تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

واعظی: حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان اجتناب‌ناپذیر است

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه، امروز اقتصاد کشورمان تحت شدیدترین محدودیت‌های بین‌المللی است، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حتی با نبود تحریم‌ها و محدودیت‌های شدید اقتصادی فعلی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست.

واعظی: حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان اجتناب‌ناپذیر است

رویداد24 محمود واعظی عصر روز سه شنبه در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت غذایی در صندوق نوآوری و شکوفایی ‌ریاست جمهوری که به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، در سخنانی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این رویداد اظهار داشت: در شرایط عادی نیز که کشور دارای هیچ مشکل و دشمنی نبود و اقتصاد کشور نیز تحت فشارها و محدودیت‌های شدید خارجی نبود، باز هم ما بایستی خودمان را ملزم به حرکت از اقتصاد سنتی موجود به اقتصاد دانش بنیان می‌کردیم.

وی گفت: در یک کشور با جمعیت ۸۰ میلیونی که با وجود محدودیت آب و سایر امکانات و افزایش جمعیت همه به دنبال زندگی مناسب هستند، ناچار هستیم روش، برنامه‌ریزی و اهداف خود را برای دستیابی به این مهم هماهنگ کنیم، لذا هیچ راهی نداریم جز اینکه به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید براینکه، امروز اقتصاد کشورمان تحت شدیدترین محدودیت‌های بین المللی از سوی دشمن و در راس آن آمریکا قرار دارد افزود: آنها تصور می کنند که اگر بتوانند اقتصاد ایران را فلج کند به اهداف خود رسیده اند، طبیعی است که ما نیز بایستی به گونه ای عمل کنیم که این مسائل طراحی شده را خنثی کنیم.

صندوق نوآوری و شکوفایی ‌ریاست جمهوری عصر امروز سه شنبه، میزبان آیین اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت غذایی به عنوان یکی از صنایع مادر کشور بود.

رویداد خلاقانه ای که از ۱۰ تا ۱۲ شهریور ماه با هدف توسعه همکاری‌های تجاری میان تولیدکنندگان بزرگ صنایع غذایی کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و فناوران این حوزه برگزار شد.

نظرات شما
پیشخوان