تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
در میان غفلت فوتبالی‌ها

یک فیفا دی دیگر از دست رفت/ دیدار با هنگ کنگ بدون بازی تدارکاتی

یک بار دیگر فدراسیون فوتبال ایران نتوانست از زمان بازی‌های دوستانه‌ای که فیفا در اختیار تیم‌های ملی گذاشته است استفاده کند و ملی پوشان بدون بازی تدارکاتی باید با هنگ کنگ دیدار کنند.
یک فیفا دی دیگر از دست رفت/ دیدار با هنگ کنگ بدون بازی تدارکاتی
رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال ایران باید در اولین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز ۱۹ شهریورماه برابر هنگ کنگ در زمین این تیم به میدان برود. پنج روز قبل از این دیدار یعنی ۱۴ شهریور ماه نیز (FIFA DAY) تیم‌های ملی فوتبال جهان می‌توانند بازی‌های دوستانه انجام دهند.

هر چند قرار بود ایران در این روز در کمپ اسپایر قطر اردوی تدارکاتی داشته باشد و برابر بنگلادش به میدان برود، ولی این دیدار لغو شده است و فدراسیون فوتبال نتوانست حریفی برای تیم ملی پیدا کند تا ملی پوشان در این روز یک بازی دوستانه داشته باشند و بتوانند با آمادگی هر چه بیشتر مسیر طولانی انتخابی جام جهانی قطر را شروع کنند.

بعد از رفتن کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران نیز در روز‌های ۲۲ و ۲۶ مارس دو فیفا دی دیگر بود که این دو روز از دست رفت و به این خاطر که پروسه انتخاب سرمربی طول کشید، این دو زمان برای برگزاری بازی دوستانه از بین رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در ادامه در دو دیدار دوستانه برابر سوریه (۵-۰) و کره جنوبی (۱-۱) قرار گرفت که اولین رونمایی از تیم ملی با هدایت مارک ویلموتس بود.

حال برای سومین بار یک فیفا دی دیگر نیز از دست رفت و تیم ملی فوتبال ایران بدون بازی تدارکاتی کارش را در انتخابی جام جهانی آغاز می‌کند.

این در حالی است که رقیبان فوتبال ایران در آسیا که معمولا چنین فرصت‌هایی را از دست نمی‌دهند، از این فرصت استفاده می‌کنند و روز ۱۴ شهریور در یک بازی رسمی و دوستانه به میدان خواهند رفت تا به هماهنگی بیشتر برسند.

این در حالی است که سرمربی جدیدی به تیم ملی اضافه شده و بهترین زمان برای هماهنگی بیشتر بین تفکرات ویلموتس و بازیکنان تیم ملی و شناخت هر چه بیشتر او از بازیکنان بود که او بتواند در یک دیدار دوستانه نفراتش را برای شروع انتخابی جام جهانی محک بزند.

برنامه بازی‌های تیم‌های معتبر آسیایی در روز ۱۴ شهریور (FIFA DAY)

ژاپن - پاراگوئه

عربستان - مالی

کره جنوبی - گرجستان

قطر نیز که خیالش بابت انتخابی جام جهانی راحت است و این رقابت‌ها حکم انتخابی جام ملت‌ها را برای این تیم دارد در این هفته برابر تیم‌های افغانستان و هند به میدان می‌رود که این دو بازی برای انتخابی جام جهانی و جام ملت‌هاست.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان