تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

درمان‌های خانگی که علم آن‌ها را تایید کرده است

روش‌های درمان طبیعی و خانگی بیش از پیش محبوب شده‌اند. در واقع بسیاری این روز‌ها درمان‌های خانگی را ترجیح داده و سعی می‌کنند کمتر به پزشک مراجعه نمایند. به گفته کارشناسان، وقت کمی که پزشکان در اختیار بیماران قرار می‌دهند، هزینه‌های بالای مراجعه به پزشک و اینکه پزشکان تنها انواع محدودی از دارو‌ها را برای انواع بیماری‌ها تجویز می‌کنند باعث شده که افراد به سمت درمان‌های طبیعی و خانگی روی بیاورند.
درمان‌های خانگی که علم آن‌ها را تایید کرده است
رویداد۲۴ روش‌های درمان طبیعی و خانگی بیش از پیش محبوب شده‌اند. در واقع بسیاری این روز‌ها درمان‌های خانگی را ترجیح داده و سعی می‌کنند کمتر به پزشک مراجعه نمایند. به گفته کارشناسان، وقت کمی که پزشکان در اختیار بیماران قرار می‌دهند، هزینه‌های بالای مراجعه به پزشک و اینکه پزشکان تنها انواع محدودی از دارو‌ها را برای انواع بیماری‌ها تجویز می‌کنند باعث شده که افراد به سمت درمان‌های طبیعی و خانگی روی بیاورند.

درمان‌های خانگی که علم نیز آن‌ها را تایید کرده است

حتی اگر برای درمان سرماخوردگی خود به سراغ ایبوپروفن و یا روغن‌های دارای خاصیت درمانی بروید بدون شک در کنار آن‌ها از انواعی از درمان‌های خانگی مانند عسل و چای برای کاهش گلودرد یا محلول زنجبیل برای کاهش معده درد استفاده خواهید کرد. اما آیا این روش‌های درمان خانگی موثر هستند؟ در ادامه شما را با برخی روش‌های درمان خانگی آشنا خواهیم کرد که علم نیز موثر بودن آن‌ها را تایید کرده است.

چای و زنجبیل درمان طبیعی دل پیچه و تهوع است

آیا نوشیدنی غیرالکلی گاز دار زنجبیل می‌تواند سوزش معده را بهبود بخشد؟ پزشکان می‌گویند که این طور نیست، زیرا حباب‎‌های گاز موجود در ان نوشیدنی باعث سوزش بیشتر معده می‌شود و نوشیدن سرد آن نیز فعالیت معده و روده را کاهش می‌دهد. پزشکان می‌گویند اگر به زنجبیل و خواص آن باور دارید بهتر است آن را گرم و با آب ساده بخورید. کریستوفر دی آدامو از کالج پزشکی دانشگاه مریلند می‌گوید که زنجبیل دارای خواص شد التهابی است که باعث کاهش درد ناشی از دل پیچه‌های دوران عادت ماهیانه و دیگر درد‌ها می‌شود.

همچنین پزشکان می‌گویند که این ترکیب باعث کمک به گوارش و کاهش عوارض بیماری سفر می‌شود و البته سوزش معده را نیز کاهش می‌دهد. دکتر دی آدامو تایید کرده که ترکیب زنجبیل و چای می‌تواند حالت تهوع و دل پیچه را از بین برده و علاوه بر کاستن از درد معده با حالت تهوع و بیحالی صبحگاهی نیز مبارزه کند.

توت گوجی هیمالیا درمان طبیعی همه چیز است

توت گوجی بسیار پرطرفدار بوده و این موضوع بی‌دلیل نیست. این سوپر غذا بیش از هر ماده خوراکی دیگری دارای کاراتنوئید بوده که آن‌ها را به یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای سلامت چشم تبدیل می‌کند. اما این پایان فوایددرمانی توت گوجی نیست، زیرا مطالعات متعدد نشان داده که این میوه به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان از شما در برابر انواع بیماری‌ها و حتی سرطان نیز مراقبت خواهد کرد. از آنجایی که این توت حاوی بتاکاروتن است می‌تواند برای سلامت پوست نیز بسیار مفید باشد.

همچنین مطالعات ثابت کرده که گوجی در بهبود کیفیت خواب، درمان اضطراب و حتی افسردگی نیز موثر است. خواص گوجی به همینجا نیز ختم می‌شود، زیرا تاثیر آن در جلوگیری و درمان مشکلات ریوی و تنظیم فشار خون نیز ثابت شده است. در واقع انگار گوجی بهترین گزینه برای انواع درمان‌های خانگی است. اگر چه اکثر افراد برای خوردن گوجی مشکلی ندارند، اما مصرف این میوه می‌تواند با دارو‌های رقیق کننده خون و دارو‌های دیابت و فشار خون تداخل داشته باشد.

عصاره نعناع بهترین درمان برای سردرد‌های تنشی است

همه روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی نمی‌توانند آن تاثیری که افراد انتظار دارند را داشته باشند و بسیاری از فوایدی که برای آن‌ها بیان می‌شود پشتوانه علمی ندارند. با این وجود، به طور کلی می‌توان این عصاره‌ها و روغن‌ها را مفید دانست. تحقیقات علمی ثابت کرده که عصاره نعناع در درمان سردرد موثر است. محققان آلمانی پس از بررسی ۱۶۴ مورد سردرد در میان ۴۱ مرد و زن بین ۱۸ تا ۶۵ سال، دریافتند که در اولین بار مصرف ۱۰ درصد عصاره نعناع در محلول اتانون، سردرد‌های تنشی این افراد از بین رفت.

بعد از تنها ۱۵ دقیقه مالیدن این محلول به پیشانی و سر بیمار، از شدت سردرد آن‌ها به مقدار قابل توجهی کاسته شد. عصاره نعناع دارای منتول است که باعث آرام شدن عضلات و کاهش درد می‌شود.

روغن‌های گیاهی برای مرطوب کردن پوست مفید هستند

اگر تا حالا از روغن‌های با پایه گیاهی برای مرطوب کردن پوستتان استفاده نکرده‌اید در اشتباه بوده‌اید. روغن‌هایی مانند آووکادو، زیتون و نارگیل قدرت مرطوب کنندگی بالایی دارند و به خوبی جذب پوست می‌شوند. برخی کارشناسان از این روغن‌ها با عنوان «غذای پوست» یاد کرده‌اند.

اگر چه لوسیون‌ها را می‌توان روی پوست‌های خشک و مرطوب استفاده کرد، اما بهتر است روغن‌های گیاهی را روی پوستی که هنوز کمی خیس است بمالید؛ بنابراین بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام، پوست خود را به آرامی با حوله خشک کرده و در حالی که هنوز قطرات آب را روی پوست خود دارید از این مرطوب کننده‌های طبیعی استفاده کنید. بدین ترتیب بیشترین مقدار رطوبت به پوست شما خواهد رسید. باید سعی کنید از خالص‌ترین انواع روغن‌های گیاهی استفاده کنید که در آن‌ها از هیچ ترکیب دیگری استفاده نشده است.

عسل درمان طبیعی گلودرد و سرفه است

اگر با احساس گلودرد از خواب بیدار شدید بهتر است مقداری چای گرم را با عسل و لیمو ترکیب کرده و بخورید. بدون شک برای درک موثر بودن این درمان خانگی نیازی به توصیه‌های علمی ندارید، اما چرا چنین ترکیبی تا به این حد موثر است؟ لیمو و عصل قدرت ضد میکروبی دارند به همین دلیل با دیدن اولین نشانه‌های سرماخوردگی مقداری از این دو را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید تا گلودرد شما را از بین برده و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت نماید.

عسل همچنین در کاهش سرفه نیز موثر است. مطالعات نشان می‌دهد که دادن دو قاشق کوچک عسل به کودکان پیش از خواب باعث کاهش سرفه‌های آنان در خواب به مقدار قابل توجهی خواهد شد. در واقع مطالعات ثابت کرده که عسل در جلوگیری از سرفه به اندازه ترکیبات دارویی مصنوعی مانند دکسترومتورفان موثر است.

گلاب در داشتن پوستی سالم بسیار موثر است

گلاب خالص یکی دیگر از ترکیبات طبیعی است که در درمان مشکلات بسیاری موثر واقع می‌افتد. گلاب در درمان آکنه موثر است، زیرا روغن‌های ضروری موجود در گل رُز دارای خاصیت ضد میکروبی هستند. همچنین گلاب به دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدان خود مانند ویتامین C و E و همچنین فلاوونوئید‌ها باعث کاهش چین و چروک پوست و جلوگیری از پیری آن می‌شود.

با این وجود به گفته پزشکان، بزرگترین خاصیت گلاب در سلامت پوست به خواص ضد التهابی آن مربوط می‌شود و همچنین تاثیر آنتی اکسیدانی آن بر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد؛ بنابراین گلاب نه تنها آکنه را درمان می‌کند بلکه در درمان روزاسه نیز موثر است. به دلیل خواص آنتی‌باکتریال خود، گلاب باعث درمان سریع‌تر جراحات و زخم‌ها نیز خواهد شد. همچنین استفاده از این ترکیب با شامپو برای مرطوب کردن مو‌ها بسیار موثر است.

پیاز می‌تواند به عنوان درمان خانگی برای بیماری‌های بسیاری به کار رود

اضافه کردن پیاز به وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیرات عجیبی روی سلامتی شما داشته باشد. پیاز حاوی مقادیر زیادی ترکیبات سولفوری است که بوی خاص پیاز از آن‌ها حاصل شده و دارای قدرت ضدمسمومیت هستند. این ترکیبات از توانایی کافی برای جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها یا درمان آن‌ها برخوردارند. علیرغم اینکه هنگام برش خوردن باعث سوزش چشم می‌شود، پیاز فواید بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به درمان آسم اشاره کرد.

مطالعات نشان داده که آنزیم کورستین موجود در پیاز باعث باز شدن نایچه‌های ریه می‌شود. اگر چه بوی پیاز خام کمی ناخوشایند است، اما جویدن این سبزی باعث از بین رفتن جرم دندان و جلوگیری از فرسودگی آن نیز خواهد شد. اگر پیاز را با زردچوبه ترکیب کنید به معجونی دست خواهید یافت که احتمال ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد. خوردن مقادیر زیاد پیاز می‌تواند دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز از شما دور سازد. به طور کلی پیاز یک داروی پیشگیری کننده از بیماری‌های بسیاری است.

بابونه می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی اضطراب به کار رود

آیا یک لیوان چای می‌توان به شما آرامش بخشد؟ اگر فکر می‌کنید اینطور نیست باید بگوییم که یک فنجان بابونه را دستکم نگیرید. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفته نشان داد که نه تنها مصرف درازمدت بابونه هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه به مقدار قابل توجهی نشانه‌های اختلال اضطراب متوسط تا شدید را کاهش می‌دهد. از دیرباز از بابونه به عنوان یک درمان طبیعی و پیشگیری کننده از بیماری استفاده شده است. وقتی که افراد دارای استرس و اضطراب به دنبال یک روش درمانی غیردارویی هستند، بابونه همیشه یکی از بهترین انتخاب‌هاست. برای گرفتن بهترین فواید از بابونه بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آب داغ بماند.

نمک‌های دریای میت را می‌توان به عنوان درمان طبیعی پسوریازیس به کار برد

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی پوستی است که درمان آن می‌توان بسیار دشوار باشد. به طور معمول سلول‌های پوستی هر ۲۸ تا ۳۰ روز بازتولید می‌شوند، اما این دوره در صورت وجود پسوریازیس هر ۳ تا ۴ روز است. این موضوع به تشکیل و انباشته شدن پوسته‌های قرمز و بلند شده پوست می‌شود که خارش داشته و احساس ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند.

در حالی که درمان‌های موضعی برای افراد مبتلا به پسوریازیس چندان کمک کننده نیست، از دیرباز فواید آب شور دریای میت در درمان این بیماری مورد ستایش قرار گرفته است. اگر چه اضافه کردن نمک دریای میت به آب حمام در خانه به اندازه خود آب دریای میت مفید نیست-، زیرا آن گرمای خشک ۱۰۰ درجه‌ای که خود دریا تولید می‌کند را در حمام خانه نخواهید داشت- بسیاری استفاده از این نمک‌ها را در کاهش خارش و سوزش پوست خود موثر یافته‌اند.

بادرنجبویه برای سلامت مغز بسیار مفید است

اگر در یک منطقه مرطوب پر از پشه زندگی می‌کنید احتمالاً می‌دانید که مرهمی که از بادرنجبویه (بادرشبی) درست شده در دور نگه داشتن این موجودات کوچک خونخوار بسیار موثر است. اما چیزی که شاید ندانید این است که همین مرهم برای ذهن شما نیز مفید خواهد بود. قرن‌ها پیش، در سال ۱۵۹۷، یک گیاهشناس به نام جان جرارد نوشت که بادرنجبویه «در برابر نیش موجودات زهرآگین، آرامش قلب مفید بوده و مالیخولیا و غم را دور می‌کند» و البته راست می‌گفت.

در سال ۲۰۱۴ یک مطالعه نشان داد کسانی که بادرنجبویه مصرف می‌کردند با بهبود عملکرد شناختی مواجه شدند. مطالعه‌ای دیگر که یک دهه قبل صورت گرفته بود تایید کرد افرادی که از این گیاه استفاده کرده بودند احساس آرامش بیشتر و عصبی بودن کمتری داشتند هر چند این موضوع تاثیری در کاهش عملکرد شناختی آن‌ها نداشت. همچنین افزایش قابل توجه در سرعت پردازش معادلات ریاضی بدون کاهش دقت در میان افراد مصرف کننده این گیاه دیده شد. بدین ترتیب می‌توانید این گیاه را خشک کرده و مانند چای دم کنید تا مغزی سالم داشته باشید.

فلفل کاین درمان طبیعی درد است

فلفل کاین یک ادویه مطبوع و فوق‌العاده است، اما می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی برای خلاص شدن برخی از بیماری‌ها نیز استفاده شود. کاپسایسین، ترکیب موثر این ادویه باعث تندی آن شده و از آن در درمان درد‌های عضلانی و مفاصل استفاده می‌شود. همچنین مطالعات نشان داده ژل درمانی که با استفاده از کاپسایسین تهیه شده در بهبود آرتروز‌های زانو خفیف تا متوسط موثر است. با این وجود باید توجه داشت که استفاده از فلفل کاین در ترکیب با مواد دیگر بای سم‌زدایی از بدن توصیه نمی‌شود، زیرا نه تنها کمک کننده نیست بلکه مضر نیز هست.

توت زالزالک در رشد مو‌ها بسیار موثر است

توت زالزالک میوه‌ای است که فواید درمانی زیادی داشته و از دیرباز در طب چینی مورد استفاده بوده است. مانند توت گوجی، این نوع توت نیز دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی بوده و به همین دلایل فواید زیادی دارد. از این توت به طور گسترده در ترکیبات دارویی رشد مو استفاده می‌شود. از آنجایی که ترکیبات این میوه باعث افزایش جریان خون می‌شوند در رشد مو موثر است.

مطالعاتی که روی تاثیر این میوه روی موش‌ها در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت مشخص شد که عصاره توت زالزالک نه تنها تعداد مو‌ها را افزایش می‌دهد بلکه در افزایش سایز فولیکول‌ها و تقویت آن‌ها نیز موثر واقع می‌شود. از دیگر فواید این نوع توت می‌توان به کاهش چربی خون و جلوگیری از سرطان اشاره کرد. خام خوردن این میوه بسیار توصیه می‌شود، هر چند مصرف آن به شکل دم کرده نیز اشکالی ندارد.

از منیزیم برای داشتن خواب خوب استفاده کنید

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید منیزیم استفاده کنید. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان داد که مصرف مکمل‌های منیزیم می‌تواند علائم بی‌خوابی را کاهش دهد. همچنین منیزیم به عنوان یک ماده معدنی ضد‌استرس است که باعث آرامش ماهیچه‌ها شده و برای یک خواب عمیق و راحت به شما کمک می‌کند. باید بدانید که بسیاری از ما به اندازه کافی منیزیم مصرف نمی‌کنیم و نسبت به گذشت مصرف این ماده در میان جوامع ۶۰ درصد کاهش یافته است.

از غذا‌هایی که منیزیم بالایی دارند می‌توان به کلم، کدو و تخم آفتابگردان اشاره کرد. همچنین حمام نمک اپسوم که سولفات منیزیم در خود دارد نیز مفید است، زیرا منیزیم از طریق پوست نیز به اندازه کافی جذب بدن می‌شود.
 
منبع: برترین ها
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان