تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
قاسمپور:

چرا فدراسیون از ابتدا به فکر بی‌تجربگی مجیدی نبود؟ / روند تیم امید نشان نمی‌دهد که امیدوار باشیم

سرمربی اسبق تیم ملی امید گفت: اعضای کمیته فنی چرا در ابتدا فکر نکردند که فرهاد تجربه ندارد و چرا الان به این نتیجه رسیدند؟!

چرا فدراسیون از ابتدا به فکر بی‌تجربگی مجیدی نبود؟ / روند تیم امید نشان نمی‌دهد که امیدوار باشیم

رویداد۲۴ ابراهیم قاسم‌پور در خصوص جابه‌جایی در کادر فنی تیم المپیک ایران گفت: این جابه‌جایی نشان می‌دهد که در فدراسیون فوتبال بی‌سامانی و بی‌برنامگی وجود دارد، بنده کاری به رفتن‌ها و آمدن افراد ندارم، اما وقتی در زمان کوتاه این حجم از رفت و آمد ایجاد می‌شود نشان می‌دهد که تفکری پشت آن‌ها نبوده است. مسؤولان و تصمیم‌گیرندگان به این اکتفا کردند افرادی را بگذارند که سرپوشی روی مشکلات و اشتباهات باشد. درواقع این‌ها سرپوشی برای خواباندن سروصدای قشری از ورزش و فوتبال ما است.

وی در مورد اینکه بی تجربه بودن فرهاد مجیدی دلیلی برای کنار گذاشتن او عنوان شده، گفت:من هم معتقدم که فرهاد مجیدی تجربه‌ای نداشت، اما این انتخاب تفکری پشتش نبود و مانند علیرضا منصوریان یا علی دایی که تجربه‌ای نداشتند و بدون اینکه کار کرده باشند تیم ملی را به آن‌ها سپردیم صورت گرفت. حمید استیلی می‌گوید فرهاد مجیدی تجربه‌ای نداشته در صورتی که او خودش جزو پنج نفر کمیته فنی بوده و همین‌طور محصص، محمدی، تاج و ساکت، آن‌ها چرا در ابتدا فکر نکردند که فرهاد تجربه ندارد؟ چرا الان به این نتیجه رسیدند؟!

قاسمپور در خصوص اینکه اکبرمحمدی اعلام کرد، مجیدی قصد داشته برادرش را به کادرفنی تیم امید اضافه کند، گفت: سؤال من این است که خود او را چه کسی سرمربی تیم ملی جوانان کرد؟ الان چه کسی پشتش است که عضو کمیته فنی است با اینکه این همه آدم و مربی باتجربه و کاربلد در فوتبال ما حضور دارند. چطور فردی که خبرنگار بوده سرمربی جوانان می‌شود و الان هم جزو کمیته فنی است؟! این‌ها نشان می‌دهد هیچ چیزی سر جای خودش نیست و هر کسی به افرادی که نزدیکش هستند کار می‌دهد. این اتفاقات در گذشته وجود داشته و باز هم به کرات شاهد آن‌ها هستیم.

وی در مورد اینکه آیا با شرایط موجود می‌توانیم امیدوار به صعود تیم امید باشیم، گفت: نتایج تیم امید این را نشان نمی‌دهد. ضمن اینکه متأسفانه فدراسیون همیشه در انتخاب‌های خودش آنقدر تعلل و تأخیر دارد که زمان از دست می‌رود، آن‌ها فقط عجولانه تصمیم می‌گیرند، اما با این حال در فوتبال اتفاقاتی می‌افتد که غیرقابل پیش‌بینی هستند. به عنوان مثال ما با اینکه بازی تدارکاتی خوبی پیش از جام جهانی نداشتیم در آنجا نتایج بدی نگرفتیم. از طرفی ممکن است فاجعه پیش بیاید که به نظر من با این شرایط این سمت ماجرا احتمال بیشتری دارد، چون ما چیزی نکاشته‌ایم که بخواهیم برداشت کنیم و شاید باید منتظر امداد‌های غیبی باشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد جدایی فرهاد مجیدی از تیم امید گفت: من برای او احترام خاصی قائلم. ما متأسفانه نخبه‌های ورزشی خودمان را می‌سوزانیم و در واقع گردن آن‌ها را با تصمیماتی که می‌گیریم می‌زنیم. او یک مربی جوان است و می‌خواهد کار کند و دیده شود بنابراین وقتی پیشنهاد تیم ملی المپیک به او داده می‌شود قبول می‌کند. چه کسی است که این پیشنهاد را قبول نکند، اما ما به این انتخاب فکر نمی‌کنیم و به این ترتیب افتخاراتش را زیر سؤال می‌بریم و بعد از آن هم این گونه با او برخورد بد می‌کنیم، مثل علیرضا منصوریان یا علی دایی. ان شاءالله که فرهاد مجیدی برود تجربه کسب کند و بعد دوباره برگردد. مربی‌گری با بازیکن بودن خیلی فرق می‌کند. اگر قرار بود هر بازیکن خوبی بلافاصله تبدیل به یک مربی خوب شود به عنوان مثال یوهان کرایوف باید مربی خوبی می‌شد. حالا که حمید استیلی آمده امیدوارم نتایج خوبی بگیریم.

مربی اسبق تیم ملی امید در مورد اینکه آیا حضور استیلی می‌تواند به موفق شدن تیم المپیک کمک کند، گفت: این قابل پیش‌بینی نیست. زمانی جابه‌جایی انجام می‌شود و تأثیر مثبت می‌گذارد و زمانی هم برعکس می‌شود و نتیجه بدتری به دست می‌آید. امیدواریم با آمدن حمید استیلی که تجربه بیشتری نسبت به فرهاد مجیدی دارد اتفاق خوبی برای فوتبال کشورمان بیفتد هر چند که استیلی موفقیت زیادی نداشته است، اما سؤال من این است که اگر به نتیجه رسیدند که می‌توانند با استیلی به موفقیت برسند چرا از ابتدا او را بر سر این کار قرار ندادند؟ اصلا چرا باید تاج و ساکت و اکبر محمدی عضو کمیته فنی باشند؟ به نظر من انتخاب‌ها بیشتر بر اساس روابط است نه تخصص.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان