تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

آیین‌نامه‌های اجرایی حمایت از حقوق معلولان در انتظار تصویب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تلاش برای رفع محدودیت‌هالی مالی به منظور اجرای قانون «حمایت از حقوق معلولان» خبر داد و گفت آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون به‌زودی تصویب می‌شود.
آیین‌نامه‌های اجرایی حمایت از حقوق معلولان در انتظار تصویب
رویداد۲۴  احمد بیگدلی در آستانه روز جهانی معلولان درباره اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پس از گذشت ۱۴ سال، در سال ۹۶ تصویب شد و در اردیبهشت ماه سال گذشته از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد و به همین دلیل ردیفی در بودجه برای اجرای آن در نظر گرفته نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجرا نشدن قانون حمایت از حقوق معلولان به دلیل کمبود اعتبارات پذیرفته نیست، افزود: برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در بودجه سال ۹۸ نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفت، اما کمیسیون تلفیق، بودجه محدودی را که ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود در نظر گرفت که البته هنوز این رقم تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری سازمان بهزیستی و تلاش‌هایی که در کمیسیون اجتماعی صورت گرفته است، سعی کردیم برای اختصاص بخشی از درآمد حاصل از قطع یارانه‌های دهک‌های پردرآمد که در یکی از تبصره‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد، اعتباراتی را برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در نظربگیریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای قانون حمایت از معلولان می‌توان برای تسهیل و بهبود ارائه خدمات به جامعه معلولان گام اساسی برداشت.

بیگدلی همچنین بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها برای نحوه اجرای قانون حمایت از معلولان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند تا به مسئولیت‌ها و وظایفی که قانون حمایت از معلولان برای آن‌ها لحاظ کرده است، عمل کنند. علاوه بر این کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای این قانون در زیرمجموعه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود و این کمیته مکلف است هر ساله گزارش اقدامات انجام‌شده در راستای این قانون را به مجلس ارائه دهد.
 
منبع: پانا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق معلولان
نظرات شما
پیشخوان