تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

ترکیه به زندان‌های داعش حمله کرد

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» مدعی شد حمله هوایی ترکیه در شمال شرق سوریه به زندان نگهداری اعضای داعش اصابت کرده است.
ترکیه
رویداد۲۴ نیرو‌های تحت رهبری کرد‌های سوریه که کنترل شمال شرق این کشور را دارند بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت ترکیه زندان عناصر داعش را هدف قرار داده است.

به نوشته رویترز، حساب کاربری «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» در یک توئیت بدون اشاره به جزئیات بیشتر نوشت: «یکی از زندان‌هایی که بازداشتی‌های داعش در آن نگهداری می‌شوند در حمله هوایی ترکیه مورد اصابت قرار گرفت.»

کاخ سفید این هفته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیرو‌های مسلح ترکیه «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرز‌های جنوبی» است.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه‌های گذشته اسیر شده‌اند و حالا در اختیار آمریکا و کرد‌ها قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشور‌های اروپایی از پذیرش و محاکمه آن‌ها خودداری کرده‌اند. ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان