تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

غفار عباسی که برادران صدر الساداتی به خانه او رفته‌اند، کیست؟ +فیلم

سید روح الله و سید مهدی برادران صدر الساداتی این روزها بسیار خبرساز شده‌اند و مفقود شدن یا ربودن آنها در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. استوری صدر الساداتی در اینستاگرام نشان داد آنها مفقود نشده‌اند و ماجرا ختم به خیر شد اما زوایای دیگری از روابط مذهبی آنها در پی این اتفاق روشن شد: علاقه آنها به غفار عباسی که به عنوان مراد جمعی از مذهبیون قم نیز شناخته می‌شود.

چرا دیگر صدرالساداتی تکثیر آیت الله مصباح نیست؟ اختلاف با استاد، شاگرد را خانه نشین می‌کند؟

رویداد۲۴  اصولگرایان مدت‌ها بود به خاطر نقد صریح صدر الساداتی از خاندان هاشمی و ثروت شمخانی و ... رفتار او را می‌ستودند. اما پشت پرده، ماجرا‌های دیگری شکل گرفته است.

از روز پنجشنبه خبری منتشر شد مبنی بر آنکه سید مهدی صدر الساداتی و برادرش سید روح الله صدر الساداتی در حال سفر به بندرعباس بوده‌اند و مفقود شدند. دادگاه ویژه روحانیت، سخنگوی قوه قضاییه قضاییه، نیروی انتظامی و چند نفر از نمایندگان مجلس توضیح دادند که نه کسی بازداشت شده نه کسی احضار شده است. خبرگزاری‌های نزدیک به نهادهای نظامی زودتر از سایر رسانه‌ها از احتمال اختفای اختیاری گفتند و ساعات پایانی جمعه مشخص شد که خبر آنها درست بوده است.

رجا نیوز می‌نویسد «آقای صدر الساداتی! چرا صبح که در پردیسان قم به دیدار خانواده رفتید استوری نگذاشتید؟ بجای عکس بیابان و تابلو یک عکس از خودتان بگذارید و توضیح دهید کجا بودید؟... راستی! دوستانتان که در غیاب شما پوشش لحظه به لحظه وقایع را می‌دادند، کجایند؟... شفافیت فقط برای دیگران خوب است؟»

هرچند هنوز افکار عمومی و افرادی که به پشت پرده‌های سیستم اطلاعاتی و امنیتی دسترسی ندارند، نگران و پیگیر پرونده صدر الساداتی هستند، اما ماجرا‌ها در قم به شکل دیگری رقم خورده است؛ ذوالنور نماینده قم در مجلس می‌گوید «آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آن‌ها را به جایی منتقل نکرده است. خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می‌گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتا این تصمیم را اجرایی و موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمی‌گردند. آن‌ها به منزل برادرِ آقای غفاری (غفار عباسی مراغه‌ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند. در واقع آن‌ها در منزل برادرِ آقای غفاری حضور داشتند و خانواده آن‌ها نیز بی اطلاع بودند.»

به گزارش رویداد۲۴ این که برادران صدرالساداتی در منزل کدام روحانی بوده‌اند، شاید اهمیت پایینی داشته باشد، اما برای افرادی که جریان‌های پیچیده قم را می‌شناسند، صحبت‌های ذوالنور شامل یک کد بسیار مهم است: «غفار عباسی مراغه‌ای» (با عباس غفاری، جنگیر مشهور دوره احمدی نژاد اشتباه نشود)

غفار عباسی متولد سال ۱۳۴۱ در مراغه است. زمستان سال گذشته که نخستین اخبار درباره تو منتشر می‌شد، درباره او اینگونه نوشته بودند «تا سال ۱۳۶۵ در مراغه به بستنی فروشی اشتغال داشت. وی قبل از ورود به حوزه علمیه قم، هشت ماه در جبهه‌های جنگ حضور می‌یابد. او مدعی است که تمام مراتب عرفانی را در این هشت ماه طی کرده و رجوع او به اساتید اخلاق صرفاً برای یادگیری شیوه تربیت شاگرد بوده است. وی در سال ۱۳۶۶ به واسطه‌ی فردی به نام سید فرید موسوی به شکل غیر رسمی تحصیلات حوزوی خود را در شهر قم شروع کرد. در سال ۱۳۷۱ به واسطه همین فرد با جلسات اخلاق عمومی مرحوم آیت الله سعادت پرور (پهلوانی) آشنا می‌شود و به این جلسات راه می‌یابد.»

غفار عباسی در این سال‌ها با بعضی روحانیون ارشد حوزه علمیه اختلافات اساسی پیدا کرده است. از جمله با آیت الله ممدوحی، که هر دو سخنرانی‌های تندی علیه یکدیگر داشته‌اند با این حال از تعداد مریدان او کاسته نشده است.

ابراهیم عشریه یکی از مریدان غفار عباسی بود که در سوریه به شهادت رسید، در وصیتنامه خود این روحانی را «استاد عزیزتر از جان» و «پدر جان» خطاب کرده و برای او دعا کرده است. اصولگرایان مدعی‌اند غفار عباسی، مراد مهدی صدر الساداتی است و در واقع گفته می‌شود صدر الساداتی در حلقه اول مریدان غفار عباسی قرار دارد.

اسفند امسال غفار عباسی جلسات خود را تعطیل کرد. او در سخنرانی در جمع مریدان خود گفته بود فشاری که به من وارد شد اگر به کوه‌ها وارد می‌شد، کوه‌ها متلاشی می‌شدند. فیلم سخنرانی او در شبکه‌های اجتماعی به نام «دفتر حفظ و نشر آثار حضرت استاد غفاری» منتشر می‌شد.

در آستانه نوروز امسال چند صفحه اینترنتی مرتبط با غفاری اعلام کردند که در همین ایام و در زمانی که ایشان منزل نبودند به بیت ایشان و همسر ایشان حمله شده است. خبرگزاری فارس در این باره نوشت «طبق تعهد داده شده، این فرد نباید هیچ گونه تبلیغی از خود بکند، زیرا بر خلاف مشی علمای عامل و عارف است؛ هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند. این فرد در روز‌های اخیر متاسفانه تعداد زیادی تقویم‌های تبلیغی خود را برای سال ۱۳۹۸ چاپ کرده و در خانه خود قرار داده بود تا توزیع کند؛ لذا از طرف دادگاه ویژه با رعایت تمام موازین شرعی و قانونی وارد خانه آقای غفاری شده و تقویم‌های تبلیغی، جمع آوری و صورتجلسه شد. البته شنیده شده، پس از دق الباب ابتدا مامور خانم وارد خانه و پس از اطمینان خاطر مامور دیگر وارد شده، و سایرادعا‌های همسر غفار عباسی مشهور به غفاری خلاف واقع است.»

به گزارش رویداد۲۴ چندی بعد در اعتراض به تعطیلی درس عباسی، حامیان وی در مشهد تجمعی برگزار کردند، اما با سخنرانی صدر الساداتی به تجمع خود پایان دادند. البته صدر الساداتی با اعلام پایان تجمع گفت: «به خاطر جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، از سخن حق خود می‌گذریم. در صورت ادامه این رفتارها، کفن پوش به خیابان می‌آییم.

بعد از آن یک سخنرانی از آقای عباسی منتشر شد که انتقاداتی را به ابراهیم رئیسی مطرح می‌کرد. در این سخنرانی تلویحا گفته می‌شود که سیل امسال به خاطر اهانت نیرو‌های امنیتی به همسر آقای عباسی بوده است.

فیلم سخنرانی غفار عباسی در جمع مریدانش

 

در همان زمان رجانیوز نقد تندی علیه صدر الساداتی می‌نویسد و او را با برادر سعید جلیلی مقایسه می‌کند که برادر سعید جلیلی به دنبال معرفی نیرو‌های جوان انقلابی است، اما صدر الساداتی به دنبال معرفی مفسدان است: «فضای عمومی رسانه‌ای که در دست طاغوت مسلط است، بنایش بر بی اعتمادی به نظام است. این را اضافه کنید به این نکته که بسیاری از عوام تحلیلشان نه بر اساس نگاه کلان و عمیق به نظام بلکه بر اساس تجمیع شواهد موردی است، با این حساب روش صدر الساداتی‌ها کمک به رسانه‌های طاغوت است. ولو البته دلسوزی خودشان ستودنی باشد. اما خروجی این رفتار تکمیل خواست دشمن است. به نظر می‌رسد این روش فاقد هماهنگی‌های لازم با رویکرد راهبردی انقلابی است.»

بعد از ماجرای اخیر هم اصولگرایان باز به دنبال جانشین سازی برای صدر الساداتی برآمدند. یکی از فعالان این جریان در صفحه توییتر خود می‌نویسد «یکی می‌شود رسول قهرمانی؛ نخبه علمی و نماینده دادستان که با مدارک مستند و با استدلال دانه درشت‌ها از آقازاده تا مسول رانت خوار را پای میز محاکمه میکشد و رسوا می‌کند و یکی هم می‌شود صدرالساداتی که جز سر و صدا و ایجاد هزینه برای نظام هیچ خروجی دیگری نداشته است.

این حملات در حالی بوده است که بعد از برگزاری انتخابات خبرگان، رجانیوز نوشته بود که با اینکه مردم تهران به رهبر معنوی جبهه پایداری رای ندادند، اما مصباح یزدی در حال تکثیر شدن است و روح الله صدر الساداتی را یکی از ثمره‌های تکثیر آیت الله مصباح یزدی خوانده بود. «به این ترتیب باید گفت اگر آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی در تهران از ورود به مجلس خبرگان بازماندند، یزدی‌ها و مصباح یزدی‌های زیادی در مقابل به جمع خبرگان ملت پیوسته‌اند که آنچه گذشت تنها طرح نمونه‌هایی بود از این پیوستن.»

اصولگرایان فعلا از برادران صدر الساداتی شدیدا انتقاد دارند. حتی برخی رسانه‌ها از بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته گفتند که برادران صدر الساداتی ساعت ده شب از آن قلیان خریده‌اند و ثابت کرده بودند که نداشتن اینترنت و بهانه‌های این‌چنینی حقیقت نداشته است. حتی چهره‌های میانه رو همچون محمد رضا زائری در اینستاگرام خود نوشت: «اگر ادعای اختفای اختیاری صدر الساداتی‌ها درست باشد و خودشون بازی در آورده باشند، باید آنها را بگیرند و از پا آویزونشان کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صدرالساداتی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
2
20
خدایا خودت به این مردم و ملت بیچاره رحم کن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
1
20
خدا لعنت کنه همه تون که فقط جاه طلب و قدرت طلب هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
10
5
اخه لعنت بر شما و افکار شوم شما و اونی که ازش خط میگیری کی گفته صدر خونه غفاری بوده،و چه ربطی به غفاری داره،عین یک هار هر چی جلو دستتون بیاد گاز میگیرین،خدا رسواتون کنه حرام لقمه ها
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
3
2
رویداد24
ایا بررسی کردید که خودتون در نشر و داغ کردن این خبر چه نقشی داشتید؟!
ممدو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
0
اصلا" بازی کثیف این جماعت مست از جهالت مردم رو ببینید. عباس غفاری رابط بین اجنه و سران نظام برای پیشبرد اهداف غفار عباسی غیبگو و داننده اسرار پنهان که برای اثبات یکی از آپشن های نصب شده روی خودش سه برادر صدرالساداتی رو ۶۰۰ کیلومتر طی العرض میکند در پلک زدنی . خشتکها دریدند و سربه بیابان جمکران گذاشتند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
3
مثل ابله ها جای جای متن نوشتی اصولگرا، عقده‌ای قلم به مزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
2
2
سلام چراگوشی خاموش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
3
تورو خدا انقدر با روح و روان این ملت بازی نکنید . برای تک تک خبرها و تحلیل هاتون باید هم این دنیا و هم اون دنیا جواب پس بدید ، حواستون هست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
1
غفار عباسی صدرالسادات ادمهاي هستند که نشستن لب رودخونه.
توماس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
5
سگ زرد برادر شغاله، خانه از از پای بست ویران است
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
1
تحت هر شرایط این جریان بودار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
2
تورا خدا مردم از اینگونه اخبار و احادیث بگذرید هرکار دوست دارند بکنند گم بشوند پیدا بشوند ملت شما در فکر اتحاد در میان خود برای رهای از این بازیهای سرگرم کننده که پشت پرده آن فقط سرگرم کردم ملت و انجام دادن کارهای دیگر برای بقای خودشان است ...دلشان برای ملت بدبخت و گرفتار نسوخته و نخواهد سوخت ...بپاخیزید و رهای را با اتحاد بدست آورید با ازبین بردن ظلم
ناشناس
|
Italy
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
2
فیلمه
عقلانیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
3
واقعا به کجا رسیده ایم که افراد جامعه با این حزن از خروج او بت ساخته اند التماس کمی عقلانیت و تفکر راستی چرا این سیل در مراغه راه نیفتاد؟؟؟؟!!!!
Aa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
2
شانس آوردیم سید نیست وگرنه این افراد دور و برش که آنچنان گریه می کنند هر نوع جنایت که هیچ او را امام زمان می نامیدند پناه بر خدا و رسول او و امام عصر از دست نادانی و جهالت و زیاده روی ما ملت ایران
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
0
مشخصه که نویسنده هم چشم بسته و بر اساس شنیده ها در مورد آقای غفاری شروع به نوشتن کرده!تحقیق میدانی و برسی دقیق،خواندن کتاب و عقاید ایشان بد نیست و برای نوشتن عادلانه و صحیح لازم است!پس خودتونو مدیون نکنید و این اتفاقاتو به ایشون ربط ندین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
2
این مسایل نشان میدهد چقدر هر ملا در حوزه برای خودش با حماقت ووجهالت عده ای مرید و هوادار درست کرده و قم شده دایره ای با مرکزیت جهالت
علی 110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
1
واقعا در مجلس خبرگان هم نفوذ کردند،،، ای داد بیداد،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
درود خدا بر غفار عباسی❤️
نظرات شما
پیشخوان