدگی است و هنوز تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده هفت تپه نیز بیان کرد: این پرونده آخرین مرحله تحقیقات خود را طی می‌کند و یکی از متهمان اصلی پرونده را طی چند روز گذشته احضار کردیم و تحقیقات در خصوص این متهم در حال انجام است و متهم با قرار بازداشت موقت تحت‌نظر قرار دارد. بعد از تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه برای صدور حکم ارسال می‌شود.

دادستان تهران درباره بازداشت فاطمه صالحی دختر سرلشگر صالحی گفت: این خبر صحت ندارد و بررسی کردیم این فرد در سیستم قضایی ما پرونده‌ای ندارد.

 

 

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان