تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

احتمال تبدیل دلار و یورو به ارز دیجیتالی / نخستین بانک بیت‌کوین در دنیا تاسیس می‌شود

سازمان امور مالی سوئیس به دو شرکت بلاکچین در این کشور مجوز فروش سرمایه و اوراق بهادار داده است و قرار است نخستین بانک‌های ارز مجازی جهان در سوئیس تاسیس شوند.

رویداد۲۴  سازمان نظارت بر امور مالی سوئیس ابتدای هفته جاری مجوز‌هایی را برای دو شرکت استخراج کننده ارز دیجیتال صادر کرده است و این کار باعث می‌شود این دو کمپانی به اولین بانک‌های ارز دیجیتال در جهان تبدیل شوند.

این کمپانی‌ها قادر به برطرف کردن مشکلات، ذخیره کردن، تجارت و مدیریت ارز‌های دیجیتال هستند و همه این‌ها در مورد دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم در حال رخ دادن است.

دولتمردان سوئیس به دنبال این هستند تا ارز‌های واقعی مثل فرانک، یورو و دلار را نیز به ارز‌های دیجیتال تبدیل کنند.

بانکداری نوین در این کشور به گونه‌ای خواهد بود که به سرمایه گذاران خود اجازه کارگذاری و نشانه گذاری بر روی ارز‌های دیجیتالشان را می‌دهد با این حال اداره امور مالی سوئیس معیار‌های خاصی را برای این بانک‌ها برای استفاده از مجوز در نظر گرفته است که این معیار‌ها هنوز فاش نشده است و این دو بانک هنوز حاضر به انجام آن‌ها نشده اند.

ماتیاس ایمباخ موسس سیگنوم در این خصوص به خبرگزاری بلومبرگ گفته است که:" در طی چند ماه گذشته شرکت‌های استخراج کننده ارز‌های دیجیتال بسیاری به ما مراجعه کرده اند، اما ما به هر شرکت استخراج کننده معمولی نیاز نداریم و در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش‌های دولتمردان پیدا کردن متخصصان بانکی برای اتصال آن‌ها به دنیای واقعی، پرداخت مالیات، حقوق و دستمزد کارکنان آن‌ها است. "

مانوئل کریگر مدیر عامل سیگنوم در این خصوص گفت:" اعطای مجوز نمایندگی بانکی و اوراق بهادار از اداره امور مالی سوئیس یک نقطه عطف مهم و گامی مهم در جهت نهادینه شدن دارایی دیجیتال در اقتصاد است. "

در یک حرکت جداگانه سازمان امور مالی سوئیس مقرراتی را در خصوص تاسیس این بانک‌های ارز مجازی وضع کرده است و آن‌ها را در غالب یک دستورالعمل اجرایی ارائه داده است.

قوانین آمده شده در این دستورالعمل برای مبارزه با پولشویی است و بر اساس آن بانک‌ها حق دارند تنها با مشتریانی که هویت آن‌ها تائید شده است مبادله و تجارت کنند و نمی‌توانند با مشتریان سایر موسسات یا مشتریان خارج از بانک ارتباط برقرار کنند و برای آن‌ها ارز‌های دیجیتال صادر کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان