تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

بازتاب گسترده سخنان امروز روحانی در رسانه‌های بین‌المللی

سخنرانی امروز حسن روحانی مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.
بازتاب گسترده سخنان امروز روحانی در رسانه‌های بین‌المللی
رویداد۲۴ حجت الاسلام و حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد که آمادگی بخشش گناهان همسایگان خود را داریم. سخنان امروز رئیس جمهور ایران مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت:

یورو نیوز گزارش داد که حسن روحانی در سخنان امروز خود تاکید کرد که ما آماده بخشش گناهان همسایگان خود هستیم.

وی افزود: ​ تهران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد «ابتکار صلح هرمز» را ارائه خواهد کرد.

حسن روحانی گفت: «امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان درون‌زاست، نیرو‌های خارجی می‌توانند برای ملت ما و منطقه ما مشکل و ناامنی بیافرینند.»

رویترز هم رسانه دیگری بود که در اخبار امروز خود به سخنان رئیس‌جمهور ایران پرداخت و در این باره نوشت: حسن روحانی در سخنان امورز خود گفت که ما به مرز‌های کسی تجاوز نمی‌کنیم همان‌طور که نمی‌گذاریم کسی به مرز‌های ما تجاوز کند.

خبرگزاری فرانسه هم به این سخنرانی پرداخت. در این خبر آمده است: رئیس‌جمهور ایران در سخنان خود تاکید کرد حضور نیرو‌های خارجی امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

وی در ادامه گفت: نیرو‌های خارجی باید از منطقه خارج شوند. نیرو‌های خارجی نباید منطقه را صحنه مسابقه تسلیحاتی کنند.

بی‌بی سی هم رسانه دیگری بود که سخنان حسن روحانی را منتشر کرد. در این خبر آمده است: رئیس جمهور ایران تاکید کرد که منطقه نباید عرصه مسابقه تسلیحاتی شود. هم چنین وی گفت: حضور نیرو‌های خارجی همواره فقر و بدبختی برای مردم این منطقه به همراه داشته است.

جروزالم پست در اخبار خود به سخنان حسن روحانی پرداخت و نوشت: روحانی امروز گفت که ما به مرز‌های کسی تجاوز نمی‌کنیم همان‌طور نمی‌گذاریم کسی به مرز‌های ما تجاوز کند. حضور نیرو‌های خارجی باعث عدم امنیت در منطقه می‌شود.

راشاتودی هم گزارش داد که رئیس‌جمهور ایران در سخنان امروز خواهان خروج نیرو‌های خارجی از منطقه شد.

ینی شفق نیز در اخبار خود به این سخنان پرداخت و نوشت: رئیس‌جمهور ایران خواهان خروج نیرو‌های خارجی از منطقه شد و در ادامه گفت که ما امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، ابتکار صلح هرمز را که خلاصه آن حب و امید است به جهان ارائه خواهیم کرد

تایمز آو ایندیا هم در خبری به این سخنان پرداخت. در این خبر آمده است حسن روحانی گفتکه نیرو‌های خارجی باعث عدم امنیت در منطقه می‌شوند.

منافن هم خبری را به این سخنان اختصاص داد و نوشت: روحانی حضور نیرو‌های خارجی در منطقه را عامل عدم امنیت دانست و بر ضرورت خروج این نیرو‌ها تاکید کرد.

الجزیره هم در خبری به این سخنان پرداخت. در این خبر می‌خوانیم: رئیس جمهور ایران در سخنان خود تاکید کرد که حضور نیرو‌های خارجی باعث عدم امنیت در منطقه می‌شود و گفت که «ما امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، ابتکار صلح هرمز را که خلاصه آن حب و امید است به جهان ارائه خواهیم کرد.»

شینهوآ هم رسانه دیگری بود که در اخبار خود به این سخنان پرداخت و نوشت: رئیس جمهور ایران گفت که نیرو‌های خارجی باعث عدم امنیت امنیت در منطقه می‌شوند و باید هرچه سریعتر منطقه را ترک کنند.

د نشنال هم سخنان حسن روحانی را متتشر کرد. در این خبر آمده است که روحانی بر لزوم ترک منطقه توسط نیرو‌های خارجی تاکید کرد.

تایمز آو اسرائیل هم در خبری نوشت: رئیس‌جمهور ایران بر لزوم خروج نیرو‌های خارجی از منطقه تاکید کرد و در این خصوص نوشت: روحانی گفت که حضور نیرو‌های خارجی می‌تواند امنیت در منطقه را نابود کند.

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
اروپا در باطن با آمریکا فالوده میخوره!!!
اروپا هم مثل ملت شریف ایران روی حرفهای بی تدبیر و ناامیدوار کننده پشیزی ارزش قائل نیست.
نظرات شما
پیشخوان