تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
شانزدهمین نشست کمیته نظارتی پایان یافت؛

ارزیابی مثبت وزرای نفت از مسیر توافق اوپک و غیراوپک

وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک پس از پایان شانزدهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک، در اظهاراتی، مسیر و آینده این توافق را مطلوب ارزیابی کردند.

ارزیابی مثبت وزرای نفت از مسیر توافق اوپک و غیراوپک

رویداد۲۴  وزیران انرژی کشور‌های عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) پس از پایان شانزدهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) در ابوظبی، در اظهارنظر‌هایی ارزیابی خود را نسبت به این نشست عنوان کردند.

مانوئل کوئودو، وزیر نفت ونزوئلا و رئیس دوره‌ای اوپک پس از این نشست گفت: من مطمئن هستم که ونزوئلا توانایی بهبود و بازیابی تولید نفت خام خود را تا پایان امسال دارد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اظهار داشت: کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و نشست وزارتی مشترک اوپک و غیر اوپک در ماه دسامبر، کاهش بیشتر تولید نفت را بررسی می‌کنند.

سهیل المزروعی، وزیر صنعت و انرژی امارات گفت: در صورت پایبندی کامل اعضا به توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک، مازاد عرضه از بازار نفت حذف می‌شود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار داشت: پایبندی کامل همه تولیدکنندگان حاضر در توافق کاهش عرضه اوپک و غیر اوپک بسیار اهمیت دارد.

ثامر غضبان، وزیر نفت عراق هم گفت: عراق کاهش عمیق‌تر تولید نفت خام خود را به‌منظور رسیدن به پایبندی کامل به توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک، از یکم اکتبر ۲۰۱۹ میلادی (نهم مهرماه) آغاز می‌کند.

عراق و نیجریه متعهد می‌شوند

این گزارش اضافه می‌کند، عراق و نیجریه روز پنجشنبه (۲۱ شهریورماه) متعهد شدند تولید خود را از ماه اکتبر به ترتیب روزانه ۱۷۵ هزار و ۵۷ هزار بشکه کاهش دهند.

میانگین تولید روزانه نفت خام عراق در ماه‌های اخیر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بوده است، در حالی که تعهد این کشور بر مبنای توافق کاهش عرضه باید ۴ میلیون و ۵۱۲ هزار بشکه باشد، همچنین تولید روزانه نفت نیجریه در ماه اوت یک میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه بود، در حالی که تعهدش در این توافق، یک میلیون و ۶۸۵ هزار بشکه بوده است.

شانزدهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک که وظیفه‌اش بررسی و رصد پایبندی ۲۴ کشور حاضر در توافق اوپک و غیراوپک است، روز پنجشنبه (۲۱ شهریورماه) در ابوظبی و در حاشیه بیست و چهارمین کنگره جهانی انرژی برگزار شد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان