تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸

تهرانی‌ها هوای پاک تنفس می‌کنند

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص میانگین هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط پاک است، اما در برخی ساعات امروز (۱۹ شهریور) غلظت ذرات معلق به طور موقت افزایش می‌یابد.
تهرانی‌ها هوای پاک تنفس می‌کنند
رویداد۲۴  پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا طی صبح امروز (۱۹ شهریور) به دلیل کاهش تردد وسایل نقلیه در روز تعطیل و شرایط جوی مساعداست.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه، برای برخی ساعات امروز وزش باد انتظار می‌رود که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد همچنین همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن در طول روز، طی برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود که با توجه به وزش باد در بعد ازظهر، روند افزایشی آلاینده ازن موقتی است.

به دنبال کاهش میزان ناپایداری جوی طی شب و افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد پایتخت مشاهده می‌شود.

با تداوم این وضعیت جوی تا صبح فردا (۲۰ شهریور) به همراه ازدیاد تردد خودرو‌ها در برخی ساعات، روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست همچنین با برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف طی فردا شرایط برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی در برخی ساعات بعد ازظهر فراهم می‌شود و غلظت آلاینده ازن افزایش پیدا می‌کند.

از این‌رو انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی فردا در شرایط سالم قرار داشته باشد و همزمان با افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق طی برخی ساعات کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت مشاهده شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۵۴ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوا هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۴۶ در شرایط پاک است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان