تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

جشنواره عجیب گیاهخواران در تایلند!

فستیوال «۹ امپراتوری خدایان» در پوکت و با حضور تائوئیست‌هایی که صورت‌های خود را با ابزار‌های تیز و برنده ‏پیرسینگ کرده‌اند در حال برگزاری است. ‏

جشنواره عجیب گیاهخواران در تایلند!

رویداد۲۴  این جشن گیاهخواران به مدت ۹ روز و با آغاز نهمین ماه از تقویم چینی و در طول تعطیلات تایلند برگزار می‌شود. ‏

تائوئیست‌ها در تایلند هر سال این «جشن گیاهخواری» را برگزار می‌کنند و گونه‌های خود را با ابزار‌های مختلف از جمله تفنگ، چاقو، سیخ کباب و حتی راکت بدمینتون سوراخ می‌کنند.

این کار‌ها هرساله توسط برخی از شرکت‌کنندگان این جشنواره برای جلب رضایت خدایان صورت می‌گیرد، زیرا آن‌ها معتقدند که خدایان چینی چنین افرادی را از آسیب محافظت می‌کند.

چینی‌های ساکن استان پوکت تایلند می‌گویند که در سال ۱۸۲۵ یک گروه از هنرپیشگان چینی به پوکت آمده بودند و پس از تغییر روش غذایی‌شان به «گیاه‌خواری» از بیماری طاعون شفا پیدا کردند؛ پس از آن این جشن برگزار شده است.

در فلسفه تائوئیسم دروازه‌های بهشت تنها به روی آنانی که «جسم و روان» خود را تهذیب می‌کنند باز است و در کنار استفاده از غذای گیاهی با درد کشیدن و دعا در معابد می‌توان جسم و روان خود را از گناهان پاکیزه کرد.

براساس قوانین این فستیوال، افرادی که برای اولین بار خواستار ورود به این جشنواره باشند بایستی ۱۰ روز فقط گیاه خواری کنند تا به پاکیزگی درونی و شایستگی معنوی رسیده و بتوانند به این گروه بپیوندند.

در این جشنواره علاوه بر گیاه خواری، مراسم دیگری نیز برگزار می‌شود. از جمله این مراسم می‌توان به حمام در روغن داغ، راه رفتن روی آتش و بالا رفتن از نردبانی از تیغ‌های برنده اشاره کرد.

یکی از دلخراش‌ترین بخش‌های جشنواره راه رفتن روی آتش، سوراخ کردن بدن و دیگر اعمال ریاضت آمیز که توسط شرکت کنندگان انجام می‌شود.

به هنگام برگزاری جشن، رستوران‌ها و مغازه‌هایی که از دستورات غذایی آن پیروی می‌کنند با پرچم زرد رنگ آذین‌بندی می‌شوند.

هر ساله در زمان برگزاری این مراسم هزاران نفر از شهر‌های دور و نزدیک برای تماشای این مراسم به شهر پوکت سفر می‌کنند. به گفته ساکنان استان پوکت تایلند، این جشن از اواسط قرن نوزدهم در این منطقه رایج شده است، اما بسیاری از تایلندی‌ها نسبت به اجرای این نمایش‌های دلخراش در ملاعام اعتراض کرده‌اند.

فستیوال سالانه گیاه خواران تایلند که هر ساله در شهر پوکتتایلند برگزار می‌شود به علت اجرای مراسم عجیبی که جزء آیین رسمی این فستیوال به شمار می‌رود به شدت مورد توجه رسانه‌ها و اعتراض بسیاری از تایلندی‌ها قرارگرفته است.

جشنواره گیاه‌خواری در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر به مدت ۹ روز در شهر پوکت در کشور تایلند برگزار می‌شود. این تاریخ بر اساس تقویم قمری چینی برنامه ریزی شده است.

گروه‌ها و معابد مختلفی در این جشنواره شرکت دارند.

گیاه خواران هر ساله این مراسم را فرصتی مناسب برای تمرین و تبلیغ آیین مذهبی و اعتقادات خود در نظر می‌گیرند

این نوع شکنجه‌ها به اعتقاد مردم تایلند، شیاطین و نیرو‌های شیطانی را از وجود انسان‌ها دور و بیرون می‌کنند. آن‌ها اعتقاد دارند با این شکنجه‌ها می‌توانند بیشتر به خدا نزدیک شوند.

در این جشنواره علاوه بر گیاه خواری، مراسم دیگری نیز برگزار می‌شود. از جمله این مراسم می‌توان به حمام در روغن داغ، راه رفتن روی آتش و بالا رفتن از نردبانی از تیغ‌های برنده اشاره کرد.

هر ساله در زمان برگزاری این مراسم هزاران نفر از شهر‌های دور و نزدیک برای تماشای این مراسم به شهر پوکت سفر می‌کنند.

این کار‌ها هرساله توسط برخی از شرکت‌کنندگان این جشنواره برای جلب رضایت خدایان صورت می‌گیرد
واژه تائو در فارسی به معنای راه و فضیلت ترجمه شده‌است. راهی که پیروان این آیین باید در آن حرکت کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان