تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

تحویل ۱۲۵ واحد مسکن مهر معلولان تا پایان مهر/ پرونده مسکن مهر تهران سال ۹۹ بسته می‌شود

استاندار تهران گفت: تا پایان مهر امسال، ۱۲۵ واحد مسکن معلولان در پرند تحویل داده می‌شود.

تحویل ۱۲۵ واحد مسکن مهر معلولان تا پایان مهر/ پرونده مسکن مهر تهران سال ۹۹ بسته می‌شود

رویداد۲۴ انوشیروان محسنی بندپی در سومین جلسه شورای مسکن استان تهران، گفت: از حدود سال ۸۸، ساخت مسکن‌های مهر آغاز شده‌اند و افراد کم‌درآمد تمامی منابع مالی خود را برای مسکن مهر سرمایه‌گذاری کردند و مقام معظم رهبری نیز از وزیر قبلی برای اینکه در مسکن مهر فعال نبود، گله کردند و وزیر فعلی راه و شهرسازی را تشویق به اتمام پروژه‌های مسکن مهر کردند.

وی بیان داشت: متأسفانه مسؤولان برق استان در جلسه شورای مسکن حضور نداشتند که ما به وزیر راه و شهرسازی در این خصوص نامه زدیم و از این موضوع گله کردیم و نباید دستگاه‌های اجرایی بی‌تفاوت به موضوع مسکن مهر باشند.

محسنی بندپی با بیان اینکه مسکن‌های مهر در شهرستان‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، مسکن‌های خیرساز از پرداخت انشعاب معاف هستند که باید در این خصوص به مرّ قانون عمل کرد.

استاندار تهران افزود: در حال حاضر مسکن پردیس پیشرفت چشمگیری داشته است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته و برای مشکلات شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر نیز اقدامات لازم اتخاذ شده است.

وی افزود: مسکن مهر معلولان نیز با مشکلاتی مواجه بود که در این جلسه مقرر شد نسبت به حل مشکلات اقدام شود و براساس توافقات صورت‌گرفته، هر چه سریع‌تر این مسکن‌ها به واجدین شرایط واگذار شود.

محسنی بندپی بیان داشت: برای حل بعضی از مشکلات مسکن مهر مقرر شد بعضی از موارد را در شورای تأمین مطرح کنیم و نسبت به حل آن اقدام شود.

استاندار تهران در ادامه در جمع خبرنگاران درباره واگذاری مسکن‌های مهر اظهار داشت: مسکن‌های مهر پردیس، پرند و اندیشه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که آب و فاضلاب نسبت به تأمین انشعابات این مسکن‌ها حداکثر توجه را داشته باشد و نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم نیز دستگاه‌های ذیربط اقدام کنند.

وی ضمن انتقاد به دستگاه‌هایی که در جلسه امروز حضور نداشتند، گفت: اداره برق در جلسه حضور پیدا نکرده و این عدم حضور هیچ توجیهی ندارد، بنابراین بر اساس قانون، تذکراتی به این اداره داده خواهد شد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در پردیس مشکلات زیرساختی نداریم، گفت: متأسفانه در پیشوا علی‌رغم قرارداد سه‌جانبه‌ای که بین معلولان و پیمانکار و اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است، تحویل مسکن معلولان انجام نشده که این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ۷۵۰ واحد مسکن مهر برای معلولان در حال ساخت است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تلاش خواهیم کرد ۱۲۵ واحد مسکن مهر برای معلولان در پرند تا پایان مهر واگذار شود.

وی افزود: در حال حاضر مسکن مهر در اندیشه صددرصد تحویل شده، در پرند ۷۷ درصد واگذار شده، راه و شهرسازی ۹۱ درصد و پردیس نیز ۴۳ درصد تحویلی داشته است، در مجموع مسکن‌های مهر استان تهران ۷۶ درصد تحویل داده شده است و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال ۹۸، ۹۰ درصد و اوایل سال ۹۹، ۱۰۰ درصد مسکن‌های مهر تحویل داده شود.

محسنی بندپی بیان داشت: با حمایت دیگر دستگاه‌های ذیربط تلاش خواهیم کرد که هیچ واحد مسکن مهر بدون انشعابات و زیرساخت‌های لازم به متقاضیان تحویل داده نشود و در این خصوص نیز نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسکن مهر بدون انشعابات و زیرساخت‌های لازم تحویل شود، براساس قانون برخورد خواهیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسکن مهر ، مسکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان