تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

عملیات ساخت نیروگاه سیریک با وام روسیه آغاز می‌شود

وزیر نیرو از امضای الحاقیه قرارداد اعطای وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی روسیه برای ساخت نیروگاه در ایران خبر داد و گفت: ساخت نیروگاه سیریک تا دو ماه آینده تجهیز کارگاه شده و شروع می‌شود.

عملیات ساخت نیروگاه سیریک با وام روسیه آغاز می‌شود

رویداد۲۴ رضا اردکانیان در حاشیه امضای پروتکل تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک گفت: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی سیریک هرمزگان (۱۴۰۰ مگاوات) به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه امروز بین وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران و وزارت دارایی روسیه امضا شد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: لذا انتظار ما این است که ظرف دو ماه آینده این تجهیز کارگاه برای احداث نیروگاه آغاز شود و کار مسیر اجرایی خود را طی کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: علاوه بر این برنامه‌ها و اقدامات پروژه‌های دیگری نیز داریم که استفاده از وام دولتی روسیه برای برقی کردن راه آهن اینچه برون ـ گرمسار است که آن پروژه نیز همین مسیر را باید طی کند، البته آن پروژه نسبت به پروژه نیروگاه سیریک یک مقدار عقب‌تر است؛ بنابراین جلسات و مذاکرات میان وزارت راه و شهرسازی و معاون وزیر دارایی روسیه انجام شده که امیدواریم آن هم حداکثر همین امسال اجرایی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد دو پروژه دیگر نیز با روس‌ها در پیش داریم که یکی از آن‌ها توسعه نیروگاه‌های آبی ایران و یکی هم با تبانی یکی از نیروگاه‌های حرارتی ایران است که مذاکرات آن انجام شده و قرارداد تجاری به امضا رسیده و امروز خوشبختانه وزارت دارایی روسیه اعلام کرد مشکلی برای تامین منابع به صورت وام ندارند و انتظار ما این است که آن نیز فعال شود.

به گفته وی، جمع این دو پروژه ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون یورو است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان