تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

چندش آورترین روش‌های زیبایی پوست

برای داشتن ظاهری بهتر حاضرید چه‌کاری انجام دهید؟ در طول تاریخ انسان همواره به سمت بهترشدن تمایل داشت؛ و در این راه حاضر هستند هرکاری انجام دهند. در این لیست ۸ مورد از چندش‌آورترین روش‌های زیبایی پوست که انسان‌ها به آن تن داده‌اند را خواهیم دید.

چندش آورترین روش‌های زیبایی پوست

رویداد۲۴ برای داشتن ظاهری بهتر حاضرید چه‌کاری انجام دهید؟ در طول تاریخ انسان همواره به سمت بهترشدن تمایل داشت؛ و در این راه حاضر هستند هرکاری انجام دهند. در این لیست ۸ مورد از چندش‌آورترین روش‌های زیبایی پوست که انسان‌ها به آن تن داده‌اند را خواهیم دید.

حمام لایه‌بردار مارماهی

با خارج شدن از برخی از سونا‌های گران‌قیمت ممکن است حس کنید که کمی لاغر شده‌اید. سازندگان این سونا‌ها اعتقاد دارند که سپری کردن مدتی از روز در این حمام‌های جوشان می‌تواند پوست شما را مرطوب کند البته در زمینه درمانی برخی نیز ادعا می‌کنند که این حمام‌ها باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی نیز می‌شوند. برخی از افراد در کشور چین برای این‌که پوست نرم و مرطوبی داشته باشند در وان‌هایی پر از مارماهی‌های کوچک استحمام می‌کنند.

هر مارماهی به‌اندازه یک مداد است. این مارماهی‌ها به پوست فرد چسبیده و پوست مرده وی را به‌آرامی می‌خورند. این کار باعث می‌شود که بعد از مدتی پوست شفاف و جوان زیرین خود را نشان دهد. متأسفانه این مارماهی‌ها نمی‌توانند فرق بین پوست مرده بیرونی و بافت‌های تازه داخلی را درک کنند.

نکته مهم دیگر این است که در هنگام استفاده از این روش باید لباس‌های زیر چسبان به تن داشت، زیرا این موجودات ریز ممکن است از طریق دستگاه تناسلی وارد بدن شما شوند و چنین موضوعی تاکنون بی‌سابقه نبوده است.

اشعه درمانی

زمانی که یک کشف علمی صورت می‌گیرد همیشه افراد از آن استفاده تجاری می‌کنند. برخی اوقات این کار به سود بشریت خواهد بود و بعضی اوقات نیز باعث می‌شود که افراد پوست خود را به عناصر رادیواکتیو آغشته کنند.

اخیراً ادعا شده است که مواد رادیواکتیوی مانند رادیوم و پولونیوم در درخشان کردن و شفاف کردن پوست که همه به دنبال آن هستند مؤثر خواهند بود. اشعه‌های مرموز رادیواکتیو خیلی سریع به‌عنوان درمان بیماری‌ها شناخته‌شده و حتی در حوزه زیبایی نیز وارد شدند. این اشعه‌ها در ساخت کرم‌های صورت، صابون‌ها، رژلب‌ها و پودر‌های آرایشی استفاده شدند. حتی برای کسانی که می‌خواستند دندان‌های درخشانی داشته باشند خمیردندان‌های رادیواکتیو تولید شد.

البته قسمت بد ماجرا در مورد این محصولات رادیواکتیو این بود که بسیاری از افرادی که از این مواد استفاده کرده بودند به سرطان مبتلا شدند. زخم شدن پوست و ریزش مو نیز از عوارض جانبی مواد رادیواکتیو هستند. کسانی که با عنصر رادیوم کار کرده‌اند به تحلیل بافت استخوانی و سرطان‌های غیرقابل درمان مبتلا می‌شوند. این مشکلات به سرعت عمر محصولات آرایشی رادیواکتیو را به پایان رساند.

سرب، آرسنیک و جیوه

اگرچه در حال حاضر برای داشتن یک پوست برنزه زیبا باید مدتی را در کنار دریا استراحت کرده و آفتاب بگیریم، اما در گذشته قضیه کاملاً متفاوت بوده است. در گذشته اگر پوست شما برنزه می‌شد بدین معنی بود که تمام‌روز را در زیر آفتاب مشغول کار بوده‌اید؛ بنابراین داشتن پوستی بی‌رنگ، افراد خود را در خانه حبس می‌کردند. اما راه آسان‌تری نیز وجود داشت و آن اینکه همانند گذشته کمی سرب به صورتتان می‌مالیدید. مشکل این روش تا چندین دهه اخیر ناشناخته مانده بود. سرب پوست را از بین می‌برد و برای پوشاندن تأثیر مخرب آن باید هر دفعه مقدار بیشتری روی پوست مالیده می‌شد. ازاین‌رو پوست به‌شدت نازک شده و ترک برمی‌داشت. علاوه بر این، سرب باعث تندمزاجی، سردرد، حالت تهوع، حملات عصبی و حتی مرگ می‌شد و در آن زمان شما به پوست بی‌رنگی که دنبالش بودید دست می‌یافتید.

کسانی که می‌خواستند از دست خال‌ها، کک‌مک‌ها و دیگر مشکلات پوستی خلاص شوند به عنصر سمی دیگری به نام آرسنیک متوسل می‌شدند. اما یکی از ارگان‌هایی که حساسیت زیادی به آرسنیک دارد پوست است. مسمومیت پوستی با آرسنیک می‌تواند به ریزش مو، استفراغ خونی، اسهال و حتی تشنج منتهی می‌شود. اما حداقل دیگر لک و خال ندارید.

اگرچه خوشبختانه روش‌های قبلی همه مربوط به گذشته هستند، اما امروزه نیز همه به دنبال داشتن پوستی روشن هستند. محصولات روشن‌کننده پوست اغلب حاوی جیوه هستند که می‌تواند اثرات جانبی بسیار وحشتناکی داشته باشد به‌خصوص برای کلیه‌ها. ممکن است در انتها بتوانید در زیر دستگاه دیالیز چهرهٔ روشنی داشته باشید.

نیش زنبور

در هنگام دنبال نمودن توصیه‌های زیبایی افراد مشهور باید مراقب باشید. زیبا بودن و بازیگر خوبی بودن به معنای این نیست که می‌توانید پزشک متخصص پوست نیز باشید. گوینت پالترو (Gwyneth Paltrow) یکی از بازیگرانی است که برای زیبایی صورت خود را در معرض نیش زنبور قرار داده است. او در یکی از مصاحبه‌های خود در این مورد چنین گفت:

من بار‌ها توسط زنبور‌ها نیش زده شده‌ام. این روش درمانی هزاران سال قدمت دارد و به آن  زنبور درمانی (apitherapy) گفته می‌شود. افراد از این روش درمانی برای خلاص شدن از التهاب پوست و درمان جای زخم استفاده می‌کنند. اگر در این مورد تحقیق کنید به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد. اما روش دردناکی است.
این روش درمانی برای پالترو دردناک بوده است، اما می‌تواند مرگبار نیز باشد. برای مثال یک مورد از کار افتادن کبد در این نوع درمان دیده شده است.

کسانی که دوست ندارند نیش دردناک زنبور‌ها را تجربه کنند می‌توانند از محصولات آرایشی و بهداشتی که حاوی زهر زنبور هستند استفاده کنند. اما این روش شاید نتیجه‌ای جز کاهش جمعیت زنبور‌ها و خالی کردن حساب بانکی شما در پی نداشته باشد.

پدیکور با ماهی

ماهی‌ها در خوردن وسواسی نیستند. اگر پا‌های خود را در مخزنی پر از ماهی‌های گارا (Garra fish) فرو ببرید آن‌ها خیلی سریع به پا‌های شما هجوم آورده و حتی بدبوترین قسمت پا را گاز زده و پوست‌های مرده را می‌خورند. این ماهی‌ها دندان ندارند و معمولاً با رسیدن به لایهٔ بیرونی پوست که ضخیم است از خوردن دست برمی دارند، اما در مواردی گزارش شده که پوست ضخیم نیز آن‌ها را متوقف نکرده و باعث خونریزی پای شخص شده‌اند.

اگرچه احتمال سرایت کردن عفونت از ماهی به شخص بسیار کم است، اما فروکردن پا در ظرفی که پا‌های مشتریان دیگر نیز در آن بود خطرناک است. زیرا باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا به افراد سرایت می‌کنند.
به همین دلایل در بعضی مناطق این عمل به دلیل غیربهداشتی بودن ممنوع شده است. مگر اینکه در هر بار استفاده ظرف و ماهی‌ها ضدعفونی می‌شدند، که این کار تقریباً غیرممکن بود.

رژیم کرم کدو

کاهش وزن آسان به نظر می‌رسد. اگر مقدار کالری‌هایی که می‌سوزانید از کالری‌هایی که مصرف می‌کنید بیشتر باشند وزن شما کاهش خواهد یافت. اما برخی غذا‌ها آن‌قدر خوشمزه هستند که کاهش کالری برای برخی از افراد مشکل می‌شود. ازاین‌رو این افراد به دنبال راهی هستند که کالری‌هایی که می‌سوزانند را افزایش دهند (البته راهی غیر از ورزش کردن).

یکی از راه‌های کاهش وزن این است که به یک کرم کدو اجازه دهید در روده‌های شما اقامت داشته باشد. این کرم مقداری از غذای شما را می‌خورد و بیشتر از قطر کمر شما رشد خواهد کرد. اگرچه در گذشته قرص‌هایی فروخته می‌شد که حاوی تخم این کرم بود، اما امروزه این کرم‌ها مستقیماً استفاده می‌شود. این کرم‌ها باعث کاهش وزن و از دست دادن اشتها می‌شود، اما درعین‌حال سوءتغذیه، اسهال، کوری، تشنج و حتی مرگ را نیز به دنبال خواهند داشت.

جفت جنین

جفت ارگانی است که در بدن پستانداران حامله رشد می‌کند و وظیفهٔ آن فیلتر کردن اکسیژن و مواد غذایی برای جنین و از بین بردن مواد زائد است. بسیاری از حیوانات بعد از زایمان جفت را می‌خورند تا از مواد مغذی آن استفاده کنند. برخی از انسان‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند. البته برخی نیز پا را فراتر می‌گذارند.

برخی از تولیدکنندگان کرم‌های دست و صورت از عصاره جفت در ترکیبات کرم‌های خود استفاده می‌کنند به این امید که مقداری از خواص جفت به پوست شخص استفاده‌کننده منتقل شود. البته هنوز هیچ مدرک علمی دال بر تأثیر این روش ارائه نشده است. در این روش معمولاً از جفت گوسفند استفاده می‌شود، اما برخی افراد به سراغ جفت انسان می‌روند.

علاوه بر این‌که استفاده از جفت برای زیبایی صورت هیچ فایده‌ای ندارد می‌تواند اثرات جانبی بسیار خطرناکی نیز داشته باشد. برای مثال استفاده از جفت در محصولات آرایشی مو باعث شد که یک دختربچهٔ ۱۴ ماهه به خاطر مقدار زیاد هورمون‌های انسانی موجود در این محصول رشد جنسی بسیار عجیبی داشته باشد. البته با قطع مصرف چنین موادی اثر آن‌ها نیز رفته‌رفته از بین خواهد رفت.

حلزون

روش درمان با حلزون به این شکل است که یک حلزون زنده روی صورت گذاشته می‌شود. ادعا می‌شود ژلی که از رد پای این جاندار بر روی پوست باقی می‌ماند نشانه‌های پیری را از بین می‌برد. البته هزاران سال است که از حلزون‌ها برای درمان التهابات پوستی استفاده می‌شود پس این ادعا‌ها بی‌دلیل نیست. متخصصان بر این باورند که ترشحات بدن حلزون، جای زخم، جوش و نشانه‌های کشیده شدن پوست را از بین می‌برد. بااین‌وجود هنوز هیچ مدرک علمی قابل استنادی برای این ادعا ارائه نشده است بنابراین بهتر است قبل از قرار دادن چند حلزون روی صورت خود کمی تحقیق کنید.

کسانی که نمی‌توانند حضور حلزون‌ها را روی پوست صورتشان تحمل کنند می‌توانند از کرم‌های حاوی ترشحات حلزون استفاده نمایند. این ژل توسط منافذ روی بدن حلزون ترشح می‌شود و برخی ادعا کرده‌اند که درصورتی‌که حلزون‌ها مضطرب باشند ترشحات بدن آن‌ها تأثیر بیشتر و بهتری دارند. هنوز مشخص نشده که سازندگان کرم‌های حاوی ژل حلزون چطور حلزون‌ها را استرسی کرده و ترشحات آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، اما آشکار است که این صنعت با حیوان آزاری سروکار دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان