تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

نفت سنگین ایران در مرداد ماه ۵ دلار ارزان شد

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تمامی انواع نفت این سازمان طی ماه آگوست کاهش قیمت داشتند و هر بشکه نفت ایران با ۴ دلار و ۸۸ سنت کاهش به ۵۷.۷۷ دلار رسید.

نفت سنگین ایران در مرداد ماه ۵ دلار ارزان شد

رویداد۲۴  اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه آگوست ۲۰۱۹ (مرداد ۹۸) با ۴ دلار و ۸۸ سنت کاهش نسبت به ماه پیش از آن به ۵۷.۷۷ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه جولای ۶۲.۶۵ دلار به فروش رسیده بود.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی انواع نفت کشور‌های اوپک در این ماه کاهش قیمت داشتند که بیشترین کاهش به مِرِی ونزوئلا با ۱۲ دلار و ۶۷ سنت تعلق داشت.

متوسط قیمت نفت ایران طی سال ۲۰۱۷ برابر با ۴۹.۶۰ دلار به ازای هر بشکه و در سال ۲۰۱۸ نیز ۶۷.۹۴ دلار در هر بشکه عنوان شده است. همچنین متوسط قیمت نفت ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۹ برابر با ۶۲.۴۶ دلار برآورد شده است.

نفت ایران در سال ۲۰۱۵ نیز معادل ۴۸.۸۰ دلار در هر بشکه فروخته شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه آگوست با ۵ دلار و ۹ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۵۹.۶۲ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه جولای ۶۴.۷۱ دلار در هر بشکه بوده است.

نفت عربستان نیز با ۴ دلار و ۷۷ سنت کاهش ۶۰.۸۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه ۵۸.۸۳ دلار به فروش رفته است که ۵ دلار و ۸ سنت نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲.۶۷ دلار کاهش ۵۴.۸۴ دلار معامله شده است.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان