تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

وزارت دفاع دولت هادی، حملات هوایی امارات در یمن را محکوم کرد

وزارت دفاع دولت منصورهادی در یمن طی بیانیه‌ای حمله هوایی امارات به نیروهای تحت امر این دولت در استان عدن و جلوگیری از پیشروی این نیروها در این استان را محکوم کرد.

وزارت دفاع دولت هادی، حملات هوایی امارات در یمن را محکوم کرد

رویداد24 وزارت دفاع دولت «عبد رَبــِّه منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی یمن حملات هوایی امارات عربی متحده علیه نیروهای در حال پیشروی این دولت در عدن را شدیداً محکوم کرد.

وزارت دفاع وابسته به دولت هادی بعد از حوادث و درگیری‌های امروز (پنجشنبه؛ هفتم شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های اماراتی مواضع نیروهای این دولت را در شهر «عدن»، پایتخت موقت این دولت و اطراف این شهر و در شهر «زنجبار»، مرکز استان «أبیَن» بمباران کرده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «بلقیس» یمن، وزارت دفاع دولت هادی در این بیانیه گفته است که حملات هوایی امارات در مناطق ذکرشده، منجر به «کشته و زخمی‌شدن شمار زیادی از نیروهای این دولت و غیرنظامیان» شده است.

بر اساس این گزارش، بیمارستان‌های شهرهای زنجبار و «لودر»، مملوء از کشته‌ها و زخمی‌ها شده است.

دولت هادی این حملات را «عامدانه»، «دخالت آشکار» و «نقض قوانین و اصول بین‌الملل» خواند و اعلام کرد که دولت امارات مسؤول کامل این حملات است.

وزارت دفاع دولت هادی، از رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی این دولت و همچنین از عربستان سعودی، به عنوان رهبر ائتلاف نظامی و مشترک سعودی و اماراتی خواسته است، «عاملان» حملات هوایی امروز را محاکمه کنند.

این وزارت‌خانه دولت هادی، همچنین از رئیس‌جمهوری مستعفی (منصور هادی) خواسته است که همه کمک‌های مالی و نظامی دولت امارات به سازمان‌ها و تشکیلاتی را که تحت نظر دولت نبوده‌ و خارج از آن عملی می‌کنند، متوقف کند.

دور دوم درگیری بین نیروهای دولت هادی و نیروهای «شورای انتقالی جنوب» که از حمایت امارات برخوردار است، اواخر هفته گذشته، بعد از آنکه این شورا خواست مرکز استان «شبوه» (شهر عتق) را به کنترل خود درآورد، آغاز و به درگیری‌های شدید منجر شد. در این درگیری‌ها، نیروهای دولت هادی موفق شدند پیشروی نیروهای طرف مقابل را متوقف کرده و در نهایت آن‌ها را از استان مذکور بیرون براندند.

شورای انتقالی جنوب از نوزدهم مرداد تا به امروز با حمایت اماراتی‌ها، توانسته است استان عدن (به مرکزیت شهر عدن)، استان ابین (به مرکزیت زنجبار) را از دست نیروهای دولت هادی گرفته و تحت سیطره خود درآورد.

درگیری‌های جدید بین نیروهای دولت هادی و شورای انتقالی که از نظر بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران، بیشتر از آن به عنوان جنگ‌نیابتی سعودی‌ها و اماراتی‌ها یاد می‌شود، در حالی آغاز شده است که ریاض و ابوظبی بعد از گذشت دو هفته از حوادث عدن و سقوط پایتخت موقت دولت مذکور، مجبور شدند با صدور بیانیه‌ای به شایعه وجود اختلاف بین سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن پایان دهند ولی درگیری‌های امروز چیز دیگری را نشان می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزارت دفاع ، یمن ، امارات
نظرات شما
پیشخوان