تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸
وال استریت ژورنال:

تعمیر تاسیسات نفتی عربستان ماه‌ها طول می‌کشد

پس از حمله های چهاردهم سپتامبر که نیمی از تولید نفت عربستان را از بین برد، مقامات عربستان و پیمانکاران نفتی این کشور اعلام کردند ۱۰ هفته ای که مقامات آرامکو برای تعمیرات اعلام کرده بودند، تنها بخشی از زمان لازم برای این کار است.

تعمیر تاسیسات نفتی عربستان ماه‌ها طول می‌کشد

رویداد۲۴  تعمیر تاسیسات نفتی آرامکو که هفته گذشته مورد حمله قرار گرفت، در شرایط اضطراری قرار دارد، ولی بازگشت به ظرفیت کامل تولید احتمالاً ماه‌ها طول می‌کشد.

پس از حمله‌های چهاردهم سپتامبر که نیمی از تولید نفت عربستان را از بین برد، مقامات عربستان و پیمانکاران نفتی این کشور اعلام کردند ۱۰ هفته‌ای که مقامات آرامکو برای تعمیرات اعلام کرده بودند، تنها بخشی از زمان لازم برای این کار است.

یک مقام رسمی عربستان گفت هزینه این تعمیرات احتمالاً به صد‌ها میلیون دلار برسد. شرکت آرامکوی عربستان برای عرضه در بورس آماده می‌شد که بزرگترین اتفاق در تاریخ این شرکت است.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو تاکید کرد تولید در این شرکت تا پایان ماه جاری به شرایط معمول برمیگردد و تاسیسات نفتی تا پایان نوامبر به حداکثر ظرفیت تولید خود خواهند رسید.

تصاویر ماهواره‌ای پس از حملات نشان داد که تاسیسات بقیق ۱۷ بار مورد اصابت قرار گرفته و میدان نفتی خریص هم دو بار هدف موشک‌ها قرار گرفته است.

محل اصابت موشک‌ها نشان می‌دهد هدف از این حملات وارد کردن حداکثر خسارت بوده است.

این حملات موشکی ۵% عرضه جهانی نفت را کاهش داده و بیش از ۵ میلیون بشکه تولید نفت عربستان را کم کرده است.

عربستان سعودی ۱۰ درصد نفت جهان را تولید میکند. در حالیکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قصد دارد این کشور را از وابستگی به نفت خارج سازد، آرامکو هنوز هم پولساز‌ترین منبع دولت عربستان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان