تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

اخبار سلامت/ روش درست پخت مرغ از نظر طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: از منظر طب سنتی گوشت سینه‌مرغ، دارای طبعی گرم و معتدل در تری است.

رویداد۲۴ دکتر مریم مقیمی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گوشت مرغ، مخصوصا گوشت سینه‌مرغ که چربی بسیار کمی دارد، برای تقویت مغز، تصفیه پوست و بهبود وضعیت معده‌های مرطوب مفید است. توصیه می‌شود حین طبخ مرغ، از ادویه‌های گرم مانند فلفل، خردل، دارچین و... استفاده شود که به‌عنوان مصلحات غذایی گوشت مرغ هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سیر نیز از منظر طب سنتی، طبعی گرم و خشک دارد که همراهی آن با گوشت مرغ می‌تواند باعث تعدیل شدن طبع مرغ شود.

دکتر مقیمی در ادامه افزود: از دیدگاه طب سنتی گوشت گوساله نیز طبیعتی گرم و تر دارد. از این‌رو، بهتر است بعد از مصرف غذاهای حاوی آن یا همراه با غذایی که گوشت گوساله در آن وجود دارد، مقداری گشنیز و مرزه مصرف شود. ضمن اینکه افزودن پودر سماق به غذاهای گوشتی هم اکیدا توصیه می‌شود چراکه سماق می‌تواند علاوه بر پیشگیری از افزایش اسید اوریک خون، باعث متعادل شدن طبع غذاهای گوشتی شود.

این متخصص سنتی تاکید کرد: معمولا نکته‌ای که خیلی توجه چندانی به آن نمی‌شود، این است که خود نمک مصرفی در غذاها نیز از منظر طب سنتی دارای طبع و خاصیت است. نمک، مزاج گرم و خشکی دارد و از این‌رو، همراه کردن آن با انواع گوشت‌ها و آویشن می‌تواند برای متعادل‌سازی طبع نهایی غذا بسیار مفید باشد.

دکتر مقیمی در نهایت افزود: البته در مصرف نمک نباید زیاده‌روی شود چون می‌تواند باعث تولید سودا، مشکلات پوستی و لاغری نامتناسب شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طب سنتی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
1
والله ما که تا حالا هر چه شنیدیم و هرچه خود تجربه کردیم گوشت گوساله سرد بوده حالا چطور این غازمازق خانم فتوی به گرمی ان میدهند خود از بدایع است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
بهتر هم میتونی صحبت کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
1
بهتر هم میتونی صحبت کنی و بنویسی حالا اگر طرف صحبت شما اشتباه چیزی بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
من هم شنیده بودم گوشت گوساله سردی محسوب میشه یعنی اشتباه بوده لطفاً بیشترراهنمایی کنید این روزا همه چیزروبرعکس میشنویم
نظرات شما
پیشخوان