تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمریکا از هر روشی برای اخلال در تامین داروی مورد نیاز مردم ایران استفاده می‌کند

معاون اول رئیس جمهور گفت: آمریکا بر خلاف ادعا‌های خود از هر روشی برای اخلال در تامین داروی مورد نیاز مردم ایران استفاده می‌کند.

آمریکا از هر روشی برای اخلال در تامین داروی مورد نیاز مردم ایران استفاده می‌کند

رویداد۲۴ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) در مراسم چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی اظهار داشت: تأمین دارو یکی از مهمترین نیاز‌های پیش روی کشور است که آمریکا برخلاف ادعا‌های خود از هر روشی استفاده می‌کند تا در روند تأمین داروی مردم ایران اخلال کند، اما به فضل الهی تاکنون موفق شده ایم داروی مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و با وجود اینکه محدودیت منابع ارزی وجود دارد، اما دولت تلاش کرده است که ارز مورد نیاز برای ۳ درصد دارو‌هایی که از خارج وارد می‌شود نیز تأمین شود تا هیچ گونه کمبودی در بخش دارو وجود نداشته باشد.

جهانگیری در ادامه سخنان خود کارکنان اورژانس را انسان‌هایی شریف، ایثارگر، شجاع و خدوم توصیف کرد و گفت: اورژانس در سخت‌ترین لحظات در کنار مردم کشور قرار دارد که امیدوارم خدمات این سازمان روز به روز بهتر شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در زمان بروز حوادث مختلف و در لحظاتی که مردم دچار گرفتاری‌های ناشی از بیماری و حوادث می‌شوند، اولین دلگرمی آن‌ها این است که با سازمان اورژانس تماس بگیرند تا کارکنان خدوم این سازمان به فریادشان برسند.

وی اضافه کرد: کارکنان اورژانس در اولین لحظات سختی‌ها با برخورد‌های انسان دوستانه به فریاد حادثه دیدگان می‌رسد و موجب تقویت روحیه آن‌ها می‌شوند.

جهانگیری با اشاره به اینکه انتظار مردم هر کشوری این است که گروه‌های امداد و نجات در لحظات سخت و در زمان وقوع حوادث در کنارشان باشند، اظهار داشت: اگر اورژانس، گروه‌های امداد و نجات و دستگاه‌های مسئول در لحظه حادثه به موقع حضور پیدا کنند و خدمات لازم را به حادثه دیدگان ارائه دهند، اعتماد مردم به کارآمدی نظام و کشورشان افزایش یافته و موجب تقویت سرمایه اجتماعی که مهمترین سرمایه هر کشوری است، خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور خطاب به پرسنل سازمان اورژانس گفت: به شما تبریک می‌گویم که خداوند این توفیق را به شما عطا کرده که مورد اعتماد مردم هستید که این بزرگترین سرمایه‌ای است که در اختیارتان قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه پس از وقوع حوادث، مسئولیت اصلی برای کمک به حادثه دیدگان بر عهده اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، تصریح کرد: علاوه بر تلاش برای کمک به حادثه دیدگان پس از وقوع حوادث، باید به دنبال راهکار‌هایی برای پیشگیری از وقوع حوادث نیز باشیم که با توجه به آمار‌های رسمی سازمان اورژانس که علت تلفات ناشی از وقوع هر نوع حادثه را مشخص کرده است، به خوبی مشخص می‌شود که برای برون رفت از تلفات ناشی از حوادث باید در کدامیک از بخش‌ها تمرکز کرده و برای پیشگیری سرمایه گذاری کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه حفظ جان و سلامت مردم اولین و مهمترین وظیفه هر نظام و دستگاهی است، خاطر نشان کرد: حفظ جان و سلامت مردم یک وظیفه جدی و مورد تفاهم همه دستگاه‌های کشور است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه براساس آمار‌ها بیشترین تلفات در کشور ناشی از حوادث رانندگی و جاده‌ای در داخل و خارج شهر‌ها است، افزود: زمانی آمار تلفات جاده‌ای به ۲۷ هزار نفر در سال رسیده بود، اما خوشبختانه با همت و تلاش‌های گسترده‌ای که صورت گرفت و با به صحنه آمدن همه دستگاه‌های مسئول نظیر پلیس، راهداری و بخش درمانی، شاهد روند کاهشی تلفات جاده‌ای در سال گذشته بودیم به گونه‌ای که این عدد به ۱۷ هزار نفر رسید.

وی افزود: علاوه بر ۱۷ هزار تلفات انسانی، چند برابر این عدد دچار صدمات جسمانی می‌شوند که لازم است برای به حداقل رساندن این میزان از تلفات جانی و صدمات جسمانی برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

جهانگیری با اشاره به گزارش رییس پلیس راهور ناجا در خصوص برنامه ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: خوشبختانه برنامه‌ای تهیه شده که تا یکسال آینده به میزان ۲ هزار نفر از تلفات جاده‌ای کاسته شود که از همه دستگاه‌های مسئول خواسته ام هماهنگی و همراهی لازم را برای تحقق این برنامه انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه حدود ۵۲ درصد از تلفات در حوادث در حین حادثه اتفاق می‌افتد و حدود ۴۰ درصد از تلفات نیز در مسیر بیمارستان رخ می‌دهد، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برای پیشگیری از تلفاتی که در مسیر بیمارستان رخ می‌دهد برنامه ریزی و هدف گذاری دقیقی انجام دهد تا شاهد کاهش تلفات در این بخش باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و ارتقاء فرهنگ رانندگی شهروندان گفت: ممکن است مردم گاهی از سخت گیری‌های پلیس راهنمایی و رانندگی دلخور شوند، اما رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و سخت گیری‌های پلیس صرفاً به خاطر حفظ جان و سلامت مردم است.

جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه بخشی از حوادث و تلفات جاده‌ای ناشی از نقاط حادثه خیز جاده‌ها است، تصریح کرد: هر سال با بررسی و برنامه ریزی‌های دقیق این نقاط حادثه خیز شناسایی و برطرف می‌شود که امیدوارم روند اصلاح این نقاط با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور رعایت نکات ایمنی در تولید خودرو را از ضرورت‌های مهم برای پیشگیری از تلفات ناشی از تصادفات برشمرد و اظهار داشت: این موضوع باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و به هیچ عنوان نباید در خصوص ایمنی وسایل نقلیه مماشاتی صورت گیرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از دوران تصدی وزارت صنایع و صدور دستور توقف خط تولید پیکان، گفت: برای اتخاذ این تصمیم اگرچه فضاسازی‌هایی انجام شد، اما باورم این بود که همان طور که خود حاضر نیستم خانواده ام را در خودرویی که از ایمنی کافی برخوردار نیست سوار کنم، وظیفه دارم اجازه ندهم که خانواده‌های دیگر نیز از خودروی نامناسب استفاده کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت موضوع آلایندگی شهر‌ها و حفظ محیط زیست را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است، بر ضرورت شناسایی عوامل ایجاد بیماری‌های قلبی و تنفسی و رفع این عوامل تاکید کرد و گفت: دولت با اتخاذ راهکار‌هایی نظیر عرضه بنزین و گازوئیل با استاندارد‌های بالا در شهر‌های بزرگ کشور، آلایندگی را به میزان چشمگیری کاهش داده و معتقد هستیم باید با حساسیت جدی مسائل زیست محیطی، تغذیه مردم و سایر عوامل ایجاد بیماری‌ها را دنبال کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سال ۱۳۵۴ اورژانس کشور با ۴ پایگاه فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: امروز با گسترده شدن خدمات سازمان اورژانس، اورژانس ایران جزو قوی‌ترین اورژانس‌های منطقه است.

نمکی با اشاره به برنامه‌های آتی برای ارتقا و بهبود خدمات سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد: هوشمند سازی روز افزون اروژانس کشور و افزایش مشارکت بین بخشی در خدمت رسانی به مردم جزو برنامه‌های آتی این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار قرار است تکنسین فوریت‌های پزشکی زن در اورژانس کشور تربیت شود گفت: برای بهبود و ارتقاء خدمات راهی جز مردم نهاد کردن و جامعه محور کردن خدمات نداریم و به زودی قرار است طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را آغاز کنیم.

رییس سازمان اورژانس کشور هم در این مراسم از فعالیت دو سامانه این سازمان در سطح جهانی برای مدیریت درمان سکته‌های قلبی و مغزی خبر داد و گفت: در حال حاضر سازمان اورژانس از ۴۴ فروند بالگرد امداد برخوردار است و تفاهم نامه‌ای با کشور آلمان برای انتقال تجربیات به امضا رسیده است.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از خانواده‌های شهیدان اورژانس ستار کاویانی، رسول طاهری و حمید احمدی قدردانی شد و رییس پلیس راه کشور، رییس پلیس راهور ناجا، نماینده سازمان بهداشت جهانی به پاس خدمات و حمایت‌های این سازمان در جریان سیل اخیر کشور و نیز تعدادی از پرسنل اورژانس مورد تقدیر قرار گرفتند و به تعدادی از پرسنل اورژانس نیز به دست معاون اول رییس جمهور درجه اهدا شد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز معاون اول رییس جمهور از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با استان‌های کرمان، قزوین، کردستان، گیلان، اردبیل و فارس فرمان رونمایی از برخی طرح‌ها و پروژه‌های سازمان اورژانس در شهرستان‌های مختلف این استان‌ها را صادر کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
ایرانیان مقیم امریکا ارز خودشونو از امریکا خارج کنند و یا خردشونو از اروپا و ایران انجام بدند
نظرات شما
پیشخوان