تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸

تعداد شهر‌های کشور به یک‌هزار و ۳۰۰ رسید/ اجرای طرح شهر اسلامی در «بهارستان»

معاون وزیر کشور گفت: در شورای شهر و شهروندان بهارستان جم همدلی وجود دارد و مصادیق انسجام و اتحاد در شهر قابل مشاهده است و می‌توان ویژگی شهر اسلامی را هم‌زمان با افتتاح شهرداری در آن اجراء کرد.

رویداد۲۴  مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز در مراسم افتتاح شهرداری بهارستان در جمع مردم این شهر اظهار داشت: با افزوده شدن شهر‌های اخیر اکنون ۱۳۰۰ شهر و ۳۷ هزار دهیاری در کشور تاسیس شده که هر کدام دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خاصی هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: برخی روستا‌های استان بوشهر ویژگی خاصی دارند و تبدیل روستا‌هایی که دارای جذابیت و شاخص‌های لازم دارند بسیار می‌تواند اثر بخش در توسعه پایدار باشد.

وی با بیان اینکه وقتی روستایی تبدیل به شهر می‌شود باید اداره آن متفاوت باشد، مدیریت و نگاه مدیران آن هم باید تغییر کند افزود: پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی ایران معرفی شده که مناطق شهری و روستایی آن اگر بخواهد رشد، جهش و توسعه یابد نیاز به همدلی و هم‌افزایی است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توسعه پایدار، بدون وفاق، همدلی و همبستگی را غیرممکن دانست و افزود: در توسعه پایدار شهری همه شهروندان و مسؤولان باید در آن مشارکت کنند که عدم وفاق در همدلی یکی از آسیب‌ها محسوب می‌شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در شهر‌های اسلامی به کالبد، معماری، تعاملات اجتماعی و مفاهیم فرهنگی توجه ویژه‌ای می‌شود خاطر نشان کرد: شهر‌های اسلامی، شهر ذکر، حیا، شکر و دیگر مفاهیم اسلامی است که می‌توان شهرداری تازه تاسیس بهارستان جم را به عنوان پایلوت شهر اسلامی مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه وفاق، صمیمیت و همدلی در شهر بهارستان به وضوح مشاهده می‌شود تاکید کرد: این صمیمیت در شورای شهر و شهروندان بهارستان جم وجود دارد و مصادیق انسجام و اتحاد در شهر قابل مشاهده است و می‌توان ویژگی شهر اسلامی را هم‌زمان با افتتاح شهرداری در آن اجراء کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان