تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸
جام جهانی والیبال - ژاپن

پیروزی قاطعانه تیم ملی والیبال ایران مقابل تونس

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین بازی خود در چارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ ژاپن موفق شد سه بر صفر از سد تونس بگذرد.
والیبال
رویداد۲۴ تیم ملی والیبال ایران در هفتمین بازی خود در چارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ ژاپن موفق شد سه بر صفر از سد تونس بگذرد. ایران در بازی قبلی در مقابل آمریکا نتیجه را واگذار کرد.

گزارش این دیدار به شرح زیر است:

ست اول:

تیم ایران بازی را ترکیب اولیه میلاد عبادی‌پور، علی اصغر مجرد، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.

ابتدای این ست پایاپای آغاز شد و تیم ایران موفق شد با حساب ۸ بر ۶ از حریفش پیش بیفتد تا دو تیم زمین بازی را جهت استراحت ترک کنند.

تیم ایران در ادامه با نمایش خوب در دفاع و حمله، ۱۳ به ۱۰ از حریفش پیش افتاد. حرکت پایپ خوب اسفندیار روی پاس کریمی باعث شد تا ایران ۱۵ به ۱۴ از حریفش پیش بیافتد، اما دو اشتباه متوالی از بازیکنان ایران باعث شد تا تونس ۱۶ به ۱۵ از ایران پیش بیفتد.

جای خالی جواد کریمی باعث شد تا بازی در عدد ۲۰ مساوی شود.

حمزه بازیکن خوب تیم تونس در اواخر این ست تیمش را ۲۴ به ۲۳ پیش انداخت تت کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. بعد از این وقت استراحت، یلی بازی را مساوی کرد و در نهایت ایران با ضربه اسفندیار به امتیاز ۲۵ رسید و دفاع خوب تیم ایران هم باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ ۲۶ به ۲۴ این ست را به سود خود کنند.



ست دوم:

تیم ایران این ست را خیلی بهتر از حریفش آغاز کرد و پوریا یلی موفق شد در یک رالی ایران را ۴ به ۲ جلو بیندازد. در ادامه مجرد با دفاع روی تور خوب موفق شد تا دو امتیاز پیاپی برای ایران کسب کند و حساب کار ۶ بر ۲ شد. در ادامه اسپک یلی ایران را ۸ به ۵ جلو انداخت تا دو تیم برای استراحت زمین را ترک کنند.

در ادامه این بازی تیم ایران موفق شد تا فاصله‌اش با حریف را حفظ کند و با برتری ۱۶ به ۱۴ ایران، دو تیم برای استراحت زمین مسابقه را ترک کردند.

بعد از این استراحت، تیم ایران دو امتیاز متوالی کسب کرد. مسعود غلامی موفق شد تا با یک سرویس ایران را به عدد ۲۰ برساند و اسفندیار هم با یک دفاع عالی، ایران را به عدد ۲۲ رساند و این درحالی بود که تونس ۱۵ امتیازی بود.

جواد کریمی در ادامه با یک دفاع عالی ۲۳ به ۱۶ ایران را جلو انداخت و در ادامه سرویس خوب یلی ایران را به امتیاز ۲۴ رساند و در نهایت با از دست دادن سرویس از سوی تیم تونس، ایران این ست را هم با حساب ۲۵ به ۱۷، از آن خود کرد.

ست سوم:

این ست هم با برتری ایران آغاز شد و دفاع خوب شاگردان کولاکوویچ و تنوع در حملات این تیم باعث شد تا ایران ۷ به ۲ از حریفش پیش بیافتد و هرچند که تیم تونس به بازی برگشت و حساب کار را ۷ به ۵ کرد، ولی اسپک خوب اسفندیار باعث شد تا ایران ۸ بر ۵ از حریفش جلو بیفتد و به عنوان برنده راهی وقت‌های استراحت اول شود.

بعد از وقت‌های استراحت اول، دفاع عالی عبادی‌پور و در ادامه اسپک عالی یلی باعث شد تا ایران ۱۰ به ۵ از حریفش پیش بیفتد.

اسپک دیدنی مسعود غلامی روی پاس جواد کریمی باعث شد تا ایران ۱۲ به ۷ از حریفش پیش بیفتد. در نهایت روند عالی تیم ایران باعث شد تا یلی با گرفتن امتیاز برای ایران، این تیم را ۱۶ به ۱۱ از حریف خود پیش بیاندازد.

نمایش خوب ایران با گرفتن امتیاز ۲۰ ادامه پیدا کرد. تیم ایران بعد از یک رالی جذاب موفق شد توسط مسعود غلامی به این امتیاز برسد تا بازی ۲۰ به ۱۴ شود.

در اواخر این ست تیم تونس در آستانه برگشتن به بازی بود و حتی توانست با رسیدن به عدد ۱۹، به دو امتیازی تیم ایران برسد که دو امتیاز پیاپی اسفندیار و یلی باعث شد بازی ۲۳ به ۱۹ شود.

در نهایت مجرد با گرفت امتیاز نهایی، ایران را ۲۵ به ۲۲ برنده این ست کرد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان