تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
کمالی پورخبر داد:

آمار دقیقی از قاچاق انسان نداریم /ورود مجلس به موضوع قاچاق انسان و اعضای بدن

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در مورد لایحه قاچاق انسان واعضای بدن گفت: آمار دقیقی از قاچاق انسان و اعضای بدن در کشور وجود ندارد.
آمار دقیقی از قاچاق انسان نداریم /ورود مجلس به موضوع قاچاق انسان و اعضای بدن
رویداد۲۴ یحیی کمالی پور درباره قاچاق غیرقانونی انسان و اعضای بدن گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان، اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرز‌های کشور سال گذشته به مجلس ارسال شد ودر حال حاضر در دستور کار کمیسیون قضایی قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در تعریف کلی قاچاق انسان و اعضای بدن باید در نظر داشته باشیم؛ زمانی که افراد به صورت خود خواسته و غیرقانونی از کشور خارج می‌شوند قاچاق محسوب نمی‌شود، وقتی که افراد به صورت اجبار و ناخواسته برای سوء استفاده کاری و یا جنسی از کشور خارج یا وارد شوند در این حالت قاچاق صورت گرفته است.

کمالی پور در ادامه یاد آور شد: طرح ورود و خروج غیرقانونی افراد و اعضای بدن به صورت لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرز‌های کشور به مجلس دهم آورده شده است و مجلس به کمیسیون قضایی ارجاع داده و در دستور کار قرار گرفته است؛ کلیات این طرح در کمیسیون قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر دلایلی مبنی بر نیاز فوری جامعه بر تصویب این لایحه باشد؛ برای بررسی آن را به کار گروه ارجاع می‌دهیم تا بعد از ارائه نظریه‌های کارشناسی وارد جزئیات شده تا بتوانیم این قانون را تصویب کنیم.


نماینده جیرفت وعنبرآباد در مجلس دهم تصریح کرد: آمار دقیقی از قاچاق انسان و اعضای بدن به صورت غیر قانونی در کشور وجود ندارد و هرچه هست بیشتر درشبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی شخصیت‌ها از طریق فضای مجازی است.

وی گفت: باید در نظر داشته باشیم چه میزان قاچاق انسان و اعضای بدن در کشور داریم تا مشخص شود نیاز به تصویب این لایحه در مجلس وجود دارد یا خیر؛ امیدواریم درجریان رسیدگی به این لایحه بتوانیم آمار دقیقی از قاچاق انسان و ورود و خروج غیر قانونی اعضای بدن در کشور را بدست بیاوریم.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان