تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

تبعات لایحه مالیات بر ارزش افزوده بر شهرداری‌ها

مشاور شهردار در امور توسعه اقتصاد پایدار شهرداری با بیان اینکه با مصوب شدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده و معافیت‌هایی که در آن دیده شده شاهد کاهش ۵۰ درصدی درآمد شهرداری‌ها خواهیم بود، گفت: این نوع معافیت‌ها بر شمش طلا، هتل داری و مواردی از این دست معنا ندارد.
لایحه مالیات بر ارزش افزوده بر شهرداری‌ها
رویداد۲۴  سید مناف هاشمی مشاور شهردار در امور توسعه اقتصاد پایدار شهرداری با تاکید بر ضرورت حفظ درآمد شهرداری‌ها، گفت: متاسفانه در لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تازگی در مجلس در دست بررسی است بسیاری از معافیت‌ها در نظر گرفته شده که می‌تواند درآمد شهرداری‌ها را کاهش دهد.


وی با بیان اینکه معافیت‌های دیده شده در این لایحه مرتبط با خدمات و کالا‌ها است، افزود: در حوزه خدمات و کالا حوزه خدمات شهری همانند دولت و سازمان مالیاتی سهم مشترک داشته، اما متاسفانه فرصت یکسانی برای دفاع از سوی شهرداری‌ها دیده نشده و به این ترتیب سهم درآمدی شهرداری‌ها با این رویه به شدت کاهش خواهد داشت.


هاشمی با تاکید بر اینکه در نشست با برخی نمایندگان مجلس نقطه نظرات شهرداران در خصوص درآمد‌های شهرداری‌ها را اعلام کرده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف‌های مالیاتی که در ماده ۹ لایحه مذکور قرار دارد به حداقل رسیده تا به این ترتیب درآمد شهرداری‌ها با مشکل مواجه نشود.


وی با بیان اینکه اگر لایحه مالیات بر ارزش افزوده به شکل فعلی مصوب شود درآمد شهرداری کلانشهر‌ها تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، گفت: معافیت‌ها باید به موارد لازم ارایه شود تا فشاری هم بر مردم تحمیل نشود.


هاشمی ادامه داد: مواردی که مربوط به مردم و مایحتاج اصلی آن‌ها از جمله دارو است مشمول معافیت‌ها باقی خواهند ماند، اما این نوع معافیت‌ها بر شمش طلا، هتل داری و مواردی از این دست معنا ندارد.


مشاور شهردار در امور توسعه اقتصاد پایدار شهرداری یادآور شد: زیاد شدن این نوع معافیت‌ها هم به ضرر دولت، شهرداری‌ها و همچنین وزارت بهداشت است، زیرا این نوع مالیات‌ها در این سه دستگاه تقسیم می‌شود.
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: درآمد شهرداری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان