تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سیاست تغییر و بازداشت جواب داد!/ قیمت خودرو کاهش می‌یابد +جدول آخرین قیمت

قیمت خودرو در هفته‌های اخیر کاهش داشته است و آنگونه که کارشناسان پیش بینی کرده‌اند این روند نزولی همچنان ادامه خواهد داشت.

افت قیمت خودرو در بازار

رویداد۲۴ نداجعفری- قیمت خودرو در هفته‌های گذشته ثبات داشته و در برخی موارد قیمت‌های خودروهای داخلی نیز کاهش داشته است. در هفته‌های اخیر افزایش سر خود قیمت در مجموعه ایران خودرو باعث شد بازار خودرو تغییر کند و قیمت‌ها برای بار دیگر افزایش یابد. هرچند این افزایش قیمت خودرو مشابه جهش عجیب و ناگهانی دو برابری قیمت خودرو در ماه‌های گذشته نبود اما وزارت صنعت تلاش کرد بتواند سیاستی اتخاذ کند که بتواند جلوی هرگونه بهم ریختگی بازار خودرو را بگیرد.

دولت در گام نخست هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو برکنار کرد و قیمت‌ها به وضعیت سابق کاهش داده شد و اعلام شد افزایش قیمت خودرو غیر قانونی بوده است. در گام دوم عباس علی آبادی از سوی مجموعه رییس جمهور برای مدیریت مجموعه ایران خودرو معرفی شد که البته شنیده‌ها حاکی بود که علی آبادی تمایلی به حضور در ایران خودرو نداشته است. همین موضوع دلیلی شد تا وزارت صمت فرشاد مقیمی را به عنوان گزینه‌ای معرفی کند که انگیزه‌های لازم را برای مدیریت صنعت خودروسازی و مجموعه ایران خودرو داشته باشد. به نظر می‌رسد تا کنون سیاست بازداشت مدیران متخلف و در کنار ورود مدیران با انگیزه در صنعت خودروسازی جواب داده است.

در کنار این اقدامات وزارت صمت تلاش کرد کسری قطعات را برای تولید خودرو تامین کند. رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در این باره گفته بود: «طی دو هفته گذشته عرضه خودرو افزایش داشته و حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو در این ایام تکمیل و ارائه شد. بخشی از خودروها در ماه‌های گذشته به دلیل آنکه کسری قطعات داشتند، قابل عرضه به مشتریان نبودند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بخش عمده‌ای از این قطعات از خارج از کشور وارد شد و همچنان در حال وارد کردن این قطعات هستیم.»

برخی کارشناسان معتقدند تغییر و تحولات در شرکت‌های خودروساز در ثبات قیمت خودروهای داخلی بسیار اثرگذار بوده است. سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد وضعیت این روز‌های بازار خودرو و علت کاهش قیمت خودرو به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: از تیرماه تاکنون قیمت‌ها در بازار خودرو سیر کاهشی به خود گرفت و به نظر می‌رسد این موضوع ادامه دار باشد. البته تغییر و تحولات اخیر در شرکت‌های خودروساز نیز در کاهش قیمت‌ها بی تاثیر نبوده است و در حال حاضر افت قیمت خودرو ساعتی شده است.

 

موتمنی: قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد

 

موتمنی با بیان اینکه بهای خودرو تا ۳۵ درصد افت کرده است، می‌گوید: با نگاهی به آرشیو قیمت خودرو از بهمن ماه سال ۹۷ تاکنون می‌بینیم که در آن زمان به بهانه افزایش قیمت ارز قیمت خودرو در کشور به یکباره رشد کرد اما از ابتدای تابستان تاکنون ورق برگشته و نرخ‌ها رو به کاهش رفت.

او در خصوص اخبار بازداشت‌ها در شرکت‌های خودروساز و تاثیر آن بر روی قیمت‌ها نیز می‌گوید: هر زمان که جلوی انحصار در فروش خودرو گرفته شود برای بازار مفید است البته در این میان با تکمیل نواقص برخی ازخودرو‌ها و عرضه آن به مردم وضعیت بهتر از قبل شده است.

موتمنی در ادامه به قیمت برخی از خودرو‌ها در بازار اولین هفته از شهریور ماه اشاره کرد که در جدول زیر آمده است.

 

قیمت خودرو در بازار 7 شهریور 1398

نوع خودرو

قیمت خودرو در بازار 6/7/ 1398

پراید 111

47 میلیون و 500 هزار تومان

پراید 131

43 میلیون و 500 هزار تومان

تیبا

50 میلیون و 500 هزار تومان

ساینا

56 میلیون تومان

پژو 405 GLX

73 میلیون تومان

سمند LX

75 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

78 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 5

93 میلیون و 500 هزار تومان

پژو 207

118 میلیون تومان

ساندرو استپ وی

180 میلیون تومان

ساندرو

168 میلیون تومان

رانا

77 میلیون تومان

دنا

118 میلیون تومان

برلیانس 330

172 میلیون تومان

تندر90

121 میلیون تومان

تندر90 اتومات

162 میلیون تومان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
قیمت.خوروپراید.بالا.نجومی.است.مدیریت.جدید.گام.موثر.بردارد.مردم.چشم.به.ارزان.شدن.خودرو.دوخته.اند.خودرو.قیمت.متعادل.زیر.بیست.ملیون.باید.باشه.گرانی.قبل.خلاف.بود.بهمین.مناسبت.مدیریت.عوض شد.و قیمتها.هم.باید.بدنبال.ان.عوض.شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
اخه کدام کاهش ۳۵ درصدی.یعنی پراید که الان۴۷ میلیون هست قبلا۶۴ میلیون بوده!!!!چرا الکی شر و ور فرمایشات میفرمایید؟!!!!
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
مثلاکجاش کاهش یافته منظورتون قطعاتشه قیمت خودروکه تغییرنکرده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
0
دوستان همچین عنوان میکنند کاهش قیمت !!!! پرایدوتیبا و...حداقل بانرخ کارخانه ۸تا۱۰میلیون اختلاف دارند والبته خودنرخ کارخانه هم ۲۰تا ۳۰درصد غیرواقعی است...متاسفانه چون دولت خود دراین قضیه سودمیبرد جدی ورود نمیکند وگرنه قیمتها کلا بیش از ۵۰درصد درتمام خودروها کاذب هستند.‌.‌.تنها راه خروج ازاین مشگل آزاد کردن واردات خودرو است...چهل سال این دوشرکت خون مردم رامکیدند بگذارند دیگرمردم خودانتخاب کنند......برای کشورشرم دارد موشک میسازیم ولی هنوز مانند اتیوپی وکشورهای فقیر خودرو داریم........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
1
الان این قیمتا خوب شده ؟ آخه چه وَضعیه ۱۰۰ میلیون گرون‌میشه ۵ میلیون ارزون
نظرات شما
پیشخوان